Er det rigtigt forstået at man ikke får mere i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.283 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

heisamig

Er det rigtigt forstået, at man ikke kan få mere i SU om måneden hvis man har et barn? At man kan få et ekstra års (som så kan udbetales over 12 eller 6 måneder) su, men at man ikke får mere om måneden efterfølgende?

Desuden kan man søge andet end almindeligt børnebidrag og børnebidrag til forældre under uddannelse?

Jeg tænker ikke SU-lån...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

serinasmor

hvis du er alene med barnet eller i begge er på su kan du/i få mere i su ---

hvis farmand har alm job er der altså ikke mere i su end normalt

de ekstra 12 klip kan du kun få hvis du får barn under din uddannelse  .. og altså ikke fordi du allerede har et barn inden du starter på uddannelse

Anmeld

6. juli 2011

FamilenStorm

heisamig skriver:

Er det rigtigt forstået, at man ikke kan få mere i SU om måneden hvis man har et barn? At man kan få et ekstra års (som så kan udbetales over 12 eller 6 måneder) su, men at man ikke får mere om måneden efterfølgende?

Desuden kan man søge andet end almindeligt børnebidrag og børnebidrag til forældre under uddannelse?

Hmm.. Mener du kan hvis du er enlig forsørger.. Men er ikke sikker..

Anmeld

6. juli 2011

FamilenStorm

heisamig skriver:

http://www.su.dk/SAERLIGSTOETTE/FORAELDRE/FOERUDDA NNELSE/Sider/default.aspx

Du kan læse om det her..

Anmeld

6. juli 2011

Angelspot

Som udgangspunkt får du ikke mere i SU fordi du har et barn. Men hvis du er enlig forsørger eller bor sammen med en studerende, kan du søge om ekstra SU som ikke er lån. Men kender ikke reglerne mere end det.

Anmeld

6. juli 2011

Nettemor

serinasmor skriver:

de ekstra 12 klip kan du kun få hvis du får barn under din uddannelse  .. og altså ikke fordi du allerede har et barn inden du starter på uddannelse

da jeg undersøgte det fik jeg afvide at hvis dit barn er under 12 mdr når du begynder kan du få lidt af de der ekstra klip. fx hvis dit barn er 10 mdr når man starter kan man få 2 klip  

Anmeld

6. juli 2011

serinasmor

nettemor skriver:

da jeg undersøgte det fik jeg afvide at hvis dit barn er under 12 mdr når du begynder kan du få lidt af de der ekstra klip. fx hvis dit barn er 10 mdr når man starter kan man få 2 klip  

hmm .. måske har du ret ???

det har ikke været aktuelt for mig at vide det da jeg var gravid da jeg startede men ingen børn havde i forvejen

Anmeld

6. juli 2011

Zeus

serinasmor skriver:

Man kan godt få fødselsraterne, hvis man har født inden.. Hvis man har født 4 mdr inden man starter på uddannelse, så har man 8 klip, som man kan vælge som 1 klip pr måned, eller dobbeltklip pr måned, indtil de er brugt op.. Det er 12 klip, minus de mdr barnet er, inden for et år efter fødslen..

Det er hvis barnet er 1 år inden start, at man ikke kan få dem

Anmeld

6. juli 2011

Nettemor

serinasmor skriver:

hmm .. måske har du ret ???

det har ikke været aktuelt for mig at vide det da jeg var gravid da jeg startede men ingen børn havde i forvejen

jeg er ikke sikker men det var sådan jeg fik da afvide. det gør jo ikke den kæmpe forskel men er da dejligt med dobbelt op et par mdr

Anmeld

6. juli 2011

heisamig

Dejligt med så mange svar. Tusind tak... Jeg har termin d. 21 juli og har nu søgt om ekstra fødselsklip udbetalt fra august og i enkeltklip... Det håber jeg er rigtigt??? Er det ikke rigtigt forstået at jeg så får udbetalt almindelig su i 12 måneder indtil jeg starter uddannelsen igen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.