Skal med til venindes fødsel :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Lone Jakobsen

CmarianN skriver:

Tak for dit svar  Fik helt gåsehud da jeg læste det.

Jeg glæder mig så ubeskrivelig meget og er så beæret og lykkelig over, at måtte dele det med dem (faderen skal også med). Håber jeg kan gøre alt det bedste for hende, så hun bagefter er stolt af beslutningen om, at have mig med 

ja jeg læste så også bagefter at faderen skulle med det var han ikke ved min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

CmarianN

Mor010711 skriver:

Jeg var ikke den fødende, men veninden der var med. Og det var bare en kæmpe oplevelse. Det gik godt nok meget hurtigt, men at opleve det her store øjeblik, var helt fantastisk. 

Jeg sørgede bare for at holde mig lidt i baggrunden, så jeg ikke fyldte for meget i forhold til bl.a faren. Tog mig lidt af det praktiske, med at hente noget at drikke osv. Og så bare fortælle hende, min fødende veninde at hun var for sej. 

Havde det varet lidt længere, tror jeg at min veninde ville have sat pris på hvis jeg ikke havde taget det så "højtideligt". Sørget lidt for også at tale om noget andet og bare være lidt afslappet omkring det hele. 

Men en stor oplevelse!!! Glæd dig. 

Okay  Du kan tro jeg glæder mig ubeskrivelig meget. Fedt du også har fået lov, at dele sådan en oplevelse med din veninde.

Anmeld

5. juli 2011

CmarianN

nutche skriver:

ja jeg læste så også bagefter at faderen skulle med det var han ikke ved min.

Nej okay. Det gør måske en forskel. Men måske det bliver en hjælp for ham også, at jeg er der, hvis det trækker ud og han har brug for "aflastning" 

Anmeld

5. juli 2011

Lone Jakobsen

CmarianN skriver:

Nej okay. Det gør måske en forskel. Men måske det bliver en hjælp for ham også, at jeg er der, hvis det trækker ud og han har brug for "aflastning" 

ja det kan godt være en fordel. men snak det igennem alle 3 så i ved præcis hvad deres forventninger til dig er.

Anmeld

5. juli 2011

CmarianN

nutche skriver:

ja det kan godt være en fordel. men snak det igennem alle 3 så i ved præcis hvad deres forventninger til dig er.

Ja, helt sikkert 

Anmeld

5. juli 2011

lykkekevin

jeg har også selv lige været med her for små 14 dage siden til en venindes fødsel . hendes mand var også med.

detv var stort og jeg støttet dem igennem det hele kom med noget at drikke kold klud og støttene ord til dem begge og søret for der blev taget billeder under hele forløbet...

og ja så kom da der også lige et par tåre da hendes søn kom til verden

jeg var så den heldige ejer af titlen som pap moster til begge børn og skulle give det første sæt tøj på meget stor ting syntes jeg jeg...

og så var jeg også med for af farmanden kunne komme lidt ud og ryge og sådan

Anmeld

5. juli 2011

lukasmor

Hej piger!

Henvender mig egentlig mest til dem der har haft eller skal have en veninde med til deres fødsel.

Jeg er i den fantastisk heldige situation, at jeg skal være med til min skønne venindes fødsel (inden for de næste 6 uger) 

MEN jeg vil jo gerne gøre ALT for, at det i hvert fald ikke er en beslutning hun efterfølgende fortryder hun tog.... Så jeg spørger jer:

• Hvad forventer I af jeres veninde som skal med til fødslen?
  • Jer der har haft en med, hvad gjorde hun af gode/dårlige ting? Råd modtages.
  • Hvordan tænker I jeg kan forberede mig bedst mulig???

Lyder til at din veninde har truffet det rigtige valg ved at spørge dig. Du virker som om at du vil være sikker på at hun får en dejlig fødsel med dig ved hendes side.

Jeg har kun haft min kæreste med til fødslen så jeg kan ikke sige hvad jeg ville forvente af en veninde men jeg kan sige så meget at du skal være der når hun ønsker det og holde dig på afstand når det er dét hun har brug for. Så kan det ikke gå helt galt

Håber din veninde får en dejlig fødsel og du ligeså får en god en på opleveren

Anmeld

5. juli 2011

CmarianN

lykkekevin skriver:

jeg har også selv lige været med her for små 14 dage siden til en venindes fødsel . hendes mand var også med.

detv var stort og jeg støttet dem igennem det hele kom med noget at drikke kold klud og støttene ord til dem begge og søret for der blev taget billeder under hele forløbet...

og ja så kom da der også lige et par tåre da hendes søn kom til verden

jeg var så den heldige ejer af titlen som pap moster til begge børn og skulle give det første sæt tøj på meget stor ting syntes jeg jeg...

og så var jeg også med for af farmanden kunne komme lidt ud og ryge og sådan

Orh hvor skønt 

Talte du også med dem inden om deres forventninger til dig?

Anmeld

5. juli 2011

CmarianN

Lukasmor skriver:

Lyder til at din veninde har truffet det rigtige valg ved at spørge dig. Du virker som om at du vil være sikker på at hun får en dejlig fødsel med dig ved hendes side.

Jeg har kun haft min kæreste med til fødslen så jeg kan ikke sige hvad jeg ville forvente af en veninde men jeg kan sige så meget at du skal være der når hun ønsker det og holde dig på afstand når det er dét hun har brug for. Så kan det ikke gå helt galt

Håber din veninde får en dejlig fødsel og du ligeså får en god en på opleveren

Det var da simpelthen for sødt sagt 

Men føler det er det mindste jeg kan gøre og egentlig min pligt, som del af det...

Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.