Erfaringer med smertelindring (v. fødsel)??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2011

fif

Hejsa

Jeg fik slet ikke spurgt om jeg ville ha nogen form for smertelindring eller noget... Jeg tror bare at det gik , som det sku så jordemoderen følte ikk at jeg behøvede det.. Det er først efterfølgende, at jeg har tænkt over det for jeg gik da selv og tænkte, da jeg var gravid at en eller anden form lindring sku jeg da nok have... Tror bare at du ska tage det, som det kommer så ska det nok gå alt sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Mira0911

Jeg startede med at få Akupunktur - Det synes jeg ikke hjalp... Så fik jeg midlet... Epiduralblokaden, hold op den var guld værd... 

Anmeld

1. juli 2011

_-Kathrine-_

Jeg lagde ud med at få varmvandsdunke nederst på maven, fordi jeg ikke kunne slappe ordentlig af under veerne.... Derudover prøvede jeg Lattergas, varmt karbad(kan kun anbefales) og akupunktur på lænden...

Jeg havde presseveer fra jeg var 5 cm åben, og for at lindre dem fik jeg en pudendusblokade... den hjalp bare overhovedet ikke på lige dét tidspunkt, men tror måske den hjalp mig under presseveerne, for de var overhovedet ikke slemme!

Der var også snak om en epidural pga de meget tidlige presseveer, men det nægtede jeg og var dog også fuldt udvidet lige efter den snak

Held og lykke med din forestående fødsel - det er en fantastisk oplevelse

Mvh Kathrine

Anmeld

1. juli 2011

K&S

lucas<3 skriver:

Uhh ja de bistik fik jeg os, hold kæft det gør ondt.. Og hjalp ikk en skid..

Ej, hvor er jeg glad for at høre, du også synes, de gjorde mega nas - jeg var lidt bange for om jeg bare var pylret...!

Anmeld

1. juli 2011

L-Mortil3

Luna F. skriver:

Jeg får hele tiden at vide at det er en god idé at sætte sig ind i de forskellige smertelindringsmetoder ved en fødsel. Men for mig er det altså en by i Rusland. Kan nogen måske komme med nogle erfaringer, gøre det lidt simpelt og overskueligt med fordele/ulemper ?

Ved min ældste Liam, fik jeg nogle "bistik" ved lænden under de "mildere" veer (Milde vil jeg nu ikke kalde dem ) - og derefter en epidural (HALLELUJA!) - De virkede begge dele, bistikkene virkede fænomenalt på mine lændesmerter, og havde ingen bivirkninger (hvis man kan få det, ved det ) .

Epidural, ja hvad kan man sige, min virkede 100 % og fjernede smerterne.

Ved den mindste Milan, fik jeg ingen anden smertelindring end et varmt karbad (VIRKELIG lækkert) - Vil så tilføje at hans fødsel også bare gik så fint så fint, jeg kunne meget bedre håndtere det hele med ham, end med Liam, kroppen havde en HEL anden ro...

Det er umuligt at sætte sig ind i på forhånd synes jeg, for det er jo vidt forskelligt hvad man synes man har brug for, hvordan man håndterer situationen og hvor stor/lille en smertetærskel man har

Rigtig god kamp - når den kommer

Anmeld

1. juli 2011

lucas<3

K&S skriver:

Ej, hvor er jeg glad for at høre, du også synes, de gjorde mega nas - jeg var lidt bange for om jeg bare var pylret...!

Fortryd mega at jeg fik dem.. Men jm sagde at de virkede men nej nej.

Anmeld

1. juli 2011

K&S

lucas<3 skriver:

Fortryd mega at jeg fik dem.. Men jm sagde at de virkede men nej nej.

Jeps, min jordemoder sagde (efter jeg havde fået dem lagt) at det ikke er alle, der har en effekt af dem

Anmeld

1. juli 2011

lucas<3

K&S skriver:

Jeps, min jordemoder sagde (efter jeg havde fået dem lagt) at det ikke er alle, der har en effekt af dem

Min sagde hun brugte dem selv når hun havde mins smerter. Jamen et er jo ikk det sammen tænkte jeg bare..

Anmeld

1. juli 2011

Kamulla

årh... fik lovet en masse.. både moffin og epedural , men nåede ikke at få noget.. fordi at jeg fødte 1½time efter jeg kom til FG.. og var kun 1½cm åben da jeg ankom

nå.. men jeg nåede at få en maske med lattergas og ilt.. den reagerede på vejrtrækningen.. så når jeg fik en ve og vejrtrækningen blev hård slog den til og gav lattergas, og når den var overstået gav den ilt.. så behøvede ikke tage den af

problemet var at jeg blev herre dårlig af den, men turde ikke at lade være med at bruge den.. TÆNK hvis det gjorde mere ondt end hvordan jeg syntes med masken

fik til sidst en podendus blokade.. den lægges inde i selve (sorry) skeden før barnet presses ud... jeg fik den fordi jordemoder skønnede at jeg var for lille og han var så stor = klippes... opdagede slet ikke hun lagde den, men er glad for det pga min enormt store bristning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.