Risengrød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2008

Loggidut

fidusen Astrid er at der ikke er nogen opskrifter...

hvis nu du har nogle grødris, som du skal koge med mælk, så giver du hele molevitten et opkog, pakker det godt ind...i en alt for stor gryde, men låg, klæder aviser håndklæder, ja hvad du kan finde pakker du gryden godt ind i...og så ind i sengen under dynen...når engang du beslutter dig for at spise...lad os antage du koger grøden til middag og vil have den til aften, så går det også helt fint...ingen fast tid på den altså!''du spare din tid, el, og brændt gryde!

husk salt til sidst!

og hov...ingen 3 min. ris til det her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2008

Astrid P

Det lyder fandme næsten for godt til at være sandt!

Det skal sgu prøves

Anmeld

11. december 2008

Loggidut

ja men ikke desto mindre er det sandt! men husk for fanden ingen 3 min. ris, og en alt for stor gryde...for lortet kan koge over...og det er ikke så lækkert inde i en seng

Anmeld

11. december 2008

Rasmine

ALtså, jeg koger grødrisen op i vand først. Og så salt i, det er nemmere fremfor at stå og røre det ind når det er "VOKSET"
Aner ikke hvad forskellen er på Pama og andre mærker.

Anmeld

11. december 2008

Loggidut

ja...Bacon, man kan få grødris som skal koge i vand først, men jeg mener det er for at forkorte tiden på kogningen...

man behøver det skam ikke, men man kan gøre det, og er det for at forkorte kogetiden, er det jo ligefedt, eftersom man alligevel har beregnet lang kogetid inde i sin seng!

pama er det ikke det mærke hvor du kan få dem som flager...altså dem som skal koge kort tid, men også som alm.?

vi bruger det billigste mærke...lol...dem fra netto, 1 kg. poser, for vi spiser bare så meget risengrød her op til jul

Anmeld

11. december 2008

Rasmine

Jamen...hmm...
Synes sgu det nemt at koge det op i vand først.
Og så tilsætte lidt mælk a gangen, så kommer det hurtigere i kog, fremfor at pludre al mælken i på én gang.

Aner ikke om Pama også fåes i flager, men sådan en æske koster en 10'er ca.

Anmeld

12. december 2008

linemus

Altså Pama fåes både som minut-grødris og alm. grødris. En æske koster ca. 16,- men kan findes til 10,- når det er et rigtig godt tilbud. Men så er der heller ikke så meget i som de poser man køber i aldi og netto. Der koster 1 kg, nemlig ca. 10,-. Jeg har bare været mest heldig med Pama - synes det smager bedst. Men må vist hellere prøve de andre igen, for det er noget billigere, og vi får også tit risengrød.

Jeg vil helt klart prøve dyne-metoden næste gang. Loggi: hvor meget ris og mælk bruger du?

Line - risengrødselsker.... næsten nisse

Anmeld

12. december 2008

Loggidut

linemus skriver:

Altså Pama fåes både som minut-grødris og alm. grødris. En æske koster ca. 16,- men kan findes til 10,- når det er et rigtig godt tilbud. Men så er der heller ikke så meget i som de poser man køber i aldi og netto. Der koster 1 kg, nemlig ca. 10,-. Jeg har bare været mest heldig med Pama - synes det smager bedst. Men må vist hellere prøve de andre igen, for det er noget billigere, og vi får også tit risengrød.

Jeg vil helt klart prøve dyne-metoden næste gang. Loggi: hvor meget ris og mælk bruger du?

Line - risengrødselsker.... næsten nisse

lige så meget som de skriver på posen...bortset fra jeg altid laver mere end de anslår til 4 personer...for her hjemme er vi ikke så nemme at fodre af igen...vi voldæder, og det anslået er altid for lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.