Dynespørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

SUPER havde helt glemt Jysk som en mulighed med dyne.. har været rigtig glad for Ikea så har lidt stirret mig blind på deres dyner

Vi ønsker ikke dundyner da der løber allergi i familien og vi gerne vil undgå at udsætte ham for det når vi nu kan undgå det :-)

Skal da lige tjekke Jysk en gang for babydyner...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Ryberg

jeg har købt dyne i Jysk til Lasse.. der er forskellige typer af babydyner...

Han har brugt dyne helt fra spæd...

Anmeld

27. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Wampires skriver:

SUPER havde helt glemt Jysk som en mulighed med dyne.. har været rigtig glad for Ikea så har lidt stirret mig blind på deres dyner

Vi ønsker ikke dundyner da der løber allergi i familien og vi gerne vil undgå at udsætte ham for det når vi nu kan undgå det :-)

Skal da lige tjekke Jysk en gang for babydyner...

Kan godt forstå bekymringen omkring dun, nu der er allergi...MEN. Han kommer til at KOGE i en fiberdyne...

Anmeld

27. juni 2011

Mpeaze

Køb din dyne i Jysk, men overvej en ekstra gang om du virkelig ønsker et produkt med fiber (syntetisk) indhold. Disse er desværre meget varme, men selfølgelig også allergivenlige.

Du kan også spørge ekspedienten i din lokale Jysk butik om de vil være så venlige at bestille dig en Temprakon baby/junior dyne, da dette er en mulighed også.

Temprakon kunne jeg fortælle dig om fra nu af og til jul, men kig på det selv på www.qod.dk . Det er i korte træk et allergivenlige dunprodukt med temperatur regulering.

Alternativt, så køb en god fiberdyne som er med silikoniserede polyesterhulfibre, så de ånder en smule bedre en gamle fibre. Jysk har der et produkt, kaldet 'Allergo' som er udviklet at Norske Høie, og deklareret i samarbejde med Norges Astma & Allergi Forbund.

//Kim

Anmeld

27. juni 2011

SaNiNa

Vi har altid brugt dyne men I soveposerne står der 6 måneder er det sådan en du tænker på?

Anmeld

27. juni 2011

Nynne88

Wampires skriver:

:-) ja men MÅ man give dem dyne på så tidligt og hvor finder jeg en dyne der IKKE er fyldt med dun?

I jysk - den hedder vidst "allergo" eller noget i den stil. Den er allergivenlig og koster 299 kr. Den skal vi have til vores bebs. Ellers skal du i øko forretning og finde en, tror jeg. 

Anmeld

27. juni 2011

MortilCilas

Allergidyne eller noget fra jysk har jeg til min søn, da jeg ikke ville have dun pågrund af allergi og lign.
Min søn lå under min dyne fra nyfødt, og har så fundet ud af, senere hen at det må de ikke ..

Anmeld

27. juni 2011

Mpeaze

For lige at slå det fast. De må gerne ligge med dyne før 6 mdr.

Alternativet til den dyne (Temprakon) jeg skrev tidligere - som stadig ikke er fiber, hedder Happy Kids.

Jeg ved at den kan bestilles gennem Jysk butikkerne, afhængigt af hvem du taler med. Derudover kan den bestilles på:

http://www.nordfjeld.dk/shop/boernesenge-og-boernemoebler-bestil-online/quilts-of-denmark-happy-kids-dyne.aspx

De er med behageligt dunfyld og stadig godkendt af Dansk Astma & Allergi Forbund, samt NOMiTE Cert.

// Kim

Anmeld

27. juni 2011

Palaja

Det er fordi IKEA kun har juniordyner, og de er for tunge/store til en baby 

Anmeld

27. juni 2011

signe.

Wampires skriver:

Jeg har godt set at der er en del indlæg ang. dyner til baby/børnene...

MEN mit spørgsmål er hvornår må baby begynde med dyne?

Der står på dem fra Ikea til baby at de først må bruges fra 6 mdr?

Så hvor skal man ellers kigge efter en billig babydyne?

De dyner babysam har på deres hjemmeside indeholder allesammen dun så de duer ikke... vi har ikke Ønskebørn i nærheden desværre...

Vi vil ikke have dun, det skal være mikrofiber eller lign indeni.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig her for lillemanden kommer til september så han skal altså holdes varm...

Kan man bare bruge et fleecetæppe man kan købe til baby? er det varmt nok sammen med tøjet for ham? Han skal ikke sove udenfor, kun hvis vi går en tur med barnevognen ned for at handle mens han sover... så det er ikke flere timer han skal være i den, og sengen står i soveværelset...

de må da bruge dyne fra start så vidt jeg ved er det måske pude du mener?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.