Har hørt de sætter tidligere i gang (i forhold til før) ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

tinasmor

Jeg har gennem flere gravide veninder hørt, at der er kommet nye retningslinier og at hospitalerne nu er begyndt at sætte i gang tidligere end før (hvor det var op til 2 uger efter termin)

Grunden skulle være, at undersøgelser viser at hvis man går over tiden med en uge er der dobbelt så stor risiko for dødsfødsel og to uger efter er den 3 gange så stor. Jeg spurte min jm tidlig i graviditeten, hun sagde det var rigtigt, og der var en stor konference i marts (eller var det maj) med danske læger. Jeg glemte at spørge om det var korrekt at man nu påbegynder at sætte i gang efter 1 uge, og jeg kan se at min næste tid til jm er 40+7 og tænker så, om det er for sent i tilfælde af de nu sætter i gang på det tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Mira0911

Jeg fik at vide at min jordemoder at den regel ikke er trådt i kræft endnu, men de arbejder på det... 

Anmeld

27. juni 2011

Christine

tinasmor skriver:

Jeg har gennem flere veninder hørt, at der er kommet nye retningslinier og at hospitalerne nu er begyndt at sætte i gang tidligere end før (hvor det var op til 2 uger efter termin)

Grunden skulle være, at undersøgelser viser at hvis man går over tiden med en uge er der dobbelt så stor risiko for dødsfødsel og to uger efter er den 3 gange så stor. Jeg spurte min jm tidlig i graviditeten, hun sagde det var rigtigt, og der var en stor konference i marts (eller var det maj) med danske læger. Jeg glemte at spørge om det var korrekt at man nu påbegynder at sætte i gang efter 1 uge, og jeg kan se at min næste tid til jm er 40+7 og tænker så, om det er for sent i tilfælde af de nu sætter i gang på det tidspunkt?

På Skejby hospitals hjemmeside står der et eller andet sted at de har valgt ikke at sætte fødsler i gang en uge efter termin, pga. mangel på ressourcer (stave? ). Så jeg tænker at hvis de kan "tillade" sig det, så er risikoen jo ikke SÅ høj generelt selv om man går 42 uger. Jeg synes ikke du skal være bekymret, men forstår bestemt godt at du er det.. måske kan du få ændret jordemodertiden til lidt tidligere og så spørge ind til det dér?

Anmeld

27. juni 2011

SussieThyssen

tinasmor skriver:

Jeg har gennem flere gravide veninder hørt, at der er kommet nye retningslinier og at hospitalerne nu er begyndt at sætte i gang tidligere end før (hvor det var op til 2 uger efter termin)

Ja..det gør de.

Man får ikke liv til at gå mere end en uges tid over termin nu.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. juni 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Ja..det gør de.

Kærligst
Sussie

Har du et link på at reglen er trådt i kræft?  Min jordemoder siger at den ikke er trådt i kræft endnu, men at de arbejder på den træder i kræft snareste.. 

Anmeld

27. juni 2011

tinasmor

Tak for jeres svar.

Jeg er bare så bekymret fordi jeg i min tidligere graviditet mistede og jeg vil bare gerne have hende ud

Snakkede med en læge tidligere omkring det, fordi jeg bare synes det lød så højt et tal at 3 gange flere baby ville blive dødsfødt. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne forstå min bekymring men man skulle samtidig tænkte på antallet istedet for procenterne. Hvilket jo selvfølgelig er korrekt, men jeg tænker at bare ÈT dødsfødt barn jo er for meget.

Åh ved godt det er dumt at tænke sådan, og ønsker jo i princippet heller ikke at blive sat i gang, da det skete ved den fødsel hvor jeg fik min pige, og havde håbet på en anderledes, bedre fødsel denne gang. Det er sikkert bare de berømte nerver der rører på sig og angsten for at det igen vil gå galt.

Anmeld

27. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Har du et link på at reglen er trådt i kræft?  Min jordemoder siger at den ikke er trådt i kræft endnu, men at de arbejder på den træder i kræft snareste.. 

Jeg skal lige kigge i nyhederne...brb 

Anmeld

27. juni 2011

Vivian87

SussieThyssen skriver:

Ja..det gør de.

Kærligst
Sussie

Det kommer an på hvor man hører til, i Kolding må man gå 10 dage over, og i Aalborg 14 dage over.

Anmeld

27. juni 2011

tinasmor

Det ser ud som om det er lidt forskelligt fra sted til sted. Må hellere lige høre min JM ad.

Mange tak fordi I tager jer tid til at svare.

Anmeld

27. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Aarhus/2011/03/23/072843.htm

Der står at de er igang med at implementere de nye regler som blev vedtaget i januar.

Hvis du ellers søger i DR's nyhedsarkig med ordet "igangsættelse" så kommer der flere links op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.