Spørgsmål om marcipanmasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2011

Meliora

nettemor skriver:

hej

det er da nemmest med enten færdigblandet overtræks marcipan eller det færdigudrullet marcipanlåg.

personligt ville jeg vælge at spørge min bager om jeg kan købe noget overtræksmarcipan og så selv rulle det ud hvis du ikke har lyst til at lave det fra bunden selv. jeg har prøvet at bruge de låg og det fungere fint men jeg syns det har en lidt sjov overflade.. men det er jo også behandlet på en måde der går at det kan holde uden at bliuve tørt..

det er nemt nok at rulle ud. lidt ligesom mmf bare en smule stivere i det..

men ellers kan du jo evt bruge mmf? det er vel bare pynten?

det er fordi jeg ikke er vant til at lave de der fancy kager, så har hverken værktøj, mmf eller erfaring med at bruge det, og derfor tænkte jeg at jeg ville tage den 'lette løsning' og så bruge marcipanlåg, og så købe noget alm. marcipan og lave nogle flade lyserøde blomster og putte ovenpå. Og så bruge blomsterbergs opskrift på indholdet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Nettemor

FruRafn skriver:

det er fordi jeg ikke er vant til at lave de der fancy kager, så har hverken værktøj, mmf eller erfaring med at bruge det, og derfor tænkte jeg at jeg ville tage den 'lette løsning' og så bruge marcipanlåg, og så købe noget alm. marcipan og lave nogle flade lyserøde blomster og putte ovenpå. Og så bruge blomsterbergs opskrift på indholdet

nåh okay jamen hvis det er fordi du bare lige ønsker en føling med det så syns jeg det er fint med det marcipanlåg. så finder du ud af det med at pynte osv. så kan du jo altid næste gang prøve at købe noget mmf og selv prøve at rulle det ud

god fornøjelse

Anmeld

7. juli 2011

Kay

Jeg forsægte at lave og selv rulle ud.. men det gik helt galt... så måtte læbe i superbedst og købe færdigt marcipan låg... ´jeg sys det er nogetr møg at arbejde med marcipan...

Anmeld

7. juli 2011

Meliora

Kay skriver:

Jeg forsægte at lave og selv rulle ud.. men det gik helt galt... så måtte læbe i superbedst og købe færdigt marcipan låg... ´jeg sys det er nogetr møg at arbejde med marcipan...

ok. Har superbest marcipanlåg som fast vare? For sådan en ligger der lige ved siden af mig, så slipper jeg for at cykle ind til vesterbro

Anmeld

7. juli 2011

Kay

FruRafn skriver:

ok. Har superbest marcipanlåg som fast vare? For sådan en ligger der lige ved siden af mig, så slipper jeg for at cykle ind til vesterbro

ikke dem alle... kun nogle af dem... men prøv i superbedst før du køre

Anmeld

7. juli 2011

Meliora

Kay skriver:

ikke dem alle... kun nogle af dem... men prøv i superbedst før du køre

tager den på vejen, tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.