Graviditetssukkersyge i uge 25

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.572 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej alle.

Håber nogle kan komme med svar til mine spørgsmål.

Jeg var ved lægen i dag og skulle aflevere en urinprøve, det viser sig så at der er lidt for meget sukker i min urin så jeg er blevet henvist til en glukose belastning.

Det bekymrer mig en del og jeg har været inde på nettet og læse om det og synes det lyder som en ret alvorlig sag?

Jeg er i uge 25 i dag, kan det skade min baby på nogle måder?

jeg ved at jeg fremover skal spise sundt og at det er slut med sukkeren, men kan det påvirke min baby på nogen måde nu, med vækst og udvikling?

der var ingen misdannelser til min MD scanning, så går ikke udfra at misdannelser kan dukke op nu, pga. sukkersyge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Nessie

Nej, du skal ikke være bekymret for misdannelser.

Dit barn vil højst blive stor, og måske have for højt blodsukker ved fødslen.

Det kan som regel reguleres med kosten. Spis 6 gange om dagen, og undgå slik, kager osv., og så har det den fordel at du ikke tager voldsomt meget på til sidst

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Nej, du skal ikke være bekymret for misdannelser.

Dit barn vil højst blive stor, og måske have for højt blodsukker ved fødslen.

Det kan som regel reguleres med kosten. Spis 6 gange om dagen, og undgå slik, kager osv., og så har det den fordel at du ikke tager voldsomt meget på til sidst

Tak for dit svar, det var også sådan jeg forstod det men man bliver altid lidt bekymret alligevel ...

Anmeld

27. juni 2011

Nessie

Anonym skriver:

Tak for dit svar, det var også sådan jeg forstod det men man bliver altid lidt bekymret alligevel ...

Selvfølgelig
Der er jo også den fordel at de holder lidt nærmere øje med dig, så du bliver skannet et par gange til sidst

Og du kommer sandsynligvis ikke til at gå over tid.
Vi skulle så blive 5 dage på sygehuset, men det var vi jo så forberedt på

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Selvfølgelig
Der er jo også den fordel at de holder lidt nærmere øje med dig, så du bliver skannet et par gange til sidst

Og du kommer sandsynligvis ikke til at gå over tid.
Vi skulle så blive 5 dage på sygehuset, men det var vi jo så forberedt på

Okay, havde du også sukkersyge da du ventede dig?

Jeg er godt nok spændt på hvad den glukose belastning siger.

Nej, er det ikke noget med at man som oftest bliver sat i gang lidt tidligere?

Anmeld

27. juni 2011

Nessie

Anonym skriver:

Okay, havde du også sukkersyge da du ventede dig?

Jeg er godt nok spændt på hvad den glukose belastning siger.

Nej, er det ikke noget med at man som oftest bliver sat i gang lidt tidligere?

Ja, jeg kan ikke engang huske hvilken uge det var, et par måneder før, tror jeg.

Jeg fik en tid til igangsættelse på terminsdagen, og Daniel kom dagen efter

Jeg var først ret irriteret over at have fået sukkersyge, men blev egentlig glad for det. Jeg tog kun 10 kg på, og vidste at jeg ikke skulle gå 14 dage over tid

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Ja, jeg kan ikke engang huske hvilken uge det var, et par måneder før, tror jeg.

Jeg fik en tid til igangsættelse på terminsdagen, og Daniel kom dagen efter

Jeg var først ret irriteret over at have fået sukkersyge, men blev egentlig glad for det. Jeg tog kun 10 kg på, og vidste at jeg ikke skulle gå 14 dage over tid

Ja, jeg må også bare til at omlægge min kost og stoppe med at spise sukker men det er dælme svært når man har en svaghed for chokolade.

Ellers har jeg hele vejen igennem spist sundt og varieret og er ikke overvægtig eller lign. bare uheldig.

Anmeld

27. juni 2011

Nessie

Anonym skriver:

Ja, jeg må også bare til at omlægge min kost og stoppe med at spise sukker men det er dælme svært når man har en svaghed for chokolade.

Ellers har jeg hele vejen igennem spist sundt og varieret og er ikke overvægtig eller lign. bare uheldig.

Kender jeg godt, men det er overraskende let, når man gør det for barnets skyld. Jeg spiste en bolle med ost om aftenen. Min diætist anbefalede dem fra Levebrød, og det tog lækkersulten om aftenen

Jeg er både overvægtig, og har sukker syge i familien, så var godt klar over jeg var disponeret.

Vi har det også fra begge sider af familien, så Daniel er også disponeret, og vi skal bare være opmærksomme på om han ændrer drikke-/tissemønster. Men håber og beder til at han ikke får det

Anmeld

28. juni 2011

LilleMie

Jeg er slet ikke så langt (6+4), men ved at jeg er disponeret for det også, da min mor, mormor og farmor alle havde problemer med sukker i urinen og har fået meget store børn (min far vejede 5 kg ved fødslen ).

Så jeg starter allerede nu med at skære sukker ud af min kost i det omfang jeg kan og motionere så ofte jeg orker. Og så håber jeg at slippe udenom og få børn i "normal" størrelse ved at være lidt proaktiv . Men både min bror og jeg er helt normale, så jeg er ikke bange for komplikationer ud over et stort barn, der evt. skal fødes ved kajsersnit.

Men jeg er sikker på, du ikke har noget at være bekymret for og at du nok skal klare glykosebelastningen fint .

Anmeld

28. juni 2011

Fenja09

Jeg har selv lige fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge - er i slutningen af uge 31 nu. Jeg fik endelig svar på blodprøven i Fredags og skal allerede på sygehuset i morgen for at få taget blodprøve og urinprøve. Derudover skal vi også til scanning og får et møde med en diætist og jeg skal lære at måle mit eget blodsukker. Det tager omkring 3 timer.

Jeg havde det bestemt heller ikke godt med beskeden, men synes da det er dejligt med ekstra scanninger, så vi kan følge bebsen  

Synes ikke du skal gå og være nervøs - der er meget fokus på bebsen når man har fået sukkersyge, så længe man følger diætistens råd, måler blodsukkeret og møder op til div. scanninger så er det hele vist rimelig harmløst.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.