Graviditetssukkersyge i uge 25

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Clisolka

Jeg fik konstateret graviditetsbetinget sukkersyge i uge 37, så de sidste 14 dage skulle jeg tage insulin (mit var så højt, at det var insulinkrævende)  Jeg skulle hver dag måle mit blodsukker og tage insulin. 

Jeg blev sat i gang 4 dage før termin, da jeg ikke måtte gå terminen ud (pga. store børn) - men det endte i et akut kejsersnit, da hun sad fast i mit bækken efter 13 timers veer 

Jeg endte med en baby på 4005 g og 51 cm  

Efter fødslen skulle hun have målt blodsukker og have MME, så de kunne regulere det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Marisen81

Nessie skriver:

Nej, du skal ikke være bekymret for misdannelser.

Dit barn vil højst blive stor, og måske have for højt blodsukker ved fødslen.

Det kan som regel reguleres med kosten. Spis 6 gange om dagen, og undgå slik, kager osv., og så har det den fordel at du ikke tager voldsomt meget på til sidst

Jeg ved godt, at du skriver måske for højt, men alligevel passer det ikke helt.

Når barnet er født og tilførslen af sukker gennem navlestrengen ophører, skal barnet meget pludseligt sænke sin produktuon af insulin for at holde blodsukkeret normalt.

Kombinationen af meget insulin og ingen tilførsel af sukker betyder, at barnets blodsukker kan falde, hvilket barnet ikke har godt af. Baby vil højst sansynligt få lagt en nasalsonde og få MME igennem den.

Ikke noget den tager skade af, og hellere det end lavt blodsukker

Anmeld

28. juni 2011

Marisen81

Anonym skriver:

Hej alle.

Håber nogle kan komme med svar til mine spørgsmål.

Jeg var ved lægen i dag og skulle aflevere en urinprøve, det viser sig så at der er lidt for meget sukker i min urin så jeg er blevet henvist til en glukose belastning.

Det bekymrer mig en del og jeg har været inde på nettet og læse om det og synes det lyder som en ret alvorlig sag?

Jeg er i uge 25 i dag, kan det skade min baby på nogle måder?

jeg ved at jeg fremover skal spise sundt og at det er slut med sukkeren, men kan det påvirke min baby på nogen måde nu, med vækst og udvikling?

der var ingen misdannelser til min MD scanning, så går ikke udfra at misdannelser kan dukke op nu, pga. sukkersyge?

Jeg ved ikke hvor du er fra i landet, og det er i princippet også underordnet. Jeg blev ihvertfald klogere efter at have læst på denne hjemmeside

http://www.skejby.dk/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/afsnitsoversigt/svangreambulatorium/patientinformation/svangerskabsdiabetes?

Du skal ikke være bekymret Der bliver taget hånd om dig og du er så heldig at du får nogle ekstra scanninger.

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

Marisen81 skriver:

Jeg ved godt, at du skriver måske for højt, men alligevel passer det ikke helt.

Når barnet er født og tilførslen af sukker gennem navlestrengen ophører, skal barnet meget pludseligt sænke sin produktuon af insulin for at holde blodsukkeret normalt.

Kombinationen af meget insulin og ingen tilførsel af sukker betyder, at barnets blodsukker kan falde, hvilket barnet ikke har godt af. Baby vil højst sansynligt få lagt en nasalsonde og få MME igennem den.

Ikke noget den tager skade af, og hellere det end lavt blodsukker

Vi fik at vide at hans blodsukker kunne være for højt, og det blev målt med det samme, og lå normalt. Det samme i dagene efter.

Han fik MMe af en lille kop som supplement, i de dage vi lå på sygehuset, tror det er meget forskelligt hvad de gør, alt efter hvad de forskellige test siger

Anmeld

28. juni 2011

Marisen81

Nessie skriver:

Vi fik at vide at hans blodsukker kunne være for højt, og det blev målt med det samme, og lå normalt. Det samme i dagene efter.

Han fik MMe af en lille kop som supplement, i de dage vi lå på sygehuset, tror det er meget forskelligt hvad de gør, alt efter hvad de forskellige test siger

Okay - så undskylder jeg. Jeg har kun læst og hørt om at det kunne være for lavt (min veninde oplevede at det var for lavt ved hendes søn)

Jeg er rigtig glad for at høre at det gik godt for dig/jer, ville blive super ked af det hvis min datter blev født med lavt bs.

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

Marisen81 skriver:

Okay - så undskylder jeg. Jeg har kun læst og hørt om at det kunne være for lavt (min veninde oplevede at det var for lavt ved hendes søn)

Jeg er rigtig glad for at høre at det gik godt for dig/jer, ville blive super ked af det hvis min datter blev født med lavt bs.

Ja, men man får jo også at vide, at man skal forvente at blive på sygehuset i 5 dage efter fødslen (gjorde vi i hvert fald), og der var rimelig meget kontrol på både ham og mig.

Min sukkersyge forsvandt med det samme, men jeg er dog stadig disponeret (og har altid været det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.