Er det rigtigt forstået at man ikke får mere i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

serinasmor

heisamig skriver:

Dejligt med så mange svar. Tusind tak... Jeg har termin d. 21 juli og har nu søgt om ekstra fødselsklip udbetalt fra august og i enkeltklip... Det håber jeg er rigtigt??? Er det ikke rigtigt forstået at jeg så får udbetalt almindelig su i 12 måneder indtil jeg starter uddannelsen igen??

når du er på barsel lever du af dine fødselsklip (og kun dem) til du starter uddannelse igen ... hvis du har mulighed for at tage barsel kun i 6 mdr kan du få dobbeltklip .. men ellers får du fødsels klip svarende til 12 mdrs su ...

og ja reglerne er mange og forvirrende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

heisamig

Tusind tusind tak for svar. Så tror jeg, at jeg har forstået og gjort det rigtigt... fantastisk...

Ja, jeg synes gooodt nok at det er forvirrende og jeg synes absolut ikke, at de står klart og tydeligt på su´s hjemmeside. Alle siger også, at man kan få ekstra su når man får barn, men det kan man jo i virkeligheden ikke. Altså jo - men "kun" 12 måneder, som svarer til ens barsel. Ellers er det jo normal rate.

Herligt med kloge hoveder der er klar på at hjælpe en forvirret sjæl

Anmeld

6. juli 2011

Noneother

serinasmor skriver:

når du er på barsel lever du af dine fødselsklip (og kun dem) til du starter uddannelse igen ... hvis du har mulighed for at tage barsel kun i 6 mdr kan du få dobbeltklip .. men ellers får du fødsels klip svarende til 12 mdrs su ...

og ja reglerne er mange og forvirrende

Kan du hjælpe mig lidt her? (Ikke at jeg tror det bli´r aktuelt, men jeg har tænkt en del over det)

Nu er jeg enlig mor. Ergo får jeg dobbelt su. 2x 54??kr.

meeen hvis jeg nu havde det der barsels klip og ville dele dem ud over 12 måneder ville det så være 12x 54??kr. ?? Eller var jeg så tvunget til kun at tage 6 måneders barsel, for at kunne få det jeg normalt får?

Eller ville det for en enlig mor være 12 x 2 x 54??kr. ?

Håber det var til at forstå...

Anmeld

6. juli 2011

Ayasmor

Øv anede ikke man kunne få ldt ekstra klip hvis man startede inden barnet var fyldt et år. Jeg startede da min datter var 8 mdr. (knap 2 år siden), men det er vel bare ærgeligt nu?

Ang. hvor meget man kan få i SU, å afhænger det som andre nævner, meget af om hvorvidt man er enlig, sammen med en der ligeså er på SU, eller i et forhold hvor den anden part har et alm. arbejde. Som enlig er det dobbelt SU (uden lån), hvis begge er på SU er der vist et ekstra forsørgertillæg (igen uden lån), og intet ekstra hvis den anden part har alm. arbejde

/Sara

Anmeld

7. juli 2011

serinasmor

Noneother skriver:

Kan du hjælpe mig lidt her? (Ikke at jeg tror det bli´r aktuelt, men jeg har tænkt en del over det)

Nu er jeg enlig mor. Ergo får jeg dobbelt su. 2x 54??kr.

meeen hvis jeg nu havde det der barsels klip og ville dele dem ud over 12 måneder ville det så være 12x 54??kr. ?? Eller var jeg så tvunget til kun at tage 6 måneders barsel, for at kunne få det jeg normalt får?

Eller ville det for en enlig mor være 12 x 2 x 54??kr. ?

Håber det var til at forstå...

har en veninde der skulle på barsel og fik forsørger su i forvejen ...

og nej ... desværre ... du får ikke dobbelt sats af fødselsklip fordi du er forsørger .. du får det samme som alle andre mødre på su der går på barsel ...

skulle det blive aktuelt ville jeg anbefale at finde en fyr der får su ... så har han nemlig også ret til fødselsklip ... dog vist nok kun 6 ... og ikke de 12 som moderen

Anmeld

7. juli 2011

Noneother

serinasmor skriver:

har en veninde der skulle på barsel og fik forsørger su i forvejen ...

og nej ... desværre ... du får ikke dobbelt sats af fødselsklip fordi du er forsørger .. du får det samme som alle andre mødre på su der går på barsel ...

skulle det blive aktuelt ville jeg anbefale at finde en fyr der får su ... så har han nemlig også ret til fødselsklip ... dog vist nok kun 6 ... og ikke de 12 som moderen

Hold da op, godt jeg ikke skal ha´flere børn på su. Det ville slet ikke hænge sammen for mig.

Eller vi ville jo nok kunne klare den, men der ville godt nok ikke være meget råderum i økonomien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.