Madlog skal hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Preghiera

Så har jeg også tilsluttet mig madlog! Sørme så... Jeg har fundet ud af at jeg faktisk ikke indtager specielt mange kalorier... overhovedet! Men så må der jo være andet galt siden vægten går op.

Jeg startede i dag med en løbetur (kun 2-3 km) og en super-rengøring hjemme hos min farmor. Da jeg kom hjem lavede jeg en lækker, sund smoothie og indtastede mine tal osv.

Andre med erfaring på madlog? Som fx også har oplevet at det åbent bart ikke er kalorierne der er problemet? Og hvad gjorde i så?

Jeg tror (ud fra de fine og meget visuelle "lagkager") at problemet er kulhydraterne

Hiiiilfe?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Kloster

Hej.

Jeg er også på madlog. Jeg løber en del 1½ år nu. Hele sidste år yabte jeg mig ikke et eneste gram - på trods af, jeg startede med at løbe der.

Meldte mig så på madlog og har været meldt til et par gange nu. Og her bliver jeg klogere. Jeg indtager simpelthen for meget mad! Det er sundt nok, men det er bare mængden, der er for stor.

Fx ælllllsker jeg vandmelon og kan sagtens spise en ½ vandmelon om aftenen foran tv'et. Og helt uskyldigt, for der er jo nærmest kun vand i sådan en melon... NOTTT........ Er du svag der er kcal i sådan en fyr...

Der samme med ærter, majs, rugbrød og mælk. Alle ting, som jeg faktisk troede, der var "ubegrænset" af.

Ja madlog er en øjenåbner

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er også på madlog. Jeg løber en del 1½ år nu. Hele sidste år yabte jeg mig ikke et eneste gram - på trods af, jeg startede med at løbe der.

Meldte mig så på madlog og har været meldt til et par gange nu. Og her bliver jeg klogere. Jeg indtager simpelthen for meget mad! Det er sundt nok, men det er bare mængden, der er for stor.

Fx ælllllsker jeg vandmelon og kan sagtens spise en ½ vandmelon om aftenen foran tv'et. Og helt uskyldigt, for der er jo nærmest kun vand i sådan en melon... NOTTT........ Er du svag der er kcal i sådan en fyr...

Der samme med ærter, majs, rugbrød og mælk. Alle ting, som jeg faktisk troede, der var "ubegrænset" af.

Ja madlog er en øjenåbner

Det er vildt frustrerende og forvirrende, men hvad spiser du så nu?

Jeg får IKKE for mange kalorier ifl. madlog, det er det der er det mærkelige

Anmeld

5. juli 2011

TineA

Preghiera skriver:

Så har jeg også tilsluttet mig madlog! Sørme så... Jeg har fundet ud af at jeg faktisk ikke indtager specielt mange kalorier... overhovedet! Men så må der jo være andet galt siden vægten går op.

Jeg startede i dag med en løbetur (kun 2-3 km) og en super-rengøring hjemme hos min farmor. Da jeg kom hjem lavede jeg en lækker, sund smoothie og indtastede mine tal osv.

Andre med erfaring på madlog? Som fx også har oplevet at det åbent bart ikke er kalorierne der er problemet? Og hvad gjorde i så?

Jeg tror (ud fra de fine og meget visuelle "lagkager") at problemet er kulhydraterne

Hiiiilfe?!

Hej

Vi har en lille klub derinde - vil du være med?

Ved ikke rigtig hvad du kan gøre, andet end at skære ned på kulhydraterne!

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Det her er en dags spise.... Jeg har virkelig ikke spist meget, og det er endda en meget god dag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. juli 2011

Kloster

Preghiera skriver:

Det her er en dags spise.... Jeg har virkelig ikke spist meget, og det er endda en meget god dag

Hej.

Jeg tror du spiser for lidt.

Du bør spise et godt morgenmåltid, så du kan få din krop igang. Også skal du spise de 3 mellemmåltider og 3 hovedmåltider.

En nektarin + kaffe til morgenmad, er ikk et hevedmåltid

I mine øjne, er dit skema her ikke sundt for dig.

Få dig nogle grøntsager og nogle fibre. Få noget varieret kost i løbet af hele dagen.

FX:

Morgen: havregryn, mælk, frugt.

Formiddag: 1 knækbrød med ost.

Frokost: 1 Rugbrød med æg + 300 gr grøntsager

Eftermiddag: frugt ell grønt

Middag: 1 stykke kød, 1 skefuld kulhydrater (ris, pasta, kartoffel) + 300 gr. grøntsager.

Aften: Knækbrød, frugt, the ell what ever af ingenting

Når man spiser for lidt, reagere kroppen ved at tage ALT hvad man indtager og nærmest gemmer til næste hungersnød

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Kloster skriver:

Hej.

Du bør spise et godt morgenmåltid, så du kan få din krop igang. Også skal du spise de 3 mellemmåltider og 3 hovedmåltider.

Få dig nogle grøntsager og nogle fibre. Få noget varieret kost i løbet af hele dagen.

FX:

Middag: 1 stykke kød, 1 skefuld kulhydrater (ris, pasta, kartoffel) + 300 gr. grøntsager.

Når man spiser for lidt, reagere kroppen ved at tage ALT hvad man indtager og nærmest gemmer til næste hungersnød

Hmm, det kan godt være du har ret... Men min appetit er ikke særlig stor fordi jeg ikke er særligt aktiv generelt

Så jeg spiser når jeg er sulten og forsøger at spise forholsvist sundt.. Må prøve at spise lidt mere så

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Kloster skriver:

Hej.

FX:

Forresten: Ved du hvordan jeg kan se hvor mange kalorier man skal ha' ud fra højde, vægt, køn, alder og aktivitetsniveau?

I madlog be'r den mig nemlig om at angive kaloriebehov selv og kan ikke få den til at "anbefale" et kalorieindtag.

Lige nu står den på 1400 kalorier/pr dag. Er det for lidt eller for meget hvis jeg skal af med de overflødige?

Anmeld

5. juli 2011

Putomanen

For det første, hvad har du sat dit aktivitetsniveau til? Stillesiddende eller let? For der skal faktisk meget til, før man har let aktivitetsniveau. Hvis du både har let og indtaster din motion, får du for mange kalorier.

Samtidig er det vigtigt at du ikke gætter dig til, hvor meget du spiser af hvad. Vej det hver gang, det kan hurtigt være overraskende. Og så lad være med at bruge madlogs kategorier, som eks. stor banan, mellemstor, lille osv., de er tit underestimerede.

Det samme gælder motion, bare den anden vej. Det er sjældent at man forbrænder lige så meget som madlog påstår, ved de enkelte motionsformer.

Jeg håber, at du kan bruge mine råd til noget

Anmeld

5. juli 2011

Putomanen

Preghiera skriver:

Forresten: Ved du hvordan jeg kan se hvor mange kalorier man skal ha' ud fra højde, vægt, køn, alder og aktivitetsniveau?

I madlog be'r den mig nemlig om at angive kaloriebehov selv og kan ikke få den til at "anbefale" et kalorieindtag.

Lige nu står den på 1400 kalorier/pr dag. Er det for lidt eller for meget hvis jeg skal af med de overflødige?

Under dit brugernavn - under indstillinger - under fanebladet kaloriebehov, kan du indtaste dit køn, fødselsår, højde, aktivitetsniveau, ønsket vægttab, og så regner den dit kaloriebehov ud...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.