Bange for NF-Scanning :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Camulla skriver:

Åhh nej, mindre kvalme og mavesmerter?? Det er lige præcis sådan jeg har det... Nu bliver jeg bange, må jeg indrømme.

Har oplevet en MA før, så er rædselsslagen for at det skal ske igen. Skal først til NF på næste torsdag (12 + 6), men hvis man er nervøs, kan man så blive tjekket før? Det kan man sikkert ikke, vel? 

Man kan få nogle før-scanninger hvis man vil betale for det.. mener de ligger på omkring fra 500kr til 900kr.. og det er bare en sikkerhedsscanning.. Jeg har bare desværre ikke pengene til det, ellers var jeg fløjet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Carina1977

Camulla skriver:

Åhh nej, mindre kvalme og mavesmerter?? Det er lige præcis sådan jeg har det... Nu bliver jeg bange, må jeg indrømme.

Har oplevet en MA før, så er rædselsslagen for at det skal ske igen. Skal først til NF på næste torsdag (12 + 6), men hvis man er nervøs, kan man så blive tjekket før? Det kan man sikkert ikke, vel? 

Hmm eneste grund til at jeg blev scannet tidligt (9+5) skyldtes at jeg har en sygdom, der gør at en graviditet skal følges tæt.

Men nu vil jeg da bestemt ikke gøre folk nervøse. Det var bare det jeg oplevede. Men kan så berolige dig med at jeg kender op til flere, hvor symptomerne forsvandt, og at der var et ganske levende barn i maven

Jeg synes det er hårdt alle de uger, hvor man jo ikke kan mærke barnet....det giver jo en enorm nervøsitet. Jeg tror det bliver langt lettere, når man begynder at kunne mærke barnet hver dag.

Jeg kan huske det fra dengang jeg ventede min søn.....det var som om man åndede lettet op, da man begyndte at mærke liv.

Men hvor længe er der til din NF-scanning?

Anmeld

26. juni 2011

Camulla

Nu tænker jeg lige... Hvad er en MA helt præcist? Og forskellin på MA og SA? Jeg var til scanning i 2007 i 12. uge og der var fosteret gået til og havde været det siden 8+6, men var bare ikke kommet ud af sig selv, så jeg fik et udskrab dagen efter Hvad kaldes det så?

Anmeld

26. juni 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg skal til NF d. 18/7.. Så jeg må jo bide det i mig, og bare slå koldt vand i blodet ...

Det skal nok gå rigtig godt

Jeg kan huske at inden jeg skulle scannes...så vidste jeg bare at de ville sige det var dødt. Jeg havde det allerede på fornemmelsen hjemmefra.

Dit er jo mere en frygt, end en fornemmelse, ik

Prøb tænk positivt....jeg er sikker på du får et dejligt barn om ½ års tid

Anmeld

26. juni 2011

Camulla

Carina1977 skriver:

Hmm eneste grund til at jeg blev scannet tidligt (9+5) skyldtes at jeg har en sygdom, der gør at en graviditet skal følges tæt.

Men nu vil jeg da bestemt ikke gøre folk nervøse. Det var bare det jeg oplevede. Men kan så berolige dig med at jeg kender op til flere, hvor symptomerne forsvandt, og at der var et ganske levende barn i maven

Jeg synes det er hårdt alle de uger, hvor man jo ikke kan mærke barnet....det giver jo en enorm nervøsitet. Jeg tror det bliver langt lettere, når man begynder at kunne mærke barnet hver dag.

Jeg kan huske det fra dengang jeg ventede min søn.....det var som om man åndede lettet op, da man begyndte at mærke liv.

Men hvor længe er der til din NF-scanning?

Ja, lige præcis... Jeg trøster mig også med at jeg jo er i 12. uge nu og derfor skulle kvalmen gerne fortage sig 

Jeg skal til NF. d. 7. juli... Glæder mig virkelig! Håber sådan det lever - at  banker... Men det er jo heldigvis normalt at bekymre sig og kun et godt tegn at man gør det, ik?? 

Anmeld

26. juni 2011

Carina1977

Camulla skriver:

Nu tænker jeg lige... Hvad er en MA helt præcist? Og forskellin på MA og SA? Jeg var til scanning i 2007 i 12. uge og der var fosteret gået til og havde været det siden 8+6, men var bare ikke kommet ud af sig selv, så jeg fik et udskrab dagen efter Hvad kaldes det så?

Det du var ude for der, det var en MA

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Det skal nok gå rigtig godt

Jeg kan huske at inden jeg skulle scannes...så vidste jeg bare at de ville sige det var dødt. Jeg havde det allerede på fornemmelsen hjemmefra.

Dit er jo mere en frygt, end en fornemmelse, ik

Prøb tænk positivt....jeg er sikker på du får et dejligt barn om ½ års tid

Jo det er frygt.. Vi troede aldrig jeg overhoved kunne blive gravid.. Og nu hvor jeg endelig er, så er jeg bange for at den lille ikke bliver deroppe!

Men ja, det er ren frygt! Og der er meget af det!

Anmeld

26. juni 2011

Camulla

Carina1977 skriver:

Det du var ude for der, det var en MA

Tak for info 

Anmeld

26. juni 2011

Carina1977

Camulla skriver:

Ja, lige præcis... Jeg trøster mig også med at jeg jo er i 12. uge nu og derfor skulle kvalmen gerne fortage sig 

Jeg skal til NF. d. 7. juli... Glæder mig virkelig! Håber sådan det lever - at  banker... Men det er jo heldigvis normalt at bekymre sig og kun et godt tegn at man gør det, ik?? 

Hehe ja det ville være underligt, hvis man ikke bekymrede sig

pøj pøj med scanningen

Anmeld

26. juni 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jo det er frygt.. Vi troede aldrig jeg overhoved kunne blive gravid.. Og nu hvor jeg endelig er, så er jeg bange for at den lille ikke bliver deroppe!

Men ja, det er ren frygt! Og der er meget af det!

Det er helt naturligt at have det sådan.....tror det er noget vi alle kommer igennem. Og kæmpe tillykke til dig.....du må da have været enormt overrasket, da du stod med den positive test

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.