Stemningen på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Ben&Jerry

Frøken J. skriver:

Jamen jeg er fuldstændig enig, men lige netop tråde som denne er oppe at vende med jævne mellemrum, og på det seneste har der faktisk været mange af dem. Og uanset hvor frustrerende man synes, at folk debatterer som hovedløse høns, så bliver det desværre ikke bedre, uanset hvor mange gange man forsøger at ruske lidt til folk, selvom intentionen helt sikkert er fantastisk.

Der ER bare mennesker med meget skarpe holdninger, og der ER bare mennesker, der vil sige deres meninger for en hver pris, og som ikke tænker to gange over modtagerens følelser. Og det tror jeg desværre ikke man kan gøre noget ved, for den type mennesker findes jo også i den virkelige verden, og kan heller ikke dér bare sådan lige omvendes. De har deres verdenssyn, og holder meget hårdt fast i det.

Så selvom jeg er enig, og jeg synes dine intentioner er fantastiske, mener jeg - som jeg også skrev i en anden tråd for et apr timer siden - at det desværre er utopi sådan lige at ændre det :/

Jeg kan trøste dig med, at den dårlige stemning som regel kommer i bølger  

du har helt ret, men forsøger lidt igen . . .

uover det skal du have ros for NETOP at være en af dem jeg har bemærket altid skriver formelt, og i en god tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Vial

Jeg synes sjældent at stemningen er dårlig her. her er altid søde og skønne piger, som er klar med deres besyv. Man kan evt. lade være at læse de tråde, der virker provokerende eller som er så rå så tonen bliver derefter. Tror man skal tage den tykke hud på, når man debatterer på Nettet. Ord kan se hårdere ud end ment.

Anmeld

28. juni 2011

lailamik

Ben&Jerry skriver:

Hør Her tøser

jeg har været på baby.dk i snart 2 mdr. jeg har ikke været her længe, men længe nok til at bemærke den intensitet der er i de debatter der bliver lagt ind.

syntes det er rigtig ærgeligt, når folk ikke respekterer hinandens indlæg, og hurtigt bliver sådan "den holdning har jeg ikke, hun er dårlig mor" eller "sådan kan man ikke føle"

hvis man i en tråd angiver en bestemt tone, ved overskriften, er det klart man kan forvente negativ repsons. som hvis man skriver fx "lyshårede piger er grimme" -altså udstøder en bestemt holdning, jamen så må man vel forvente, at der kommer negativ respons, hvilket må være 100% fair. kommer man med en holdning eller lægger op til en debat som: "hvad syntes i om??" så er der ikke grænser for hvad der kan blive smidt ind.

men når man kommer med sine følelsesbetonede indlæg burde folk altså begrænse sig en smule med diverse smiely som antyder at man syntes TS har kuk i låget, ( -!!!) hvorfor skal de smileys altid ind, ligeså snart man mener det modsatte???

og når man i et indlæg appalerer til EN bestemt gruppe brugere om disse tanker/følelser/frustrationer -hvorfor skal der altid deltage nogle som hverken mener-tænker-føler det samme og som HELLER ikke kan sætte sig i vedkommens sted..

endvidere mener jeg, at folk burde sortere mere i hvilke debatter de vælger, at deltage i og ikke altid springe på bare for at kunne udridse deres skarpe holdninger, i såfald burde man som voksen kvinde/mand formulere sig mere nobelt og komme med sine holdninger på en mere formel måde. Man kan antyde mange holdninger på en pæn måde.

gentager: der er en generel tendens til at "sådan-gør/syntes-jeg-ikke-så-det-er-ukorrekt"

lad os vejlede/støtte/hjælpe/ hinanden

-for mig er baby.dk et fantastisk univers for ALLE, jeg elsker at logge ind, og checke om der er kommet nye debatter, billeder og fødselsberetninger . . .

det er blevet det første site jeg åbner og det sidste jeg lukker ned

og det skulle det gerne blive ved med

K.H

Totalt enig  har været herinde nogelunde lige så længe som dig, i starten syntes jeg det var meeget positivt -men nu, er jeg mere eller mindre blevet bange for at sige min mening -bange for at blive sablet ned  

Anmeld

28. juni 2011

Pullemulle

Ben&Jerry skriver:

Hør Her tøser

jeg har været på baby.dk i snart 2 mdr. jeg har ikke været her længe, men længe nok til at bemærke den intensitet der er i de debatter der bliver lagt ind.

syntes det er rigtig ærgeligt, når folk ikke respekterer hinandens indlæg, og hurtigt bliver sådan "den holdning har jeg ikke, hun er dårlig mor" eller "sådan kan man ikke føle"

hvis man i en tråd angiver en bestemt tone, ved overskriften, er det klart man kan forvente negativ repsons. som hvis man skriver fx "lyshårede piger er grimme" -altså udstøder en bestemt holdning, jamen så må man vel forvente, at der kommer negativ respons, hvilket må være 100% fair. kommer man med en holdning eller lægger op til en debat som: "hvad syntes i om??" så er der ikke grænser for hvad der kan blive smidt ind.

