Decemberbørn og skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.493 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Hvem?

Overhovedet ik fordi jeg har brug for at vide det nu, men blir alligevel noget nysgerrig.

Jeg har jo Lauge fra Januar 2010 og Hjalte fra December 2010 - når folk så får af vide de er fra samme år, løfter de brynet og siger; "De skal vel ikke gå i klasse sammen??"

Tja, tjoooo, det ved jeg da ik li - men syntes jeg har hørt i tidernes morgen, at der er en "uskreven regel" der siger at børn gerne ska starte der år, de fylder 6??

For så ska de jo gå i klasse sammen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

SanneBoe skriver:

Overhovedet ik fordi jeg har brug for at vide det nu, men blir alligevel noget nysgerrig.

Jeg har jo Lauge fra Januar 2010 og Hjalte fra December 2010 - når folk så får af vide de er fra samme år, løfter de brynet og siger; "De skal vel ikke gå i klasse sammen??"

Tja, tjoooo, det ved jeg da ik li - men syntes jeg har hørt i tidernes morgen, at der er en "uskreven regel" der siger at børn gerne ska starte der år, de fylder 6??

Bare fordi de starter samme år så er det da ikke det samme som at de skal gå i samme klasse??  De fleste kommuneskoler har jo 2 klasser pr årgang 

Anmeld

6. juli 2011

Kaufie

Det kommer vel an på specielt decemberbarnets modenhed til den tid....

Og i og med det er en dreng, er der fhv stor sandsynlighed for at han ryger over i næste årgang - det tror jeg selv jeg ville vælge, med mindre han virkelig bare er klar til den tid. Der er jo alligevel et år mellem de to brødre - og man kan jo ikke helt undgå at sammenligne dem (og forvente det samme) hvis de går i samme klasse - det ville jeg være bange for at den yngste skulle lide lidt under.

Mette, også med decemberbarn - men dog en pige, som ofte er lidt tidligere modne end drengebørn.

Anmeld

6. juli 2011

Hvem?

MorTilJanuar skriver:

Bare fordi de starter samme år så er det da ikke det samme som at de skal gå i samme klasse??  De fleste kommuneskoler har jo 2 klasser pr årgang 

Det har de ikke her, da det er en "lille" skole med 3-400 elever fra 0.-9.klasse

Anmeld

6. juli 2011

Hvem?

Kaufie skriver:

Det kommer vel an på specielt decemberbarnets modenhed til den tid....

Og i og med det er en dreng, er der fhv stor sandsynlighed for at han ryger over i næste årgang - det tror jeg selv jeg ville vælge, med mindre han virkelig bare er klar til den tid. Der er jo alligevel et år mellem de to brødre - og man kan jo ikke helt undgå at sammenligne dem (og forvente det samme) hvis de går i samme klasse - det ville jeg være bange for at den yngste skulle lide lidt under.

Mette, også med decemberbarn - men dog en pige, som ofte er lidt tidligere modne end drengebørn.

Ja, det var også det jeg tænkte, jeg ville egentlig bare hører om der var regler for den salgs, har hørt noget om at der ska psyk. ind over, hvis man ønsker at trække barnet et år mere, men aner det ik

Anmeld

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

SanneBoe skriver:

Det har de ikke her, da det er en "lille" skole med 3-400 elever fra 0.-9.klasse

Hold da op  Jeg gik på en med 350 og vi var den eneste årgang med 1 klasse pr årgang 

Anmeld

6. juli 2011

bullerbassen

Man høre jo ofte at drenge ikke er så moden som piger i forhold til skoleparethed. Så ofte vente drengene som er født sent på efteråret til nærste skoleår.

Og da Hjalte er fra Dec er der jo mulighed for at han måske skal vente. Men ellers ja så er muligheden der jo for de kommer i samme klasse.

Tror ikke der nødvendigvis SKAL ppr ind over vedskoleudsættelse , men før kunne forældrene ØNSKE at de ventede . Det kan man hvis ikke mere der skal være en grund - Og børnehaven skal hvis være enig om at det er det bedste for barnet. Så der kan i samarbejde imellem børnehaven & forældre besluttes at barnet skal vente uden PPR skal inddrages.

Anmeld

6. juli 2011

Hvem?

bullerbassen skriver:

Man høre jo ofte at drenge ikke er så moden som piger i forhold til skoleparethed. Så ofte vente drengene som er født sent på efteråret til nærste skoleår.

Og da Hjalte er fra Dec er der jo mulighed for at han måske skal vente. Men ellers ja så er muligheden der jo for de kommer i samme klasse.

Tror ikke der nødvendigvis SKAL ppr ind over vedskoleudsættelse , men før kunne forældrene ØNSKE at de ventede . Det kan man hvis ikke mere der skal være en grund - Og børnehaven skal hvis være enig om at det er det bedste for barnet. Så der kan i samarbejde imellem børnehaven & forældre besluttes at barnet skal vente uden PPR skal inddrages.

Super, det var det svar jeg mente, altså med at man ikke længere ka ønske, men at der ska være en grund, 1000 tak - så blev jeg det klogere.

Anmeld

6. juli 2011

aya-zia

SanneBoe skriver:

hehe det er en stor skole i forhold til vores.. de bliver 120 ca efter sommerferien og det er fra 0-6 klasse hehe

Anmeld

6. juli 2011

chael

SanneBoe skriver:

De december børn jeg kender, de venter til næste årgang. Da de ligger sidst på året og oftest ikke er på helt samme niveau, som dem fra starten eller midten af året.

Men det er vel op til jer selv og evt børnehaven at vurdere.

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.