Jeres mening om pigenavn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror bestemt ikke, folk ikke vil kunne finde ud af at udtale det rigtigt - så skal de da have deres skolepenge tilbage

Hehe....ja, umiddelbart synes jeg også det er ret ligetil men man kan aldrig vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Kløver

Jeg var selv for navnet Mila, men manden syntes ik om det, syntes også der var noget pænt over navnet Oline Man kan jo også bruge nordiske navne som feks Idun eller Røskva

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg var selv for navnet Mila, men manden syntes ik om det, syntes også der var noget pænt over navnet Oline Man kan jo også bruge nordiske navne som feks Idun eller Røskva

Ej, det er så træls når manden ikke bare vil "makke ret" hehe

Herhjemme har vi været overraskende enige om navne - slet ingen diskussioner eller noget.

Anmeld

4. juli 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hehe....ja, umiddelbart synes jeg også det er ret ligetil men man kan aldrig vide

Jeg var godt nok til rådhusbryllup engang, hvor giftefogeden ikke kunne finde ud af, at bruden hed Ane og ikke Anne - og konsekvent udtalte det forkert. Brudens mor sad og rettede på hende - først stille, siden højere og højere, men den fes aldrig ind.

Til gengæld kaldte hun - giftefogeden -  brudgommen, som hedder Søren, for Sten, så det handlede nok om mere og andet end manglende forståelse for udtaleregler v. enkelt-konsonant

Anmeld

4. juli 2011

Kløver

Anonym skriver:

Herhjemme har vi været overraskende enige om navne - slet ingen diskussioner eller noget.

Vi måtte igennem afstemning, havde få drengenavne men blev hurtigt enige, var værre med pigenavnene, og har da nok stadig pigenavnet(nene) i tankerne hvis det skulle blive en af modsat køn næste gang

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De fleste nordiske navne går desværre ikke herhjemme da vi har familie i udlandet der gerne skulle kunne udtale det, så vi har hele tiden været enige om at det skal være et internationalt navn.

Af drengenavne har vi været enige om Liam...sjovt nok nævne min mand for mig at Liam og Mila jo indeholder præcis de samme bogstaver - døh! Det havde jeg slet ikke tænkt på; det var en ren tilfældighed. 

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg var godt nok til rådhusbryllup engang, hvor giftefogeden ikke kunne finde ud af, at bruden hed Ane og ikke Anne - og konsekvent udtalte det forkert. Brudens mor sad og rettede på hende - først stille, siden højere og højere, men den fes aldrig ind.

Til gengæld kaldte hun - giftefogeden -  brudgommen, som hedder Søren, for Sten, så det handlede nok om mere og andet end manglende forståelse for udtaleregler v. enkelt-konsonant

Haha, den var alligevel slem. Når man skal vie folk skal man altså lære navnene - også at udtale dem

Anmeld

4. juli 2011

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Min første anonyme debat herinde - vil ikke lige genkendes før vi har navnet på plads

Min mand og jeg har allerede et drengenavn men af pigenavne har vi nogle stykker at vælge imellem. Vi er enige om at det gerne må være et lidt specielt navn uden at det må være for "mærkeligt"

Vi er begge enige om at vi godt kan lide navnet Mila, men nu er jeg kommet lidt i tvivl... jeg synes navnet er enormt sødt, men er det for specielt? Jeg vil helst ikke have at folk kalder hende Milla og tror det er et kælenavn for Kamilla/Camilla.

Hvad synes I om navnet og vil I også ved første øjekast udtale det Milla i stedet for Mila?

min anden ældste storesøster hedder faktisk Mila jeg kan godt li det navn

Anmeld

4. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Tusinde tak for jeres svar

Vi er nemlig begge ret enige i at vi kan lide navnet, og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod navnet Kamilla/camilla eller Milla, men jeg synes det er synd hvis ens navn bliver udtalt forkert og man skal til at forklare sig.

Det lyder dog til at de fleste af jer vil udtale det med "langt i" som det er ment, så det er fint

Anmeld

4. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min første anonyme debat herinde - vil ikke lige genkendes før vi har navnet på plads

Min mand og jeg har allerede et drengenavn men af pigenavne har vi nogle stykker at vælge imellem. Vi er enige om at det gerne må være et lidt specielt navn uden at det må være for "mærkeligt"

Vi er begge enige om at vi godt kan lide navnet Mila, men nu er jeg kommet lidt i tvivl... jeg synes navnet er enormt sødt, men er det for specielt? Jeg vil helst ikke have at folk kalder hende Milla og tror det er et kælenavn for Kamilla/Camilla.

Hvad synes I om navnet og vil I også ved første øjekast udtale det Milla i stedet for Mila?

Tror nok at hun ville blive kaldt Milla af mange.

Jeg har en datter der hedder Mie, men jeg har mødt mange der tror at hun hender Mia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.