Er blevet enlig, 32+6, hvad nu?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.192 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja så gik vi fra hinanden. Han havde ikke nok i mig, og måtte ha fat i andre piger, og det kan jeg selvf ikk acceptere. Så nu rykker han sine ting til aften og imorgen tidlig, også skal jeg om 7 uger være enlig mor!

Der er så mange spørgsmål der løber rundt i mit hoved nu, mht hvilke penge jeg kan søge fra kommunen, og hvordan med forældre myndigheden, og samvær osv.. Han vil flytte 60 km væk nu, og det er jo rimelig langt. Jeg ved han vil gøre krav på så meget som muligt for at gøre mig ked af det. Kan han kræve at have lillemanden hver anden weekend helt fra fødslen? Jeg mener, jeg er jo mor, jeg har maden i babserne, bliver der ikke taget højde for det? han siger der findes jo modermælks erstatning.. Men :s Ja.. Nogle der kan hjælpe mig lidt med reglerne .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja så gik vi fra hinanden. Han havde ikke nok i mig, og måtte ha fat i andre piger, og det kan jeg selvf ikk acceptere. Så nu rykker han sine ting til aften og imorgen tidlig, også skal jeg om 7 uger være enlig mor!

Der er så mange spørgsmål der løber rundt i mit hoved nu, mht hvilke penge jeg kan søge fra kommunen, og hvordan med forældre myndigheden, og samvær osv.. Han vil flytte 60 km væk nu, og det er jo rimelig langt. Jeg ved han vil gøre krav på så meget som muligt for at gøre mig ked af det. Kan han kræve at have lillemanden hver anden weekend helt fra fødslen? Jeg mener, jeg er jo mor, jeg har maden i babserne, bliver der ikke taget højde for det? han siger der findes jo modermælks erstatning.. Men :s Ja.. Nogle der kan hjælpe mig lidt med reglerne .

Så længe du ammer kan han ikke kræve andet end samvær et par timer i ny og næ..men det er alt sammen noget, der skal køre via statsamtet.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg både kontakte dem og din kommune i morgen, så du kan få alle regler og rettigheder på plads.

Og ellers er der masser af piger herinde der kan råde dig..ingen tvivl om det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så længe du ammer kan han ikke kræve andet end samvær et par timer i ny og næ..men det er alt sammen noget, der skal køre via statsamtet.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg både kontakte dem og din kommune i morgen, så du kan få alle regler og rettigheder på plads.

Og ellers er der masser af piger herinde der kan råde dig..ingen tvivl om det.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar! Det var en lettelse at høre. Troede at han kunne gøre krav på weekender, eller hele uger, allerede fra start. Ville jeg slet ikke kunne magte.

Anmeld

28. juni 2011

MortilCilas

Jeg har hørt, nu må du ikke hænge mig op på noget. At de første 12 måneder SKAL barnet være hos sin mor, og hvis du ammer, vil jeg ikke mene han kan tillade sig noget som helst..
Og hvis i har fælles forældre myndighed, kan du snakked med dem på amtet om, at det er synd for barnet at det skal være en uge hos mor og en uge hos far, især når i bor så langt fra hinanden, for barnet har ikke noget fast hjem.
Du kan søge om ekstra ordinært børnetilskud, hver 3 måned og så kan du søge omkring 1200kr hver måned, fra faren af.

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dit svar! Det var en lettelse at høre. Troede at han kunne gøre krav på weekender, eller hele uger, allerede fra start. Ville jeg slet ikke kunne magte.

Nej det kan allertidligst komme på tale når barnet er et år, og så skal det endda op til vurdering, så vidt jeg ved...men som sagt, så er jeg sikker på der er piger herinde..der ved alt om det.

Hvis ikke der er nogen der har svaret her i løbet af eftermiddagen så må du godt oppe din tråd sådan henad ved 20 tiden i aften..så plejer der gerne at være flere online.

Anmeld

28. juni 2011

mor 2010

Anonym skriver:

mænd altså!!

håber du er ok?

jeg kender ikke selv en masse til de regler, men jeg ved fra en veninde at så længe hun ammede havde hendes eks ikke ret til andet end 2 timer hveranden uge. men det er nogle år siden så ved ikke om det stadig er sådan.

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

mor 2010 skriver:

mænd altså!!

håber du er ok?

jeg kender ikke selv en masse til de regler, men jeg ved fra en veninde at så længe hun ammede havde hendes eks ikke ret til andet end 2 timer hveranden uge. men det er nogle år siden så ved ikke om det stadig er sådan.

Jeg har lige læst lidt på statsforvaltningens hjemmeside og der står:

De første måneder efter barnets fødsel fastsættes der normalt hyppige og kortvarige samvær. Det kan for eksempel være ½ - 1 times varighed tre gange om ugen. Omfanget af samvær kan så gradvist optrappes i takt med barnets alder.

Der vil ofte være mulighed for at fastsætte et samvær med overnatning for børn på omkring 9-12 måneder, hvis der er en god kontakt mellem barnet og samværsforælderen.

Så det er rart at vide! Der står også at vi automatisk får fælles forældremyndighed. Jeg håber han vil give mig forældremyndigheden.

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Cilas skriver:

Jeg har hørt, nu må du ikke hænge mig op på noget. At de første 12 måneder SKAL barnet være hos sin mor, og hvis du ammer, vil jeg ikke mene han kan tillade sig noget som helst..
Og hvis i har fælles forældre myndighed, kan du snakked med dem på amtet om, at det er synd for barnet at det skal være en uge hos mor og en uge hos far, især når i bor så langt fra hinanden, for barnet har ikke noget fast hjem.
Du kan søge om ekstra ordinært børnetilskud, hver 3 måned og så kan du søge omkring 1200kr hver måned, fra faren af.

Jeg tænker også at det jo vil blive pænt kaotisk, hvis han på et tidspunkt skal bo 1 uge hos hver, da der jo så er meget meget langt i vuggestue og børnehave fra ham. (eller mig). Jeg er ikke sikker på at jeg får ene forældremyndighed, men lillemandens bobælsadresse må da blive hos mig.

Anmeld

28. juni 2011

Turtles

Anonym skriver:

Blir lige nød til at giv dig et

Puha det må ikke være nemt for dig, men det er helt sikkert det rigtige valg hvis han ikke har nok i dig..!

Der ud over vil jeg bare sige, som tidligere nævnt i tråden, kontakt din kommune så er du helt sikker på at få de svar du søger osv..

Anmeld

28. juni 2011

mor 2010

Anonym skriver:

Jeg har lige læst lidt på statsforvaltningens hjemmeside og der står:

De første måneder efter barnets fødsel fastsættes der normalt hyppige og kortvarige samvær. Det kan for eksempel være ½ - 1 times varighed tre gange om ugen. Omfanget af samvær kan så gradvist optrappes i takt med barnets alder.

Der vil ofte være mulighed for at fastsætte et samvær med overnatning for børn på omkring 9-12 måneder, hvis der er en god kontakt mellem barnet og samværsforælderen.

Så det er rart at vide! Der står også at vi automatisk får fælles forældremyndighed. Jeg håber han vil give mig forældremyndigheden.

3 gange om ugen  syns jeg godt nok er meget, men kommer selvfølgelig an på om i/du har det godt nok med i er sammen.

ved ikke om min veninde har haft andre vilkår af en eller anden grund. eller måske det bare er lavet om.

håber i finder en god løsning på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.