Ben&Jerry skriver:
Hør Her tøser
jeg har været på baby.dk i snart 2 mdr. jeg har ikke været her længe, men længe nok til at bemærke den intensitet der er i de debatter der bliver lagt ind.
syntes det er rigtig ærgeligt, når folk ikke respekterer hinandens indlæg, og hurtigt bliver sådan "den holdning har jeg ikke, hun er dårlig mor" eller "sådan kan man ikke føle"
hvis man i en tråd angiver en bestemt tone, ved overskriften, er det klart man kan forvente negativ repsons. som hvis man skriver fx "lyshårede piger er grimme" -altså udstøder en bestemt holdning, jamen så må man vel forvente, at der kommer negativ respons, hvilket må være 100% fair. kommer man med en holdning eller lægger op til en debat som: "hvad syntes i om??" så er der ikke grænser for hvad der kan blive smidt ind.
og når man i et indlæg appalerer til EN bestemt gruppe brugere om disse tanker/følelser/frustrationer -hvorfor skal der altid deltage nogle som hverken mener-tænker-føler det samme og som HELLER ikke kan sætte sig i vedkommens sted..
endvidere mener jeg, at folk burde sortere mere i hvilke debatter de vælger, at deltage i og ikke altid springe på bare for at kunne udridse deres skarpe holdninger, i såfald burde man som voksen kvinde/mand formulere sig mere nobelt og komme med sine holdninger på en mere formel måde. Man kan antyde mange holdninger på en pæn måde.
gentager: der er en generel tendens til at "sådan-gør/syntes-jeg-ikke-så-det-er-ukorrekt" 
lad os vejlede/støtte/hjælpe/ hinanden
K.H 
Jamen jeg er fuldstændig enig, men lige netop tråde som denne er oppe at vende med jævne mellemrum, og på det seneste har der faktisk været mange af dem. Og uanset hvor frustrerende man synes, at folk debatterer som hovedløse høns, så bliver det desværre ikke bedre, uanset hvor mange gange man forsøger at ruske lidt til folk, selvom intentionen helt sikkert er fantastisk.
Der ER bare mennesker med meget skarpe holdninger, og der ER bare mennesker, der vil sige deres meninger for en hver pris, og som ikke tænker to gange over modtagerens følelser. Og det tror jeg desværre ikke man kan gøre noget ved, for den type mennesker findes jo også i den virkelige verden, og kan heller ikke dér bare sådan lige omvendes. De har deres verdenssyn, og holder meget hårdt fast i det.
Så selvom jeg er enig, og jeg synes dine intentioner er fantastiske, mener jeg - som jeg også skrev i en anden tråd for et apr timer siden - at det desværre er utopi sådan lige at ændre det :/
Jeg kan trøste dig med, at den dårlige stemning som regel kommer i bølger