Opstart af babymos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

MetteS81

Hej alle!

Jeg har brug for lidt råd ang opstart af babymos...Vi startede første gang da vores lille pige var lige over 4 mdr fordi hun var meget koncentreret om os når vi selv spiste og så meget interesseret ud i maden, og så mente vores SP at nu kunne vi prøve...hun ville dog ikke rigtig da hun selv skulle smage mosen, og lukkede nærmest i når skeen kom. Vi holdt derfor en pause og er nu startet op igen..hun er 6 mdr om 10 dage...Hun er stadig meget nysgerrig når vi spiser, og hun er også begyndt at blive sværere at mætte på MME. Og når jeg fx har hende på skødet og spiser et stykke brød, så rækker hun ud efter det og prøver at putte det i munden. MEN når vi prøver at give hende mos, vrænger hun ansigt hver gang og snører munden sammen når hun ser skeen komme....åbner dog fuldt op når vandglasset nærmer sig, hun elsker at drikke vand af glas. Vi har givet hende mos lavet på majs med lidt gulerod i i en uges tid, men idag prøvede jeg ren majsmos, fordi jeg tænkte at måske smagen af gulerod ikke lige var hende endnu..men det samme skete her, den lille mund snører sig sammen ved synet af skeen....ved ikke om jeg bare skal være mere tålmodig, eller jeg gør noget forkert....

Har I nogle gode råd?

MetteS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Lone Jakobsen

hvad med at:

* skifte ske

* lade far tage over

* prøve med små stykker rugbrød i stedet

lige de råd jeg havde

Anmeld

5. juli 2011

MetteS81

nutche skriver:

hvad med at:

* skifte ske

* lade far tage over

* prøve med små stykker rugbrød i stedet

lige de råd jeg havde

Jo, det kan jeg da lige prøve!  

Men rugbrød...må man godt give dem det allerede??

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Har du prøvet at ændre konsistensen? eller måske give hende lidt frugtmos? - Måske er hun bare ikke til mos? Måske skal du prøve med en  helt gennemkogt kartoffel hun kan prøve og gnaske lidt i.. Eller måske et stykke advokado eller lign.

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

MetteS81 skriver:

De skal helst være over 6 måneder inden de får gluten. Men 10 dage fra eller til tror jeg ikke gør alverdens forskel

Anmeld

5. juli 2011

Lone Jakobsen

MetteS81 skriver:

nu har jeg godt nok ikke børn i den alder mere, men mener da helt sikkert at man må starte på små hapsere af bondebrød når de er 6 mdr.

Anmeld

5. juli 2011

MetteS81

nutche skriver:

nu har jeg godt nok ikke børn i den alder mere, men mener da helt sikkert at man må starte på små hapsere af bondebrød når de er 6 mdr.

Ok, tror jeg prøver med lidt brød så, for hun virker mere interesseret i den slags end i mosen..Tak for råd!

Anmeld

5. juli 2011

Jonatansmor

Grød på majsmel, det elskede drengen herhjemme.

Ærtemos, selvfølgeligt... Bananmos... Alt der involverer broccoli...

Og Svensk Bondebrød med æblejuice til

Anmeld

5. juli 2011

MetteS81

kamtok skriver:

Har du prøvet at ændre konsistensen? eller måske give hende lidt frugtmos? - Måske er hun bare ikke til mos? Måske skal du prøve med en  helt gennemkogt kartoffel hun kan prøve og gnaske lidt i.. Eller måske et stykke advokado eller lign.

Jeg har lavet den heeelt tynd, så den kunne minde om mælken i konsistens, og også prøvet lidt tykkere, men stadig tynd...

Frugtmosen har jeg ventet med, fordi jeg har fået at vide at hvis de først smager det vil de ikke spise andet, fordi det er dejlig sødt..

Jeg har faktisk aldrig overvejet at hun måske slet ikke er til mos...troede at babyer altid var det, eller at de SKULLE starte på det, og da hun er min første har jeg ingen erfaring indenfor det område...tror jeg prøver det med kartoflen, for hun virker meget mere interesseret i fastere mad end i mosen! Spændt på at se hvad hun siger til det...

Anmeld

5. juli 2011

MetteS81

Jonatansmor skriver:

Grød på majsmel, det elskede drengen herhjemme.

Ærtemos, selvfølgeligt... Bananmos... Alt der involverer broccoli...

Og Svensk Bondebrød med æblejuice til

Må en 6 mdr gammel baby få æblejuice??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.