Har hørt de sætter tidligere i gang (i forhold til før) ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

otlitrom

I Kolding sætter man igang 41+3. Jeg har en tid til hindeløsning 41+1 hos min JM. (Jeg håber ikke jeg når det, jeg vil dælme gerne føde i morgen aften efter min eksamen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Aarhus/2011/03/23/072843.htm

Der står at de er igang med at implementere de nye regler som blev vedtaget i januar.

Hvis du ellers søger i DR's nyhedsarkig med ordet "igangsættelse" så kommer der flere links op.

Ja jeg sagde også til min jordemoder at jeg havde hørt at det var trådt i kræft, men det er det åbenbart ikke... Hun sagde de fleste sygehuse køre stadig som i "gamle dage"... 

Anmeld

27. juni 2011

SussieThyssen

Vivian87 skriver:

Det kommer an på hvor man hører til, i Kolding må man gå 10 dage over, og i Aalborg 14 dage over.

Ja..men de er igang med at ændre det, så det bliver det samme på alle landets fødeafdelinger...heldigvis.

Anmeld

27. juni 2011

A.

her i kollding er det en uge over tiden selvom det er først fra august det tråder i kræft

Anmeld

27. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Ja jeg sagde også til min jordemoder at jeg havde hørt at det var trådt i kræft, men det er det åbenbart ikke... Hun sagde de fleste sygehuse køre stadig som i "gamle dage"... 

Ja det skulle da ikke undre nogen, at de trækker det ud, så længe som muligt

Anmeld

27. juni 2011

Ellie79

På skejby i Aarhus er det 41+3 - så er da rart at vide man ikke skal gå mere end det

Anja 37+1

Anmeld

27. juni 2011

Happiness

Jeg spurgte JM sidste torsdag. Der sagde hun at på Hvidovre er det 14 dage, da baby heller ikke har godt af at blive sat igang. At der er andre undersøgelser der viste at det var bedre at vente og selv gå i gang.

Men må lige høre igen på torsdag. Men indtil videre må jeg vente til 42+0 med mindre at jeg går igang af mig selv. Hvilket vi selvf. krydser fingre for sker snart !!!

Anmeld

28. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
tinasmor skriver:

Jeg har gennem flere gravide veninder hørt, at der er kommet nye retningslinier og at hospitalerne nu er begyndt at sætte i gang tidligere end før (hvor det var op til 2 uger efter termin)

Grunden skulle være, at undersøgelser viser at hvis man går over tiden med en uge er der dobbelt så stor risiko for dødsfødsel og to uger efter er den 3 gange så stor. Jeg spurte min jm tidlig i graviditeten, hun sagde det var rigtigt, og der var en stor konference i marts (eller var det maj) med danske læger. Jeg glemte at spørge om det var korrekt at man nu påbegynder at sætte i gang efter 1 uge, og jeg kan se at min næste tid til jm er 40+7 og tænker så, om det er for sent i tilfælde af de nu sætter i gang på det tidspunkt?

Jeg forstår godt at du er urolig

Vil dog lige "berolige" dig lidt. hvis det er muligt. Jeg er gået mellem 13 til 16 dage over tiden med ALLE mine børn! Er mor til 5 dejlige sunde børn. Og er blevet igangsat hver gang. Den første og sidste fødsel endte i KS. Den ene akut og den anden selvvalgt, efter et langt og besværligt igangsættelses forløb.

Men igen mine børn er sunde, de 4 vejede mellem 3000 og 3200gr, den sidste var en basse på 4190gr.

Jeg kan godt forstå du er bekymret, så jeg synes da at du skal tage en snak med lægen eller din jordmoder omkring din bekymring. Somregel er de jo forstående, og du kan jo evt få den mulighed at du kan blive sat i gang i uge 40, hvis du ikke selv har født der......Bare det at vide det, kan måske give dig lidt ro til at nye resten af tiden

Anmeld

28. juni 2011

tinasmor

Tin skriver:

Jeg forstår godt at du er urolig

Vil dog lige "berolige" dig lidt. hvis det er muligt. Jeg er gået mellem 13 til 16 dage over tiden med ALLE mine børn! Er mor til 5 dejlige sunde børn. Og er blevet igangsat hver gang. Den første og sidste fødsel endte i KS. Den ene akut og den anden selvvalgt, efter et langt og besværligt igangsættelses forløb.

Men igen mine børn er sunde, de 4 vejede mellem 3000 og 3200gr, den sidste var en basse på 4190gr.

Jeg kan godt forstå du er bekymret, så jeg synes da at du skal tage en snak med lægen eller din jordmoder omkring din bekymring. Somregel er de jo forstående, og du kan jo evt få den mulighed at du kan blive sat i gang i uge 40, hvis du ikke selv har født der......Bare det at vide det, kan måske give dig lidt ro til at nye resten af tiden

mange tak for dit søde indlæg.

Jeg regner med at ringe og høre i morgen og jeg måske kan komme ind til samtale omkring 40+3 men jeg tror det er fordi de kun har "møde-dage" om onsdagen så det bliver nok hen til 40+7 men så må det bare være sådan. Jeg prøver også at sige til mig selv, at min nervøsitet er ubegrundet og igangsættelse jo aldrig er den optimale løsning (hvis ikke andet er galt selvfølgelig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.