NF veloverstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Sofiedk

Så kom dagen endelig hvor vi skulle til NF hernede i Spanien. Der har simpelthen været SÅ meget at se til med arbejde og B&B, så jeg har faktisk stort set ikke haft tid til at blive særlig nervøs.

Vi kom derind til scanningen, manden fik lov til at sidde på en stol ved siden af og jeg lå der på briksen. Skærmen var vendt mod jordemoderen og tror der gik noget med 2-3 minutter hvor hun bare scanner løs og siger en masse ting til assistenten. Jeg spurgte min mand om han kan se at den er i live og han svare bare hvordan ser man det? Til sidst er jeg simpelthen nødt til at spørge om den er i live og om den ser okay ud. Ja selvfølgelig svarer damen og vender til sidst skærmen mod mig, efter at have tjekket alt med hjerte, lunger, bevægelse, hjerne og den slags. Endelig fik jeg lov til at se med. Hun viste hurtigt 2 arme, to ben, et fint hjerte, vi hørte hjertelyden og så fik vi 3 billeder og bum. Det var det jeg fik af se af min baby.

Var helt forvirret da jeg kom ud og var lidt skuffet over ikke at have fulgt med i hele scanningen, havde jo håbet at se en masse hop og bevægelse, men okay. Alting var okay og det må jo være vigtigst. De har på ingen måde samme personlige service hernede på sygehusvæsnet, men er væsentlig mere kliniske og konkrete omkring ting. De er til gengæld vanvittig dygtige og så må man jo bare leve med det andet

Vi får først vores risikotal om en uges tid, men nakkefolden målte kun 1,2 hvilket er helt fint efter hvad jeg har læst mig frem til.

Jeg blev ENDNU engang sat 4-5 dage frem. Jeg forstår det simpelthen ikke, nu er jeg sammenlagt blevet sat 8 dage frem. Synes det virker ret voldsomt at baby vokser SÅ hurtigt i forhold til hvad det normale er?

Tror vi bestiller tid til kønsscanning allerede om små 14 dages tid, så får vi måske lidt mere tid og måske jeg kan knytte mig lidt mere til tanken om at jeg måske rent faktisk er gravid

-  Sofie (12+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sofiekdk skriver:

Så kom dagen endelig hvor vi skulle til NF hernede i Spanien. Der har simpelthen været SÅ meget at se til med arbejde og B&B, så jeg har faktisk stort set ikke haft tid til at blive særlig nervøs.

Vi kom derind til scanningen, manden fik lov til at sidde på en stol ved siden af og jeg lå der på briksen. Skærmen var vendt mod jordemoderen og tror der gik noget med 2-3 minutter hvor hun bare scanner løs og siger en masse ting til assistenten. Jeg spurgte min mand om han kan se at den er i live og han svare bare hvordan ser man det? Til sidst er jeg simpelthen nødt til at spørge om den er i live og om den ser okay ud. Ja selvfølgelig svarer damen og vender til sidst skærmen mod mig, efter at have tjekket alt med hjerte, lunger, bevægelse, hjerne og den slags. Endelig fik jeg lov til at se med. Hun viste hurtigt 2 arme, to ben, et fint hjerte, vi hørte hjertelyden og så fik vi 3 billeder og bum. Det var det jeg fik af se af min baby.

Var helt forvirret da jeg kom ud og var lidt skuffet over ikke at have fulgt med i hele scanningen, havde jo håbet at se en masse hop og bevægelse, men okay. Alting var okay og det må jo være vigtigst. De har på ingen måde samme personlige service hernede på sygehusvæsnet, men er væsentlig mere kliniske og konkrete omkring ting. De er til gengæld vanvittig dygtige og så må man jo bare leve med det andet

Vi får først vores risikotal om en uges tid, men nakkefolden målte kun 1,2 hvilket er helt fint efter hvad jeg har læst mig frem til.

Jeg blev ENDNU engang sat 4-5 dage frem. Jeg forstår det simpelthen ikke, nu er jeg sammenlagt blevet sat 8 dage frem. Synes det virker ret voldsomt at baby vokser SÅ hurtigt i forhold til hvad det normale er?

Tror vi bestiller tid til kønsscanning allerede om små 14 dages tid, så får vi måske lidt mere tid og måske jeg kan knytte mig lidt mere til tanken om at jeg måske rent faktisk er gravid

-  Sofie (12+6)

Ih en dejlig update!!  Er sikker på baby er perfekt 

Hvor er det bare vidunderligt! 

