Forbredelse til PB!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

Preghiera

Hej herinde!

Tid til at se sine dårlige vaner i øjnene (for mit vedkommende)! Kæresten og jeg starter jo PB til nov/dec... Dét jeg så tænker og hører rundt omkring er, at det er smart at starte på gravitamin et par måneder før, starte med den sund(ere) kost, droppe alkohol etc....

Og truth be told, lige nu konsumerer jeg næsten 20 smøger om dagen, elsker en kold øl eller flere, kører tit til Burger King hvis jeg kan komme til det oooog så videre

Kan I hjælpe mig med erfaringer og gode råd? Hvad gjorde i selv før den planlagte baby? En lille to-do-and-don't-liste op til PB?

Håber I kan/vil hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Preghiera

Slet ingen der gik i gang med en "fysisk" forberedelse inden PB? I må også meget gerne dele erfaringer hvis i bare "levede" som i plejede og først stoppede med øl, cigaretter etc den dag de to streger var der 

Anmeld

3. juli 2011

Rockertand

Det lyder nu, som om du godt ved, hvor der skal sættes ind

Jeg er altid startet med folinsyre 3 måneder før projekt-start, idet forskning har vist, at de fleste danske kvinder er i folsyre-mangel, og derfor kan det tage op til 3 måneder at få tanket depoterne op, bare for at være på den sikre side.

Ja, og så ellers ingen rygning, mindre alkohol, motion, varieret kost osv.

Kig ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, der står gode råd.

Held og lykke

Anmeld

4. juli 2011

Preghiera

Rockertand skriver:

Det lyder nu, som om du godt ved, hvor der skal sættes ind

Jeg er altid startet med folinsyre 3 måneder før projekt-start, idet forskning har vist, at de fleste danske kvinder er i folsyre-mangel, og derfor kan det tage op til 3 måneder at få tanket depoterne op, bare for at være på den sikre side.

Ja, og så ellers ingen rygning, mindre alkohol, motion, varieret kost osv.

Kig ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, der står gode råd.

Held og lykke

Jo jeg ved jo hvad der er det gode valg og omvendt Men jeg spørger fordi min kæreste han synes det var mærkeligt da jeg begyndte at snakke vitaminpiller og folinsyre allerede! Han synes bare jeg skal leve og ha' det godt "og så kommer resten af sig selv" Og han har da ret men jeg ville HADE mig selv hvis der skulle være det mindste i vejen med sådan en lille bebs! "Skulle jeg være startet med vitaminer noget før?" bla bla bla, jeg ville blive groteskt ulykkelig! 

Anmeld

4. juli 2011

Rockertand

Preghiera skriver:

Jo jeg ved jo hvad der er det gode valg og omvendt Men jeg spørger fordi min kæreste han synes det var mærkeligt da jeg begyndte at snakke vitaminpiller og folinsyre allerede! Han synes bare jeg skal leve og ha' det godt "og så kommer resten af sig selv" Og han har da ret men jeg ville HADE mig selv hvis der skulle være det mindste i vejen med sådan en lille bebs! "Skulle jeg være startet med vitaminer noget før?" bla bla bla, jeg ville blive groteskt ulykkelig! 

Ha-ha, tillykke, du har en helt normal kæreste, sådan er mænd bare, de forstår det ikke - men så bland dem udenom og start på folinsyre nu her, det skader ikke dig, du kan ikke få for meget, og så er du sikker på at have tanket depoterne op (ren folinsyre koster noget i nærheden af 40 kr for 100 stk., så det er altså ikke særligt meget).

Det er da en god anledning til at få ryddet ud i nogle dårlige vaner, så start med at droppe smøgerne (de nedsætter fertiliteten temmeligt meget), spis lidt sundere, begynd at motionere - og ja, en enkelt genstand i ny og næ skader såmænd ikke, så lad være med at vende hele jeres liv på hovedet, men hav lidt mere omtanke med i indkøbene i hverdagen.

Anmeld

4. juli 2011

Preghiera

Rockertand skriver:

Ha-ha, tillykke, du har en helt normal kæreste, sådan er mænd bare, de forstår det ikke - men så bland dem udenom og start på folinsyre nu her, det skader ikke dig, du kan ikke få for meget, og så er du sikker på at have tanket depoterne op (ren folinsyre koster noget i nærheden af 40 kr for 100 stk., så det er altså ikke særligt meget).

Det er da en god anledning til at få ryddet ud i nogle dårlige vaner, så start med at droppe smøgerne (de nedsætter fertiliteten temmeligt meget), spis lidt sundere, begynd at motionere - og ja, en enkelt genstand i ny og næ skader såmænd ikke, så lad være med at vende hele jeres liv på hovedet, men hav lidt mere omtanke med i indkøbene i hverdagen.

Hahaha, hvor' du sød og tak-tak Suk, ja det er jo skønt med sådan en rolig og klippefast mand men for helvede kom nu ind i kampen! Hm... jeg tænker at jeg vil hoppe op til lægen og invie ham i planerne... så har han vel en masse råd til forberedelse?

Ja, du har ret... vigtigst af alt tror jeg, jeg vil kvitte smøgerne! Det må være den største synder.

Men tak for dit råd. Jeg vil jo så gerne ha' et sundt og dejligt barn så jeg kegler lidt ud for tiden

Anmeld

4. juli 2011

mortilnoahogmelina

Altså her planlagde vi det ikke lige , men det skete bare .
Jeg hverken ryger eller drikker godt nok .
Men jeg spiste altså ikke lige sundt altid .
Jeg startede af gode grunde først op på vitaminer da jeg var blevet gravid .
Jeg er af den opfattelse at det hele skeR naturligt det vil sige uden man vender sit liv på hovedet .
Ja god idé at sætte dit smøg forbrug ned .
Men let ellers som du plejer måske prøv at putte lidt motion ind i din hver dag .
Og så evt start på folin nu .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.