har i fundet navn til jeres guldklump ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.057 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Mick

Hej alle i kære fædre.

Har i mon fundet et navn el flere navne til jeres guldklump ? og hvordan kom i på det ? var jeres kvinder med på det fra starten eller skulle i kæmpe lidt for at få ideen igennem ? 

Min historie.

Jeg viste ret tidligt at vores ville blive en lille dreng, og en aften hvor jeg sag i min sofa, sag jeg bare og forstillede mig, den lille, hvordan han ville kravle rundt på gulvet, og at det bare ville være en Oliver. Jeg syntes personligt at det var det mest naturlige navn at give ham, så ja pt skal han hedde Oliver og jeg håber ikke at det bliver anderledes når han bliver født.

Jeg kunne så glad fortælle min kæreste om det, og hun var endelig med på den fra starten af, så vi havde ikke de vilde kæmpe omkring det, og vi er også helt enig om hans mellemnavn og efternavne. SÅ det er jo super dejligt.

Nå men nu håber jeg at i andre vil bidrage med jeres historie ;-)

Ses

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

akskovmose

Melder lige ind som kvinde 

Vi har 3 børn, venter den 4 til september. Vores børn har min mand (næsten) enerådig valgt navnene til, jeg var egentlig med på navnene med det samme.. 

Vores store på 8 hedder Marcus (2. valg Lucas)

den mellemste på 6 hedder Noah (2. valg Silas)

og vores datter på 4 hedder Alma Sofie (Alma efter min mands oldemor)

Så kommer vi så til rosinen i pølseenden inde i maven, vi er løbet HELT tør for navne, mange af de fine navne vi godt kan lide er brugt af venner og familie.. Så vi har en stort tankespil igang, og den er ikke nem at knække.. 

Jeg tror der er mange som du skriver hvor manden bliver "lusket" med på navnene (mine søster er en af dem )

Oliver er et rigtig fint navn.. 

Anmeld

6. juli 2011

Mick

Ej hvor nogle fede navne jeres børn har  Noah er lidt rock n roll ;-)

kan godt se det kan være svært med at finde et navn mere. Jeg har masser af ideer til navne så jeg håber på at få mange børn ;-) Både mig og min kæreste er rigtig glad for musik, så det er lidt der vi fået vores ideer fra ;-)

Jeg er også rigtig glad for vores valg. Ideen kom måske også lidt af, at jeg altid har syntes at Oliver Bjerrehus er lidt sej ;-) 

Anmeld

6. juli 2011

saxa

Mick skriver:

Ej hvor nogle fede navne jeres børn har  Noah er lidt rock n roll ;-)

kan godt se det kan være svært med at finde et navn mere. Jeg har masser af ideer til navne så jeg håber på at få mange børn ;-) Både mig og min kæreste er rigtig glad for musik, så det er lidt der vi fået vores ideer fra ;-)

Jeg er også rigtig glad for vores valg. Ideen kom måske også lidt af, at jeg altid har syntes at Oliver Bjerrehus er lidt sej ;-) 

Lige præcis pga Oliver Bjerrehus var min mand ikke helt med på ideen om at bassen her skulle hedde Oliver.. men efter lang tids diskusion og overvejelse endte han med at hedde det - så fik min vilje men min mand valgte så også navnet Yasmin til vores datter i sin tid, da han altid havde sagt at hans datter skulle hedde det

Anmeld

6. juli 2011

Mick

haha fedt Yasmin er også rigtig fedt både med og J og Y ;-) 

Anmeld

6. juli 2011

B&J

Vi havde sagt for starten jeg bestemmer pige navnet og min kæreste drenge navnet og vi elsker begge navne og da han blev født spurge de om hvad han skulle hede for vi kendte ikke kønnet og min kæreste sagde stolt Daniel  ihhh hvor er jeg glad for han er en daniel han kan slet ikke være andet og er så stolt af det var min kæreste der fandt på det

Anmeld

6. juli 2011

Mick

B&J skriver:

Vi havde sagt for starten jeg bestemmer pige navnet og min kæreste drenge navnet og vi elsker begge navne og da han blev født spurge de om hvad han skulle hede for vi kendte ikke kønnet og min kæreste sagde stolt Daniel  ihhh hvor er jeg glad for han er en daniel han kan slet ikke være andet og er så stolt af det var min kæreste der fandt på det

ej hvor dejligt ;-) 

Jeg høre tit folk snakke om, at de har bestemt et navn, men når barnet så kommer til verden ligner han/hun ikke det de har snakkede om. Men jeg håber nu at vores det også bliver en Oliver når han kommer til verden i Sep/okt

Anmeld

6. juli 2011

B&J

Mick skriver:

ej hvor dejligt ;-) 

Jeg høre tit folk snakke om, at de har bestemt et navn, men når barnet så kommer til verden ligner han/hun ikke det de har snakkede om. Men jeg håber nu at vores det også bliver en Oliver når han kommer til verden i Sep/okt

Jaa vi besteme os for det da jeg var ca 2mdr henne så vi var også super heldige

Anmeld

6. juli 2011

aya-zia

Mick skriver:

Hej alle i kære fædre.

Har i mon fundet et navn el flere navne til jeres guldklump ? og hvordan kom i på det ? var jeres kvinder med på det fra starten eller skulle i kæmpe lidt for at få ideen igennem ? 

Min historie.

Jeg viste ret tidligt at vores ville blive en lille dreng, og en aften hvor jeg sag i min sofa, sag jeg bare og forstillede mig, den lille, hvordan han ville kravle rundt på gulvet, og at det bare ville være en Oliver. Jeg syntes personligt at det var det mest naturlige navn at give ham, så ja pt skal han hedde Oliver og jeg håber ikke at det bliver anderledes når han bliver født.

Jeg kunne så glad fortælle min kæreste om det, og hun var endelig med på den fra starten af, så vi havde ikke de vilde kæmpe omkring det, og vi er også helt enig om hans mellemnavn og efternavne. SÅ det er jo super dejligt.

Nå men nu håber jeg at i andre vil bidrage med jeres historie ;-)

Ses

min kæreste fik lov til at vælge fornavnet til begge vores piger altså aya til den store og zia til den lille

jeg valgte mellem navnene altså mekira til den store og melika til den bette....

der ud over fin den bette lige et ekstra navn nemlig lydia fordi hun er født på min oldemors fødsels og døds dag...

så vores piger hedder altså:

aya mekira

zia melika lydia

Anmeld

6. juli 2011

Mick

B&J skriver:

Jaa vi besteme os for det da jeg var ca 2mdr henne så vi var også super heldige

fedt jeg tror vi var en el to mdr henne også da vi bestemste os ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.