jeg er så meget modsat. jeg går meget ind for vuggestue. de er meget professionelle. de har en udd. der sætter barnet i centrum og ved mange fifs til at udvikle deres motorik ordentlig.....
selvom der er personale syg skal de ikke kastes andre steder rundt og de kender som regel alt personalet så det er heller ikke nyt som hvis det var gæstedagpleje.
alt i en vs skal også være godkendt og er efter andre regler end i en dagplejer.
vs leverer barnevogn og bleer og mad. det er også en stor fordel. maden bliver lavet af en ernæringass. og er ikke efter hvad en dagplejer synes hun vil have råd til.
i vs er barnet i fokus da de ikke ordner deres alm gøre mål som en dagpljer, så som vasketøj, støvsugning osv.
alt med en vs er bare i orden, synes jeg. og desuden så er de ikke alene som ungerne. her mener jeg at der er altid nogle rådne dagplejer som ikke er som de viser ud af til. og når de lukker dørene kan det være noget andet og børnene kan ikke fortælle om det. puha bare tanken giver mig myreskryb
Jeg vil være dagplejer......
Når jeg er færdiguddannet Pædagogisk Assistent................. Så der har jeg da det professionelle....
Men jeg synes bestemt også man kan være professionel UDEN en pædagogisk uddannelse.
Selvom en person har en pædagogisk udd., så er det jo ikke sikkert at personen er professionel...
Den dp, hvor jeg pt er i praktik i, der går hun (vi) MEGET op i sundhed. Hun bager så vidt det er muligt, selv brød, så hun ved hvad der er i... og det er kun sundt pålæg og gerne nogle hjemmelavede frikadeller osv.. igen, så hun ved hvad der er i. Og så får de vand og mælk at drikke.
Det synes jeg bestemt ikke er dårligt..
Hvis der evt. skal ordnes lidt privat vasketøj osv, så bliver det gjort når børnene er blevet puttet til middagssøvn, hvor man har sin pause...... Det synes jeg er mere end okay, når man står til at ha 48 timer..
Anmeld