Anonym skriver:
Ja så gik vi fra hinanden. Han havde ikke nok i mig, og måtte ha fat i andre piger, og det kan jeg selvf ikk acceptere. Så nu rykker han sine ting til aften og imorgen tidlig, også skal jeg om 7 uger være enlig mor!
Der er så mange spørgsmål der løber rundt i mit hoved nu, mht hvilke penge jeg kan søge fra kommunen, og hvordan med forældre myndigheden, og samvær osv.. Han vil flytte 60 km væk nu, og det er jo rimelig langt. Jeg ved han vil gøre krav på så meget som muligt for at gøre mig ked af det. Kan han kræve at have lillemanden hver anden weekend helt fra fødslen? Jeg mener, jeg er jo mor, jeg har maden i babserne, bliver der ikke taget højde for det? han siger der findes jo modermælks erstatning.. Men :s Ja.. Nogle der kan hjælpe mig lidt med reglerne .
Uha, det der lyder som mig for ca. et år siden! Min eks gik, da jeg var 7 måneder henne, og skulle pludselig også stå alene, og jeg havde præcis de samme tanker som dig. Hvis I har haft fælles adresse inden for de sidste 10 måneder, så er forældremyndigheden fælles. DU kan søge om at få den fulde, men du får den kun, hvis du har MEGET gode grunde dertil, eller hvis din eks-kæreste vil give dig den. Min eks og jeg har fælles, da jeg ikke havde noget på ham, som ville give mig den fulde, og ja... han ville ikke selv bare give mig den.
Samvær: Min eks og jeg blev enige om 1-2 gange hver 14. dag i starten, da han bor 90 km væk. Sådan har det kørt i 8 måneder nu, og her d. 18 juli skal vi så snakke med en børnesagkyndig i statsforvaltningen, som vi kan snakke med, om hvad vi nu skal gøre, hvor vores søn er blevet det ældre. Nu skal han nok til at være en overnatning hos min eks, og så er det rart at snakke med nogle professionelle omkring det.
Mit råd er til Jer: Hvis ikke I selv kan blive enige om en løsning, så synes jeg, at I skal snakke med en børnesagkyndig derinde. De er eksperter på små børns området, og de kan hjælpe jer. Hvis I går diretkte til statsforvaltningen og vil have en sag ud af det, ja så kører de efter bestemte regler mere end hvad der er bedst for jeres barn. Allerede som 9-12 mdr. kan de i statsforvaltningen kræve en overnatning. Jeg synes 9 mdr. er AAAAAAAAAAAAAAALT for tidligt!
Men skriv endelig, hvis du skulle få lyst... jeg har været HELE møllen igennem, både psykisk og fysisk