Jer der blev gravid med nr. 2, da den 1. ca var 1,5 år..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Den lykkelige

Min kæreste og jeg har snakket om vi synes det ville være godt at gå igang med at lave nr. 2 når vores datter er 1,5 år.. Vi synes at 2,5 år imellem dem er meget passende.. Men hvordan gik det med at være gravid mens i havde en på ca 1,5 år?? Altså jeg led meget af kvalme i 1. graviditet.. tænker hvordan i klarede de når man har en lille som jo skal have man er der for hende.. Og hvordan tog han/hun det at blive søster/bror i en alder af ca 2,5, samt hvordan i graviditeten? "forstod" han/hun det? Og hvordan gjorde i med at skulle løfte ham/hende osv osv.. Ja hvordan gik det?? Både før, under og efter graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Miss T

Der er præcis 18 måneder imellem vores altså 1½ år. Jeg var træt i slutningen af gravidditeten, så der var det altså lidt hårdt engang i mellem, men det skyldes også at jeg var alene da manden arbejdede om aftenen.

Da jeg fødte nummer 2 og havde den store på 1½ var der gang i den. De første mange måneder sov baby jo nærmest konstant, så der kunne vi hygge og lege hele tiden. Selvfølgelig forstodhun ikke alt den store, men det gik fint. Ja, der kom og er selvfølgelig jalousi engang imellem, men det tror jeg ikke, at man kommer uden om.

om 3 uger bliver den lille 1 og den store 2½ og de leger sammen og hygger sig helt vildt. Efter at den lille begyndte at kravle og være mobil er det bare gået slag i slag, og er selvfølgelig væsentligt sjovere for os alle, da de nu begge er med

Den store har kunnet gå, så jeg har ikke skulle løfte rundt på begge to, medmindre de begge var kede. Det er gået fint og man lærer og finder ud af hvordan man klarer den bedst.

Anmeld

26. juni 2011

Anne85

Nu var min søn lige lidt ældre - han var 2 år og 10 mdr da lillesøster kom til verden. Men jeg synes det hele er gået fint - det var lidt uvirkeligt for ham at der var en lillesøster inde i maven - men vi læste en masse bøger om at blivestorebror og han var med til alt muligt som at vaske hendes tøj, samle sengen til værelset, finde hans gamle legetøj frem til hende osv osv osv

Da hun kom til verden gjorde vi meget ud af at han stadig fik en masse opmærksomhed fra os men også fra resten af familien. Vi var også gode til at lave nogle ting kun for ham hvor den ene af os så blev hjemme ved lillesøster

Der har på intet tidspunkt været jalousi eller lignende. De elsker hinanden helt vildt og har simpelthen så meget glæde af hinanden nu hvor hun snart bliver 1 år og an 4 til september.

Jeg ville ikke ændre på noget som helst

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Anne85 skriver:

Nu var min søn lige lidt ældre - han var 2 år og 10 mdr da lillesøster kom til verden. Men jeg synes det hele er gået fint - det var lidt uvirkeligt for ham at der var en lillesøster inde i maven - men vi læste en masse bøger om at blivestorebror og han var med til alt muligt som at vaske hendes tøj, samle sengen til værelset, finde hans gamle legetøj frem til hende osv osv osv

Da hun kom til verden gjorde vi meget ud af at han stadig fik en masse opmærksomhed fra os men også fra resten af familien. Vi var også gode til at lave nogle ting kun for ham hvor den ene af os så blev hjemme ved lillesøster

Der har på intet tidspunkt været jalousi eller lignende. De elsker hinanden helt vildt og har simpelthen så meget glæde af hinanden nu hvor hun snart bliver 1 år og an 4 til september.

Jeg ville ikke ændre på noget som helst

Lyder jo rigtig godt..  når har de meget glæde af hinanden allerede? Vi snakkede om der skulle være max 2,5 år imellem dem..  Dejligt det er gået så godt hos jer..

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Miss T skriver:

Der er præcis 18 måneder imellem vores altså 1½ år. Jeg var træt i slutningen af gravidditeten, så der var det altså lidt hårdt engang i mellem, men det skyldes også at jeg var alene da manden arbejdede om aftenen.

