Dk_lady skriver:
Hej piger.
Vores datter skal snart døbbes, men navnet er endnu ikke heelt på sin plads. Hun skal hedde Emily Jacobsen men hun skal have et fornavn mere.
Jeg har altid sagt til kæresten at jeg ønsker min mors navn som et af fornavnene og det ønsker han også selv. Hun hed Anne Elisabeth. Min lillesøster, som betyder alt for mig, hedder også Elisabeth og jeg kunne også godt tænke mig at vores datter fik hendes navn. Ved at vælge navnet Elisabeth, får hun både min mors og min søster navn.
Min kæreste har så mistet sin kære tante for et par år siden og har nu sagt, at han godt kunne tænke sig at vores datter fik hendes navn også. Problemet er så bare, at hendes navn ikke vil passe godt til de andre navne. Uanset hvordan man sætter dem sammen, synes jeg bare ikke det lyder godt. - Hun hed Kate, og personligt bryder jeg mig ikke meget om navnet. Jeg har det lidt skidt med at skulle afvise hans ønske, for selvfølgelig betyder hans ønske lige så meget som mit.. Så enten bliver det en Emily Elisabeth Jacobsen eller også en Emily Kate Jacobsen.
Så piger - hvad synes I lyder bedst ? :/
Jeg synes at Emily Kate Jacobsen og Emily Elisabeth Jacobsen er to rigtig flotte navne uanset hvad!
Hmm... jeg hælder måske mest til Elisabeth (men måske er det fordi jeg hedder det til mellemnavn selv?) 
Kate synes jeg ikke er "poppet" hvis det er dét der er din bekymring. Ikke når det står sammen med de to andre navne. 
Begge utroligt fine navne!
Håber i finder ud af det sammen 
Anmeld