dagpleje Århus N

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

miinimeal

Mick skriver:

det vist rigtigt nu når du siger det. Jeg tror tit man snakker om barnes udvikling når det bliver 3, hvis de er langt nok henne siger man at børnehave er godt, hvis det lige mangler lidt taler det for at man tager det ekstra år i DP, så jeg kan vel endelig ikke sige hvad aldre han skal i børnehave i, endnu ;-) 

ved os får vi en samtale når de er ca 2-2½ år om hvordan det gå, så det su siger lyder helt rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

miinimeal

Miss T skriver:

Det er vi hellere ikke, men det hedder 3 år her.

det gør det vist også her(;

Anmeld

6. juli 2011

Miss T

Mick skriver:

okay fedt. Åh jeg ved faktisk ikke så meget om det der, om man selv kan bestemme eller der er nogen der skal bestemme for os, heldigvis har vi lidt over et år til at finde ud af det i ;-)

Så må i lige undersøge det nærmere.. Men jeg ved at i hendes gruppe, altså dem hun dækker sammen med der er de omkring 4 i det område. Hvor de så også har nogle faste dage i legestue osv.

Så jeg tror da, at der er rigeligt at tage af i det område 

Anmeld

6. juli 2011

Mick

Miss T skriver:

Så må i lige undersøge det nærmere.. Men jeg ved at i hendes gruppe, altså dem hun dækker sammen med der er de omkring 4 i det område. Hvor de så også har nogle faste dage i legestue osv.

åh det lyder rigtig godt at der er nogle stykker at tage af, for det ville være rigtig øv at skulle til syn byen da vi jo både bor og arbejder i nord byen ;-)

Anmeld

6. juli 2011

AnnePedersen

jeg er så meget modsat. jeg går meget ind for vuggestue. de er meget professionelle. de har en udd. der sætter barnet i centrum og ved mange fifs til at udvikle deres motorik ordentlig.....

selvom der er personale syg skal de ikke kastes andre steder rundt og de kender som regel alt personalet så det er heller ikke nyt som hvis det var gæstedagpleje.

alt i en vs skal også være godkendt og er efter andre regler end i en dagplejer.

vs leverer barnevogn og bleer og mad. det er også en stor fordel. maden bliver lavet af en ernæringass. og er ikke efter hvad en dagplejer synes hun vil have råd til.

i vs er barnet i fokus da de ikke ordner deres alm gøre mål som en dagpljer, så som vasketøj, støvsugning osv.

alt med en vs er bare i orden, synes jeg. og desuden så er de ikke alene som ungerne. her mener jeg at der er altid nogle rådne dagplejer som ikke er som de viser ud af til. og når de lukker dørene kan det være noget andet og børnene kan ikke fortælle om det. puha bare tanken giver mig myreskryb

Anmeld

8. september 2011

K. Jensen

Miss T skriver:

Jeg er også nybagt mor og ny i Århus N - Hvordan får man oplyst navn og adresse på dagplejemødre her i området (omkring Storcenter Nord)?

Jeg har prøvet hos Kommunen uden held og vil meget gerne kunne ønske en dagplejer tæt på vores bopæl i ansøgningen til pladsanvisningen. Men jeg kender ingen...

Anmeld

8. september 2011

BellaCiinea

alberts mor<3 skriver:

kan desværre ikke svare dig p¨å om jeg kender en go DP i århus da jeg intet ved om der,

men jeg har allerede fået meget godtb ud af dp,  min søn elsker sin DP der er stille og rolig, kun 4 børn, og en god kontakt til én person,

i min DP er de i legestue 1 gag i ugen, men er tit flere sammen i en af DP have, eller et sted de har hvor de mødes,   et kanont fællesskab,  

elsker DP

Er i praktik (15 uger) i en dp...

Og det er fantastisk... 

Glade børn, godt fællesskab med de andre dp'ere samt de børn de har og så har vi så legestue hver anden torsdag...

Og hver fredag mødes vi fast hos en dp, hvor det så går på skift, hvor den dp'er så har bagt boller eller kage, og så leger børnene sammen og vi hygger og får lidt voksensnak

Anmeld

8. september 2011

BellaCiinea

jeg er så meget modsat. jeg går meget ind for vuggestue. de er meget professionelle. de har en udd. der sætter barnet i centrum og ved mange fifs til at udvikle deres motorik ordentlig.....

selvom der er personale syg skal de ikke kastes andre steder rundt og de kender som regel alt personalet så det er heller ikke nyt som hvis det var gæstedagpleje.

alt i en vs skal også være godkendt og er efter andre regler end i en dagplejer.

vs leverer barnevogn og bleer og mad. det er også en stor fordel. maden bliver lavet af en ernæringass. og er ikke efter hvad en dagplejer synes hun vil have råd til.

i vs er barnet i fokus da de ikke ordner deres alm gøre mål som en dagpljer, så som vasketøj, støvsugning osv.

alt med en vs er bare i orden, synes jeg. og desuden så er de ikke alene som ungerne. her mener jeg at der er altid nogle rådne dagplejer som ikke er som de viser ud af til. og når de lukker dørene kan det være noget andet og børnene kan ikke fortælle om det. puha bare tanken giver mig myreskryb

Jeg vil være dagplejer...... 

Når jeg er færdiguddannet Pædagogisk Assistent................. Så der har jeg da det professionelle....

Men jeg synes bestemt også man kan være professionel UDEN en pædagogisk uddannelse.

Selvom en person har en pædagogisk udd., så er det jo ikke sikkert at personen er professionel... 

Den dp, hvor jeg pt er i praktik i, der går hun (vi) MEGET op i sundhed. Hun bager så vidt det er muligt, selv brød, så hun ved hvad der er i... og det er kun sundt pålæg og gerne nogle hjemmelavede frikadeller osv.. igen, så hun ved hvad der er i. Og så får de vand og mælk at drikke.

Det synes jeg bestemt ikke er dårligt..

Hvis der evt. skal ordnes lidt privat vasketøj osv, så bliver det gjort når børnene er blevet puttet til middagssøvn, hvor man har sin pause...... Det synes jeg er mere end okay, når man står til at ha 48 timer..

Anmeld

8. september 2011

Lunae

Mick skriver:

Hej

Vi har snakkede om at vores lille dreng, når den tid kommer. skal i dagpleje. Vi bor tæt på Trøjborg, og det ville jo være mega luksus hvis vi så kunne finde en dagpleje i Århus N. Så er der nogen af jer der kender en god dagpleje ? 

Lige en ekstra ting. hvad har i selv fået mest ud af, dagpleje eller vuggestue ? vi har nemlig fået anbefalet dagpleje af flere og flere.

Tak for hjælpen ;-)

Jeg kender desværre ikke til dagplejer i Århus N, men jeg kender en virkelig god vuggestue

Vuggestuen storkereden!!

Jeg er selv fan af vuggestue og er helt sikkert på, at det er det rigtige for vores datter

Anmeld

8. september 2011

miinimeal

IsabellaCiinea skriver:

Er i praktik (15 uger) i en dp...

Og det er fantastisk... 

Glade børn, godt fællesskab med de andre dp'ere samt de børn de har og så har vi så legestue hver anden torsdag...

Og hver fredag mødes vi fast hos en dp, hvor det så går på skift, hvor den dp'er så har bagt boller eller kage, og så leger børnene sammen og vi hygger og får lidt voksensnak

samme her, her er de tit sammen med en anden DP en min DP mor snakker godt med(;

og det er godt for både børn og DP'er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.