Hvorfor er julen så dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. december 2008

Plysbjørnen

Selv om man kæmper en kamp for at holde udgifterne nede, så forsvinder pengene bare ud mellem fingrene på en... Vi har i dag været ude og købe julegaver til både de store og de små børn og svigerbørnene, vi mangler stadig en gave til en af svigerbørnene... Mangler gaver til hinanden, jeg har heldigvis købt den til Kai fra Børnene men mangler fra mig selv, men Kai mangler stadig til mig både fra børnene og sig selv... og ja vi har brugt 2000 kr. De store børn og sviger børn for for ca 300 kr, Laura's gave kostede kun 200 og Benjamins 150 kr. Synes altid at julen er et helvede at få økonomien til at hænge sammen...

Det bliver jo så heller ikke bedre af at knægten skal til Zoneterapi (minimum 3 gange) á 300 kr pr gang... Manden går til Fysioterapeut pga betændelse i en slimsæk ved akilesenen...

Nå bare lige lidt brok fra mig, som mest af alt har lyst til at give op... bor heldigvis kun til leje, så er der ingen der kan sælge huset hen over hovedet på mig...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2008

ivfmarie

øv ja - det er sgu bare surt!

Man burde egentlig droppe pakkerne i julen - og hylde de ægte værdier i stedet for... Så var julen pludselig en dejlig tid i stedet for en tid hvor alting gøres op i kr og øre, og andre materialistiske sager...

Prøv at hold dog munter selv om pengene er små...

Knus Marie

Anmeld

13. december 2008

Helle30

Du har ret Betina. Julen er faktisk lidt dyr, og jeg synes, den er blevet dyrere, efter vi har fået barn.
Jeg synes faktisk, listen over julegavemodtagere var til at overskue, indtil det gik op for mig, at der sgida er en del, der giver til Sofie, hvorfor Sofie anstændigvis også må give noget til dem.
Jeg har så indkøbt et antal (10, nu jeg tæller efter) svæverammer med lærred i str. 30X30 cm. og den skal Sofie sætte sit præg på i løbet af i morgen og næste uge. Der ryger nogle klatter akrylmaling på i forsk. farver, og så smatter hun dem rundt. Moderen monterer hele herligheden i rammerne, og det ser faktisk ikke helt tosset ud, hvis man bare holder, før det hele bliver brunt. Til sidst monteres et lille skilt på bagsiden med teksten "Sofie - Julen 08" og billederne pakkes ind i noget fint gavepapir.
Det er nu mest blevet sådan, fordi folk ikke ønsker sig noget - synes jeg. Vi har heller ikke rigtig kunnet præstere andet på vores liste end en ny postkasse og nogle hverdagstallerkener.
Men ideen med billederne kan jeg rigtig godt lide. Den er nem, hurtig, noget Sofie selv har lavet, noget folk altid kan finde et lille stykke væg til - og huske hende for, når de ser maleriet.
Ved ikke om du kan bruge ideen, men nu er den da givet videre.

- Helle

Anmeld

14. december 2008

mor til en del

Her er der også alt for mange penge væk, men det går nok alligevel, det skal jo gå. Jeg havde lovet mig selv at spinke og spare, men når så først man står i det, så vælger man alligevel en dyr løsning, fordi det var det nemmeste.

Jeg er færdig med at købe julegaver, men mangler alt det praktiske, såsom småkager, sylte og planlægning af juledagene,
Oscar fylder 5 år d. 26. så der skal lidt ekstra på bordet, både d. 24.-25.-26.så det skal planlægges indkøb...

Lisbeth.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.