Pletblødning...? (lækkert, men desperat indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.119 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. december 2008

birgittemarie

Jeg sidder og bider negle af rædsel, mens jeg venter på, at min veninde doktoren ringer tilbage og giver mig nogle oplysninger, så nu vil jeg lige spørge jer, om I kender noget til fænomenet.

Jeg har pletblødt i snart ti dage - det begyndte ved ægløsningstid - og har været til gyn. undersøgelse. Hun tog et celleskrab og kunne ellers fortælle, at det ikke var underlivsbetændelse. Faktisk fik jeg den opfattelse, at der så ikke var andre muligheder tilbage end celleforandringer og det skal jeg så vente helt til 3. januar med at få svar på.

Nu er jeg ikke til sinds at gå og planlægge min begravelse resten af december, så hvis nogle af jer har nogle erfaringer med andre årsager til pletblødning end celleforandringer, kræft eller underlivsbetændelse, så vil jeg meget gerne høre dem!!

Min veninde sagde noget om, at det også kunne være hormonforstyrrelser, men hun stod midt i Magasin, da jeg ringede, så hun ville lige hjem og slå op i en bog, før hun gjorde sig alt for klog, men nu kan jeg ikke vente længere!

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2008

Loggidut

ja da min veninde styrtblødte for noget tid siden var det ganske enkelt homonforstyrrelse, så mon ikke det bare er din krop der nok reagere på alt det ballade der har været...

op med snøvsen sweety, jeg tror ikke der er noget galt med dig!

Anmeld

8. december 2008

birgittemarie

Taaaaaaaaaaaaaak Sloggs, det var godt at høre! Jeps, hormonforstyrret; det kan jeg godt holde jul med.

Knus B

Anmeld

8. december 2008

linemus

Det tror jeg altså også. Jeg pletbløder også mellem mens - faktisk er min mens ret fucked up, og jeg er sikker på, at det er pga. alt det stress. Så en hormonforstyrret stresset BM - det er jo "bare" det

Knus

Anmeld

8. december 2008

birgittemarie

Uha, det lyder fileme godt Line! Synes godt lægepelsen kunne have nævnt lidt om hormon-muligheden...
Knus fra B

Anmeld

8. december 2008

Helle30

Jeg har aldrig oplevet pletblødninger, men jeg har prøvet at få taget celleskrab flere gange ved den rutinemæssige, og jeg fatter ikke, du skal vente så længe på svaret? Er det rimeligt? Jeg har hver gang haft et svar indenfor 10 dage.
Jeg x'er ihvertfald lige mine fingre for dig BM.

- Helle

Anmeld

8. december 2008

Nadi

BM for pokker da! Håber bare det er hormoner, mere kan jeg desværre ikke sige, har ikke oplevet noget lignende eller kender til nogle tilfælde. Håber snart du hører fra din veninde.

fra mig

Anmeld

9. december 2008

birgittemarie

Helle30 skriver:

Jeg har aldrig oplevet pletblødninger, men jeg har prøvet at få taget celleskrab flere gange ved den rutinemæssige, og jeg fatter ikke, du skal vente så længe på svaret? Er det rimeligt? Jeg har hver gang haft et svar indenfor 10 dage.
Jeg x'er ihvertfald lige mine fingre for dig BM.

- Helle

Tak for de krydsede fingre!

Ti dage?! Wauw, det kan man da forstå.
Jeg har altid ventet så længe på celleskrabsprøver - så vidt jeg husker i hvert fald. For jeg har tilsyneladende missed et celleskrab, fordi jeg var gravid sidste gang, jeg skulle have haft det, så nu er det 5 år siden, jeg fik lavet et sidst. Hjælper heller ikke just på den gode stemning.

De er nogle slowmos her i Ævlis, for jeg har gået rundt og stolet på, at jeg ville få et brev, når det var tid til den undersøgelse igen og lægen forstod ikke, hvorfor jeg ikke havde fået sådan et brev... Nææh, det gjorde jeg så heller ikke, men vil da nu skrive mig bag øret selv at holde øje med, hvornår jeg får lavet de skrab.
Hvis jeg lever længe nok til at opleve det næste, det være sig...

Knus fra Birgitte

Anmeld

9. december 2008

birgittemarie

Nadi skriver:

BM for pokker da! Håber bare det er hormoner, mere kan jeg desværre ikke sige, har ikke oplevet noget lignende eller kender til nogle tilfælde. Håber snart du hører fra din veninde.

fra mig

Tak for knus og knus tilbage til dig

Desværre er min veninde på barsel, så hun fik vist ikke tid til at slå op i sin bog i går. Håber, det lykkes i dag.

Men jeg har bestemt mig til, at det må være hormonforstyrrelser, når nu både Sloggs og Linemusen siger det.

Knus fra Birgitte

Anmeld

9. december 2008

ivfmarie

Hej stakkels nervevrag

Jeg vil gi de andre tøser ret i det med hormonerne og stress-påvirkning er nok til at skabe pletblødning. Men samtidig må jeg også sige at det jo faktisk kan være celleforandringer... MEN slap nu af alligevel, hvis der er forandringer kan man sagtens nå at "fange" dem inden du skal puttes nine feet under af den grund!! Pletblødninger kan også komme helt uden grund - det gør de oftest. Er du på pillen? Nogengange bliver kroppen "træt" af ét mærke p-piller, men skifter man til et nyt, så går blødningerne over.
Og så må jeg jo også spørge... Er du mon gravid??

Ned med bekymringrne, og op med humøret

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.