nok dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

MichellaMalou

Camillakn skriver:

Du skal tage folinsyre nu og indtil uge 12. derefter er det ikke nødvendigt med 400mg mere men det skader slet ikke at fortsætte med dem.
Så skal du tage jern efter uge 10, du skal tage 40-50mg og det er ikke nok at tage gravitamin, jern skal du have ved siden af.
Det er en rigtig god ide at tage kalk tilskud ved siden af den almindelige gravitamin også selv om du drikker mælk faktisk.

Det var lige den fine oversigt herfra  Du kan altid gå ind på www.sst.dk sunhedsstyrelsens retningslinjer omkring graviditet der finder man svar på rigtig mange ting, hvad du må og ikke må, hvad du skal spise og ikke må spise. Osv. Bla. noget fisk man ikke må spise mere end 100 g om ugen og sådan .

super taak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Nynne88

MichellaMalou skriver:

hold da op der er mange ting man skal huske når man er gravid.. må jo nok os heller begynde og tænke på hvad man egenlig skal have osv 

Ja det er en jungle i starten . Men det glæder om at finde en løsning som passer bedst for dig. I starten af min graviditet tog jeg en gravitamin hver dag. Men nu tager jeg en jern og en kalk pille hver gang. Fik ondt i hovedet af de andre. Så ja, man finder ud af, hvordan det passer en bedst 

Anmeld

29. juni 2011

MichellaMalou

Nynne88 skriver:

Ja det er en jungle i starten . Men det glæder om at finde en løsning som passer bedst for dig. I starten af min graviditet tog jeg en gravitamin hver dag. Men nu tager jeg en jern og en kalk pille hver gang. Fik ondt i hovedet af de andre. Så ja, man finder ud af, hvordan det passer en bedst 

tror jeg os.. synes bare alt er meget forvirrende.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.