Madlog skal hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

StineL

Preghiera skriver:

Forresten: Ved du hvordan jeg kan se hvor mange kalorier man skal ha' ud fra højde, vægt, køn, alder og aktivitetsniveau?

I madlog be'r den mig nemlig om at angive kaloriebehov selv og kan ikke få den til at "anbefale" et kalorieindtag.

Lige nu står den på 1400 kalorier/pr dag. Er det for lidt eller for meget hvis jeg skal af med de overflødige?

Til højre for dit navn oppe i øverste højre hjørne er der en pil. Klik på denne og vælg instillinger. Du kommer så ind på en fane, som hedder kaloriebehov. Her taster du højde, vægt, aktivitetsniveau og ønsket vægttab ind. Så regner den selv ud hvor mange kalorier, du har behov for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

kamtok

Du skal spise mere, og det må gerne være grøntsager, frugt, et stort og solidt morgenmåltid osv. Din krop kæmper for at holde på det du har, fordi du ikke indtager nok, og derfor taber du dig ikke.

Min erfaring har sagt mig, at hvis jeg spiser gode hovedmåltider og små snacks i løbet af dagen, så taber jeg mig.

Morgenmad: 300-350 kcal.
Mellemmåltid: 100-125 kcal.
Frokost: 350-400 kcal.
Mellemmåltid: 100-150 kcal.
Aftensmad: 350-400 kcal.
Evt. mellemmåltid: max. 100 kcal. (men gerne mindre)

Det afhænger naturligvis af din højde, vægt og aktivitetsniveau hvor meget du skal indtage, men ovenstående skulle gerne udgøre i alt 1400 kcal. alt efter hvor meget du spiser til hvert måltid, men bare husk mindst 5 måltider hvoraf de 3 af dem er store og sunde måltider. 

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Putomanen skriver:

For det første, hvad har du sat dit aktivitetsniveau til? Stillesiddende eller let? For der skal faktisk meget til, før man har let aktivitetsniveau. Hvis du både har let og indtaster din motion, får du for mange kalorier.

Samtidig er det vigtigt at du ikke gætter dig til, hvor meget du spiser af hvad. Vej det hver gang, det kan hurtigt være overraskende. Og så lad være med at bruge madlogs kategorier, som eks. stor banan, mellemstor, lille osv., de er tit underestimerede.

Det samme gælder motion, bare den anden vej. Det er sjældent at man forbrænder lige så meget som madlog påstår, ved de enkelte motionsformer.

Jeg håber, at du kan bruge mine råd til noget

Jeg har med vilje sat det til stillesiddende ... for jeg kan jo kun vinde på det hvis jeg spiser derefter og så samtidig løber en gang imellem

Men tusind tak for dine råd, jeg tror du har ret i det med at veje maden, for jeg synes ikke helt det passer sammen

Håber det ændrer lidt på tingene!

Og fandt forresten ud af det med kalorierne! Haha, and guess what, jeg blev lige straffet med 150 kalorier mindre!

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

StineL skriver:

Til højre for dit navn oppe i øverste højre hjørne er der en pil. Klik på denne og vælg instillinger. Du kommer så ind på en fane, som hedder kaloriebehov. Her taster du højde, vægt, aktivitetsniveau og ønsket vægttab ind. Så regner den selv ud hvor mange kalorier, du har behov for

Fandt lige ud af det Da jeg slettede det jeg havde indtastet og gemte så regnede den selv frem til dét jeg skal ha'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.