Anmeld

6. juli 2011

Nessie

Dejligt med en god skanning, selvom den ikke foregik helt som forventet

Men som du selv siger, så er det vigtigste jo også, at den lille har det godt.

Fin mave

Anmeld

6. juli 2011

Sofiekdk skriver:

-  Sofie (12+6)

Åh forresten, jeg blev først sat 10 dage tilbage - hvis ikke mere - og så 6 dage frem igen.  Caroline86 blev rykket frem og tilbage hele vejen igennem, så det er helt normalt der kan være lidt afvigelser. 

Anmeld

6. juli 2011

Sofiedk

...

Anmeld

6. juli 2011

Sofiedk

Nessie skriver:

Dejligt med en god skanning, selvom den ikke foregik helt som forventet

Men som du selv siger, så er det vigtigste jo også, at den lille har det godt.

Fin mave

Ja det vigtigeste er helt sikkert at baby har det godt og det er fint at manden fik lov til at se lidt bevægelse, da det var hans første scanning.

Glæder mig nu stadig til kønsscanning på privatklinik så vi kan få lidt mere opmærksomhed og tid

Anmeld

6. juli 2011

maria_wlt

Sofiekdk skriver:

-  Sofie (12+6)

Først vil jeg siger at det er SUPER gode billeder du har fået, men vil så sige at det godt nok var en underlig scanning... At i slet ikke fik lov til at følge med gennem hele scanning.. hmm

Jeg ville godt nok også føle mig snydt..

Anmeld

6. juli 2011

Sofiedk

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åh forresten, jeg blev først sat 10 dage tilbage - hvis ikke mere - og så 6 dage frem igen.  Caroline86 blev rykket frem og tilbage hele vejen igennem, så det er helt normalt der kan være lidt afvigelser. 

Tak skat.

Ja det er ihvertfald skønt at have det overstået, nu mangler vi bare lige at det går op for mig at det måske rent faktisk går godt denne gang Men det kommer jo nok hen af vejen.

Ja altså, jeg havde jo regnet med at blive rykket lidt tilbage nok, men at det hele tiden bare er frem er lidt skræmmende, gad vide om jeg bare får en kæmpe baby

Anmeld

6. juli 2011

Sofiedk

maria_wt skriver:

Først vil jeg siger at det er SUPER gode billeder du har fået, men vil så sige at det godt nok var en underlig scanning... At i slet ikke fik lov til at følge med gennem hele scanning.. hmm

Jeg ville godt nok også føle mig snydt..

Ja det er nogle rigtig fine billeder, er vildt glad for dem Men føler mig lidt snydt. Heldigvis er jeg jo så blevet sat frem så kan komme til kønsscanning allerede om små 14 dage, så forhåbentlig bliver det en lidt bedre oplevelse

Anmeld

6. juli 2011

Sofiekdk skriver:

Tak skat.

Ja det er ihvertfald skønt at have det overstået, nu mangler vi bare lige at det går op for mig at det måske rent faktisk går godt denne gang Men det kommer jo nok hen af vejen.

Ja altså, jeg havde jo regnet med at blive rykket lidt tilbage nok, men at det hele tiden bare er frem er lidt skræmmende, gad vide om jeg bare får en kæmpe baby

Ja. Caroline blev rykket tilbage, og til MD sagde de, at det skulle de ikke have gjort. Det er jo faktisk også kun et skøn som ligger inde for +- 5-6 dage. Det er sjovt ik!

Men godt alt var fint, vi følte os også snydt pga. en noget stresset NF, så herhjemme kan det også godt gå lidt hurtigt ind imellem.

Men så længe bebserne har det godt må vi være glade 

Mon ikke det går op for Jer efterhånden som tiden går? Jeg synes selv det er lidt syret at være nået så langt, og at jeg rent faktisk har en bebs i maven. Selv om jeg godt ved det! SKØRT! 

Tror ikke det bliver mindre når man har brugt tid på kampen hertil. For mig var det ihvertfald hele behandlingen/barnløsheden der var sværest at slippe, og tro på var slut. Det er meget vildt at gå fra det ene til det andet. Men nøj hvor vi dog fortjener det, og fortjener at nyde det  Jeg er SÅ glad på Jeres vegne!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.