Da jeg fødte nummer 2 og havde den store på 1½ var der gang i den. De første mange måneder sov baby jo nærmest konstant, så der kunne vi hygge og lege hele tiden. Selvfølgelig forstodhun ikke alt den store, men det gik fint. Ja, der kom og er selvfølgelig jalousi engang imellem, men det tror jeg ikke, at man kommer uden om.

om 3 uger bliver den lille 1 og den store 2½ og de leger sammen og hygger sig helt vildt. Efter at den lille begyndte at kravle og være mobil er det bare gået slag i slag, og er selvfølgelig væsentligt sjovere for os alle, da de nu begge er med

Den store har kunnet gå, så jeg har ikke skulle løfte rundt på begge to, medmindre de begge var kede. Det er gået fint og man lærer og finder ud af hvordan man klarer den bedst.

Ok.. ja jeg tænkte at man blev gravid da den første er 1,5 år.. såm man ca føder når den første er lidt over 2 år.. men det jo næsten det samme.. Ja kan godt se det må have været lidt hårdt, når du har været alene om aftenen.. ville jeg heldigvis ikke være.. Men tænker bare så meget om vi har overskud nok osv..

Anmeld

26. juni 2011

camilla28

der er 4 år o 10 dage i mellem vores børn og de har altså oså glæde af hinanden  mere end jeg 1 havde regnet med

bare en lille mening hehe

Anmeld

26. juni 2011

Anne85

Den lykkelige skriver:

Lyder jo rigtig godt..  når har de meget glæde af hinanden allerede? Vi snakkede om der skulle være max 2,5 år imellem dem..  Dejligt det er gået så godt hos jer..

Helt vildt - de "leger" allerede meget sammen - kan få flere timer til at gå inde på værelset - bare de to - det er så fantastisk  Og glæden ved at se dem sammen er ubeskrivelig. Jeg er super glad for den aldersforskel der er på dem - det var nemlig heller ikke hårdt i og med at den store efterhånden var blevet så stor at han fx næsten ikke sov til middag længere, havde smidt bleen osv osv osv.

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

camilla28 skriver:

der er 4 år o 10 dage i mellem vores børn og de har altså oså glæde af hinanden  mere end jeg 1 havde regnet med

bare en lille mening hehe

Tusind tak fordi du skrev.. min kæreste VIL have der max er 2,5 år imellem.. men jeg ville nok egentlig gerne vente til vores den 1. ikke bruger ble længere og måske er startet i børnehave..

Anmeld

26. juni 2011

Miss T

Den lykkelige skriver:

Ok.. ja jeg tænkte at man blev gravid da den første er 1,5 år.. såm man ca føder når den første er lidt over 2 år.. men det jo næsten det samme.. Ja kan godt se det må have været lidt hårdt, når du har været alene om aftenen.. ville jeg heldigvis ikke være.. Men tænker bare så meget om vi har overskud nok osv..

Det er i hvert fald rart når man kun har en der skal løftes på

Overskuddet kommer uanset om man føler det eller ej. Når først man er i trummerummet så kører det bare dag ud og dag ind, selvfølgelig bliver man da træt, men så klarer en overnatning hos bedsteforældrene måske den styrké man har behov for lige at få igen, ved eks. bare at sove længe og hele natten..

De får i hvert fald rigtig meget ud af hinanden. Hvis jeres nuværende er 2-2,5 så vil han/hun jo også kunne forstå, at i venter en baby og kunne være med til at vaske, pusle made osv. - det synes de bestemt er rigtig hyggeligt.

Den store gør alt det vi har gjort med den lille sammen med hendes dukker i dag.

Jeg har aldrig brokket mig mhs. til at han har været udekørende, her per første juni fik han nyt job så bare det at have ham hjemme til aftensmad hver dag er fantastisk  og giver et mega overskud. Jeg arbejder 37 timer og har nok mere end det samtidig med de her to piger og så skal jeg læse, så overskuddet det kommer heldigvis til de fleste.

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Anne85 skriver:

Helt vildt - de "leger" allerede meget sammen - kan få flere timer til at gå inde på værelset - bare de to - det er så fantastisk  Og glæden ved at se dem sammen er ubeskrivelig. Jeg er super glad for den aldersforskel der er på dem - det var nemlig heller ikke hårdt i og med at den store efterhånden var blevet så stor at han fx næsten ikke sov til middag længere, havde smidt bleen osv osv osv.

Ej hvor lyder det bare hyggeligt!!!  jeg ville også rigtig gerne vente til hun er 2 år med at prøve.. så vil hun jo også være ca. 3 når den nye kommer.. synes jeg passer perfekt.. men kæresten vil have der er mindre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.