Spørgsmål om marcipanmasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.796 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Meliora

Hej I kyndige bagerjomfruer

Jeg skal lave denne kage til min fødselsdag:

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/Uds_2/20100223110650.htm

Og så er det jeg tænker: kan man mikse sådan en marcipanmasse uden en prof røremaskine? og er det ikke svært at rulle det pænt ud?
Ville det i virkeligheden være lettere at købe et marcipanlåg at smide på, og i det tilfælde, hvor kan jeg købe sådan et?

På forhånd mange tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Meliora

slet ingen der ved det?

Anmeld

6. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej I kyndige bagerjomfruer

Jeg skal lave denne kage til min fødselsdag:

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/Uds_2/20100223110650.htm

Og så er det jeg tænker: kan man mikse sådan en marcipanmasse uden en prof røremaskine? og er det ikke svært at rulle det pænt ud?
Ville det i virkeligheden være lettere at købe et marcipanlåg at smide på, og i det tilfælde, hvor kan jeg købe sådan et?

På forhånd mange tak!

Jeg ville nok bare købe et marcipanlåg eller konditormarcipan som den opskrift jo faktisk er (maricpanen). Du kan også blande alm. marcipan med glukose. Det gør det  ligeså smedigt som konditormacipanen men arbejdet er bare mindre. Synes man kan få ok marcipan i de fleste butikker hvis man så selv blander glukose i. Så jeg orker personligt ikke at lave den helt fra bunden. Men det er sikket meget sjovt. 

Anmeld

6. juli 2011

Meliora

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg ville nok bare købe et marcipanlåg eller konditormarcipan. Du kan også blande alm. marcipan med glukose. Det gør det smedigt som konditormacipanen. 

det er det opskriften lyder på, men er bare i tvivl om man kan blande det ordentligt selv, uden sådan en æltemaskine som blomsterberg har... Ved du hvor man kan købe de der marcipanlåg?

Anmeld

6. juli 2011

FruRafn skriver:

det er det opskriften lyder på, men er bare i tvivl om man kan blande det ordentligt selv, uden sådan en æltemaskine som blomsterberg har... Ved du hvor man kan købe de der marcipanlåg?

Ja lavede lige lidt rettelser men du nåede at svare. .

Jeg tror sådan set godt du selv kan mikse det, og så ælte det fast til sidst, men jeg ville bare vælge at købe noget i stedet. Men det er et spørgsmål om lyst .

Jeg har set marcipanlåg i de fleste større butikker, men ved ikke om de har det hjemme om sommeren. Ellers er der specialkøbmanden, men der er de lidt dyre mht. marcipanløg sammenlignet med andre butikker. 

Kommer også an på hvor du bor. Men ellers kan du sagten bare købe f.eks. Anthon Bergs Marcipan og blande glukose i som du kan købe i nogle Matasbutikker og som oftest også på apotekerne. Ellers i specialbutikkerne 

Anmeld

6. juli 2011

Dobbelt

Anmeld

6. juli 2011

Meliora

Ja lavede lige lidt rettelser men du nåede at svare. .

Jeg tror sådan set godt du selv kan mikse det, og så ælte det fast til sidst, men jeg ville bare vælge at købe noget i stedet. Men det er et spørgsmål om lyst .

Jeg har set marcipanlåg i de fleste større butikker, men ved ikke om de har det hjemme om sommeren. Ellers er der specialkøbmanden, men der er de lidt dyre mht. marcipanløg sammenlignet med andre butikker. 

Kommer også an på hvor du bor. Men ellers kan du sagten bare købe f.eks. Anthon Bergs Marcipan og blande glukose i som du kan købe i nogle Matasbutikker og som oftest også på apotekerne. Ellers i specialbutikkerne 

bor inde i kbh, så har adgang til de fleste specialbutikker. Kan bare ikke nå at bestille noget online. Kiggede i bilka, men de havde ikke noget...

Anmeld

6. juli 2011

FruRafn skriver:

bor inde i kbh, så har adgang til de fleste specialbutikker. Kan bare ikke nå at bestille noget online. Kiggede i bilka, men de havde ikke noget...

Uh jamen så smutter du da forbi min lokale. Specialkøbmanden på Gl. Kongevej. De skulle gerne have marcipanlåg  Men ellers så alm. ren rå marcipan og glukose. 

Anmeld

6. juli 2011

Meliora

Uh jamen så smutter du da forbi min lokale. Specialkøbmanden på Gl. Kongevej. De skulle gerne have marcipanlåg  Men ellers så alm. ren rå marcipan og glukose. 

super! Har alligevel lovet min kæreste at købe en ny ringeklokke til ham hos cykelhandleren på gl. kongevej, så der kunne jeg da lige slå to fluer med ét smæk, så jeg kan få lavet en fin lagkage nu hvor jeg bliver gammel på tirsdag, hehe:-)

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

hej

det er da nemmest med enten færdigblandet overtræks marcipan eller det færdigudrullet marcipanlåg.

personligt ville jeg vælge at spørge min bager om jeg kan købe noget overtræksmarcipan og så selv rulle det ud hvis du ikke har lyst til at lave det fra bunden selv. jeg har prøvet at bruge de låg og det fungere fint men jeg syns det har en lidt sjov overflade.. men det er jo også behandlet på en måde der går at det kan holde uden at bliuve tørt..

det er nemt nok at rulle ud. lidt ligesom mmf bare en smule stivere i det..

men ellers kan du jo evt bruge mmf? det er vel bare pynten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.