men når man kommer med sine følelsesbetonede indlæg burde folk altså begrænse sig en smule med diverse smiely som antyder at man syntes TS har kuk i låget, ( -!!!) hvorfor skal de smileys altid ind, ligeså snart man mener det modsatte???

og når man i et indlæg appalerer til EN bestemt gruppe brugere om disse tanker/følelser/frustrationer -hvorfor skal der altid deltage nogle som hverken mener-tænker-føler det samme og som HELLER ikke kan sætte sig i vedkommens sted..

endvidere mener jeg, at folk burde sortere mere i hvilke debatter de vælger, at deltage i og ikke altid springe på bare for at kunne udridse deres skarpe holdninger, i såfald burde man som voksen kvinde/mand formulere sig mere nobelt og komme med sine holdninger på en mere formel måde. Man kan antyde mange holdninger på en pæn måde.

gentager: der er en generel tendens til at "sådan-gør/syntes-jeg-ikke-så-det-er-ukorrekt"

-for mig er baby.dk et fantastisk univers for ALLE, jeg elsker at logge ind, og checke om der er kommet nye debatter, billeder og fødselsberetninger . . .

K.H

Jeg kan ikke være mere enig

Anmeld

29. juni 2011

SussieThyssen

Du har fuldstændigt ret.

Desværre er det sådan, at det med negativiteten ofte kommer lidt i bølger.
Vi havde den helt store tur og oprydning i december og så har vi, som alle ved, haft lidt af en omgang igen på det seneste.

Det kan åbenbart ikke undgåes helt, og det må man så leve med.
Der kommer jo mange nye ansigter til i løbet af et halvt år, og de har jo ikke altid helt styr på adfærden over for hinanden herinde, så somme tider er det så nødvendigt ...igen... at ryde op og statuere nogle eksempler.
Smadder ærgerligt synes jeg, for som jeg ser det..så er vi alle sammen voksne mennesker, men det kniber åbenbart engang imellem at huske det.

Men generelt, så synes jeg nu det er verdens bedste site, jeg elsker at være her, og har elsket det fra dag et.
og fint at man måske engang imellem lige minder hianden om at holde kammertonen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. juni 2011

iris-mor

Jeg kan godt se jeg må læse for lidt med i debatterne, for har aldrig set denne . Har kun oplevet en debat der var ubehaelig, men er da ked af at høre det kan være sådan herind.

Godt du sætter tanker i gang hos os

ida

Anmeld

29. juni 2011

Frøken J.

Ben&Jerry skriver:

du har helt ret, men forsøger lidt igen . . .

uover det skal du have ros for NETOP at være en af dem jeg har bemærket altid skriver formelt, og i en god tone

Tusind tak! Det er jeg rigtig glad for du siger, for jeg ved der er flere der føler, at jeg er lidt for "hellig" - Men jeg synes nu ikke der er noget galt i at forsøge at holde sig fra grim snak

(Jeg kan dog også falde i af og til Hvis nogen skriver noget der sårer mig, fx)

Anmeld

29. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Jeg tror også at vi skal huske på, at vi er i et forum med MEGET hormonfyldte kvinder  Jeg tager alting med et gran salt.

Jeg er helt enig i, at der ofte ikke tænkes over, hvordan man svarer. Men jeg vil også sige, at jeg bevidst undgår tråde, hvor jeg kan se at folk lægger op til skænderi eller tråde der direkte sviner andre Det gider jeg slet slet ikke bruge tid på.

Så ja, vi må minde hinanden om det gode sprog engang imellem, og så ellers huske at give plads til hinanden

Lige mine ord... 

Synes nu stemningen har været fint de sidste dage...

Anmeld

29. juni 2011

Isabella_mor

ja det der med at have en mening og at folk er uenige er som at træde i et minefelt herinde noglegange... men man vælger selv om man vil køre den videre... det er tit det der sker herinde at der er nogen der starter et lille bål over et emne, og så kommer der bare mere og mere benzin på... det er ærgeligt, jeg trænger til en mere sober debat hvor der er plads til at være uenig... og det er heller ikke skidt at sige.. det er din mening det respektere jeg, jeg forstår det ikke, og så spørge ind til hvorfor en person er af den holdning istedet for at stemple over alt med ens egen mening fordi man selv mener at andre er forkert på den og at man selv har ret... 

Anmeld

29. juni 2011

Sabina

Ben&Jerry skriver:

Hør Her tøser

K.H

Du har så ret !! Godt indæg .  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.