Opkast...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. december 2008

Rasmine

på pude, dyne, nattøj, hår og fingre, var hvad vi fandt da vi gik i seng i aftes.
Mille havde åbenbart kastet op i søvne, tror vi.
Hun havde i al fald ikke kaldt på os i løbet af aftenen.
Lækkert.
Hun sagde godt nok hun havde ondt i maven, igår da jeg hentede dem.
Og hun var helt bleg.
Ville ingen aftensmad have.

Så hun er hjemme idag, men har det fint.

Kan omgangssyge godt komme og gå i løbet af én dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2008

Lulle25

Hej og sikke da noget. Men lidt pudsigt, vi har lige oplevet det samme med Mathilde. Det var manden der tog hende op i morges (og hun lugtede ikk, tro mig, har verdens bedste lugtesans pt)
Så hun fik tøj på, spiste som hun plejer mm og vi kørte i vuggestue, da jeg så kom hjem, ville jeg vaske hendes sengetøj, og der var bare opkast over hele puden, underligt.
Så hun blev ikke hjemme i dag for der var ikke noget med hende og opdagede det jo første da jeg havde afleveret hende, og har dog også dårlig samvittighed.

Men ja omgangssyge hos børn er som regel hurtigt, så god bedring med Mille.
Knus Louise

Anmeld

9. december 2008

Lene76

ja det går for det meste hurtiger over hos børn....MEN det smitter optil 48 timer efter de sidste omgang så selvom hun virker frisk kan hun smitte resten af børnehaven hvis du sender hende afsted.

go bedring med hende

Knus Lene

Anmeld

9. december 2008

Rasmine

What, smitter det op til 48 timer efter?
Jamen...
Hmm...
Hun har godt nok været hjemme hele dagen, og ser film nu, mens jeg skulle forestille at lave min opgave færdig.

Jeg gysr lidt, når jeg tænker på hun tisyneladende har kastet op i søvne, tænk hvis hun var blevet kvalt i det bræk?

Anmeld

9. december 2008

Lene76

sidste år var min kollegaer ramt.... vi er 17 dp 11 var syge inkl børn... vi måtte ik besøge hinanden og vi måtte ik holde juletræsfest som vi plejer.

Min leder snakkede med en læge (ik en alm lægen men en der er oppe i systemet kan ik lige huske hva sådan en hedder) og han sagde at fordi vi tror at vi er frisk så bære vi stadivæk på baktuserne som smitter videre optil 48 timer efter sidste omgang... men efter som de fleste forældre ik er klar over dette så sender de børnene afsted igen dagen efter for de virker jo frisk ( og det er de helt sikkert osse men baktusen er der osse) så i år er vi meget strenge overfor forældrene i vores område.... for vi vil gerne holde juletræsfest og besøge hinanden.....

Louise bare lige så jeg har skrevet det så er det ik kritik af dig fordi du har sende den bette afsted idag

Anmeld

9. december 2008

Rasmine

Jamen, det vil sige at jeg er den næste som står for skud så?

Anmeld

9. december 2008

Lene76

hmmm måske jeg er jo ik læge... men det er mulligt

Anmeld

9. december 2008

Lene76

det kan os være at du har antistoffer i kroppen som kan gøre at du slipper.... men som sagt er jeg ik læge

Anmeld

9. december 2008

mor til en del

Her er der også gang i opkastningen.

Cilas, Lucas og husbond er de eneste som ikke har kastet op.

Det kom også som lyn fra en klar himmel, Isac havde som den eneste en smule feber inden.

Gudskelov er al opkastning foregået på linoliumsgulv, spande og i toilettet, så pt ingen ekstra vask.

Lisbeth, som hader at kaste op når hun er gravid...

Anmeld

9. december 2008

Helle30

Bacon! Mht. det med at blive kvalt i opkast, mens man sover, så synes jeg, jeg har hørt, at det sker ikke (med mindre man er døddrukken) fordi én eller anden refleks gør at man drejer hovedet helt automatisk.

- Helle, der lige ønsker god bedring til Mille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.