Dynespørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Palaja skriver:

Det er fordi IKEA kun har juniordyner, og de er for tunge/store til en baby 

de kalder dem bare babydyne til tremmeseng.. ihh altså...

nå så må jeg jo prøve at finde det ekstra og købe den i Jysk istedet for.. de er bare dyre.. 299 kr for en dyne der er mindre end den fra Ikea der koster 79 kr...

Jeg tør ikke med dun, og det med de får det for varmt han kommer til efteråret så tror ikke det bliver et problem med varmen der og elelrs må vi bruge det fine bløde fleecetæppe vi har fået af hans mormor og så lidt ekstra tøj...

Som sagt skal han på intet tidspunkt ligge udenfor i barnevognen og sove i flere timer.. har vi slet ikke mulighed for at gøre her hvor vi bor... så han kommer til at sove i liften eller sengen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Palaja

de kalder dem bare babydyne til tremmeseng.. ihh altså...

nå så må jeg jo prøve at finde det ekstra og købe den i Jysk istedet for.. de er bare dyre.. 299 kr for en dyne der er mindre end den fra Ikea der koster 79 kr...

Jeg tør ikke med dun, og det med de får det for varmt han kommer til efteråret så tror ikke det bliver et problem med varmen der og elelrs må vi bruge det fine bløde fleecetæppe vi har fået af hans mormor og så lidt ekstra tøj...

Som sagt skal han på intet tidspunkt ligge udenfor i barnevognen og sove i flere timer.. har vi slet ikke mulighed for at gøre her hvor vi bor... så han kommer til at sove i liften eller sengen...

En dundyne bliver ikke for varm til baby. De er meget lette og er lavet til en baby  Men er du utryg ved det så find et vattæppe eller lign. Du kan evt. købe en fra ikea og dele den i to - så har du to babydyner, hvis målene er de samme som alm. IKEA har vist deres eget. Det kræver selvfølgelig lige en symaskine.

Anmeld

27. juni 2011

marloutti

Mpeaze skriver:

Køb din dyne i Jysk, men overvej en ekstra gang om du virkelig ønsker et produkt med fiber (syntetisk) indhold. Disse er desværre meget varme, men selfølgelig også allergivenlige.

Du kan også spørge ekspedienten i din lokale Jysk butik om de vil være så venlige at bestille dig en Temprakon baby/junior dyne, da dette er en mulighed også.

Temprakon kunne jeg fortælle dig om fra nu af og til jul, men kig på det selv på www.qod.dk . Det er i korte træk et allergivenlige dunprodukt med temperatur regulering.

Alternativt, så køb en god fiberdyne som er med silikoniserede polyesterhulfibre, så de ånder en smule bedre en gamle fibre. Jysk har der et produkt, kaldet 'Allergo' som er udviklet at Norske Høie, og deklareret i samarbejde med Norges Astma & Allergi Forbund.

//Kim

Det er den jeg har købt... Synes ikke han har det mere varmt i den end i den alm. dyne han også har...

Anmeld

27. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Palaja skriver:

En dundyne bliver ikke for varm til baby. De er meget lette og er lavet til en baby  Men er du utryg ved det så find et vattæppe eller lign. Du kan evt. købe en fra ikea og dele den i to - så har du to babydyner, hvis målene er de samme som alm. IKEA har vist deres eget. Det kræver selvfølgelig lige en symaskine.

hehe dun er ikke valt fra pga varmen men pga allergi i begge vores familier..

dog har ingen af os det men kæresten har fået noget overfølsomhed overfor visse ting...

der var bare nogen der sagde at det måske blev for varmt med mikrofiber lign dyner... men som sagt vi har fået et fint fleecetæppe der nemt vil kunne nå dobbelt rundtom ham hvis det er for varmt til dynen og for koldt til ingenting...

har desværre ikke symaskine alt jeg syr er i hånden... er jeg også sådan ok til men ved at det med at dele en dyne ville være et alt for stort projekt for mig at gå igang med lige nu...

Anmeld

27. juni 2011

Palaja

Wampires skriver:

hehe dun er ikke valt fra pga varmen men pga allergi i begge vores familier..

dog har ingen af os det men kæresten har fået noget overfølsomhed overfor visse ting...

der var bare nogen der sagde at det måske blev for varmt med mikrofiber lign dyner... men som sagt vi har fået et fint fleecetæppe der nemt vil kunne nå dobbelt rundtom ham hvis det er for varmt til dynen og for koldt til ingenting...

har desværre ikke symaskine alt jeg syr er i hånden... er jeg også sådan ok til men ved at det med at dele en dyne ville være et alt for stort projekt for mig at gå igang med lige nu...

Ah OK på den måde  

Anmeld

1. august 2011

Sabina1986

Faldt lige over jeres indlæg, og vil lige komme en myte til livs... Fiber dyner er ikke bedre til allergiker-børn i forhold til dun dyner. For at dynen er allergi-venlig, er der dog det krav, at dynen skal kunne vaskes på 60 grader, da støvmiderne ellers ikke dør. De fleste dundyner kan nu til dags vaskes på 60 grader, og hvis man følger rådene om at vaske dynen (ligemeget om det er fiber eller dun) 3-4 gange om året, vil støvmider ikke være et problem. Man kan evt. læse om det i en udgivelse forbrugerstyrrelsen har udgivet i 2004 som hedder "Ren besked om sengeudstyr".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.