Kunne jeg udtrykke mig andre steder end i "Debatten" havde jeg gjort det, for jeg ønsker IKKE at debattere (hvorfor jeg heller ikke svare på eventuelle henvendelser på tråden). Jeg håber bare på at få baby.dk-brugerne til at tænke før de taler, være mere positive og PRØVE at se det bedste i folk.
Jeg tror ikke på, at der findes onde mennesker (ja, bare kald mig naiv, men jeg bliver nødt til at fokusere på det bedste i folk- ellers blir jeg gammel og sur før tid!
) og derfor må jeg formode at vi hver især handler ud fra hvad VI mener, er det rigtige- det bedste (for os selv og for vores børn). Og er det så svært at tro på? Vi er alle prægede af vores bagland, forskellige familieværdier og opdragelsesmetoder. På baggrund af disse opstår og etableres vores holdninger, standpunkter og individuelle personligheder. Jeg er sikker på, at I hver og én er nogle skønne piger/kvinder
og det er derfor jeg synes det er så FORB....ærgerligt at der (åbenbart) skal spredes så meget dårlig stemning herinde. Der er ikke noget rigtigt og forkert og vi BEHØVER ikke være enige. Det er sundt at debattere og det er skønt med de gode og konstruktive debatter som opstår her på siden. Desværre synes jeg der er længere og længere imellem disse. I stedet oprettes her læssevis af negative hade/mobbe-tråde som ærligt talt får mig til at tro at gennemsnitsalderen herinde er nærmere 5år end 20?!
Det sker også ofte at enkelte personer forsøger (og desværre ofte lykkes med) at malke ellers gode og konstrukive debatter for negativt indhold. Folk er virkelig oppe på dupperne og overfortolker i mange tilfælde HEEELT vildt. Pludselig kan en tråd om babys første tand komme til at handle om hvorvidt unge mødre er sejere eller grimmere, tykkere eller mere blå end mødre over 22 og så hades der i stor stil.
Et andet eksempel er de tråde som oprettes med henblik på at tilsvine én enkelt gruppe eller person- ofte en tv-kendt. Jeg forstår det ikke og ja, jeg kan da bare kigge den anden vej og være ligeglad. Jeg synes bare det er så forbistret synd og ærgerligt for alle jer der bruger tid på at hade, mobbe og tilsvine...Når nu vi kunne have det så rart.
Så come on. Tro på det bedste i folk, tænk før I taler og vær lidt positive! Sommeren er kommet til Danmark og vi er nogle fantastisk damer allesammen- hævet over mobbe - og hadetråde, ikke?!
God aften og god sommer.
OVER and OUT...
Anmeld