nok dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

MichellaMalou

men hvornår burde man begynde og tage de der vitaminer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Mor til Mike

MichellaMalou skriver:

Allerede nu! faktisk fra når man planlægger at blive gravid :-)

Anmeld

28. juni 2011

MichellaMalou

Misselbek skriver:

Allerede nu! faktisk fra når man planlægger at blive gravid :-)

så må jeg jo nok købe dem hvis jeg nu er.. 

Anmeld

28. juni 2011

Nynne88

Du skal tage folin allerede nu - og som den anden bruger skriver så er der mange som allerede begynder på det inden de bliver gravide. 

Jern skal du tage fra uge 10. 

Hvis du ikke drikker mælk så skal du også tage kalk .

Det meste får du i en "gravitamin" eller andre graviditets vitaminpiller. 

Anmeld

28. juni 2011

MichellaMalou

Nynne88 skriver:

Du skal tage folin allerede nu - og som den anden bruger skriver så er der mange som allerede begynder på det inden de bliver gravide. 

Jern skal du tage fra uge 10. 

Hvis du ikke drikker mælk så skal du også tage kalk .

Det meste får du i en "gravitamin" eller andre graviditets vitaminpiller. 

hold da op der er mange ting man skal huske når man er gravid.. må jo nok os heller begynde og tænke på hvad man egenlig skal have osv 

Anmeld

28. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

så snart du planlægger at blive gravid for så når kroppen at vænne sig til dem inden den bliver fyldt med en masse "nye" hormoner den ikke er vant til

jeg startede med vitaminpiller da vi startede med projektet.. og jeg tror på at det er derfor jeg ikke har haft "cravings" som jeg ellers hører meget om.. netop fordi min krop føler den er dækket ind og derfor ikke sender signal om at den har brug for noget specielt for at dække et behov...

Anmeld

28. juni 2011

MichellaMalou

Wampires skriver:

så snart du planlægger at blive gravid for så når kroppen at vænne sig til dem inden den bliver fyldt med en masse "nye" hormoner den ikke er vant til

jeg startede med vitaminpiller da vi startede med projektet.. og jeg tror på at det er derfor jeg ikke har haft "cravings" som jeg ellers hører meget om.. netop fordi min krop føler den er dækket ind og derfor ikke sender signal om at den har brug for noget specielt for at dække et behov...

altså tog en test her igår som var positiv.. og det er sket på p piller så vi har ikke planlagt det

Anmeld

28. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MichellaMalou skriver:

altså tog en test her igår som var positiv.. og det er sket på p piller så vi har ikke planlagt det

tillykke med testen da her var det planlagt og jeg fik hormoner pga PCO derfor jeg skrev som jeg gjorde med fra man planlægger det

Anmeld

28. juni 2011

Camillakn

MichellaMalou skriver:

Du skal tage folinsyre nu og indtil uge 12. derefter er det ikke nødvendigt med 400mg mere men det skader slet ikke at fortsætte med dem.
Så skal du tage jern efter uge 10, du skal tage 40-50mg og det er ikke nok at tage gravitamin, jern skal du have ved siden af.
Det er en rigtig god ide at tage kalk tilskud ved siden af den almindelige gravitamin også selv om du drikker mælk faktisk.

Det var lige den fine oversigt herfra  Du kan altid gå ind på www.sst.dk sunhedsstyrelsens retningslinjer omkring graviditet der finder man svar på rigtig mange ting, hvad du må og ikke må, hvad du skal spise og ikke må spise. Osv. Bla. noget fisk man ikke må spise mere end 100 g om ugen og sådan .

Anmeld

28. juni 2011

MichellaMalou

Wampires skriver:

tillykke med testen da her var det planlagt og jeg fik hormoner pga PCO derfor jeg skrev som jeg gjorde med fra man planlægger det

taak men skal dog lige vende mig til det.. det er lidt svært heh for det kommer lidt som et chok.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.