Farlig debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. december 2008

Nadi

https://www.baby.dk/debat/11769/ordet-er-frit/de-vaerste-navne.aspx

Synes det er lidt et ømt og farligt emne at bevæge sig ud i, mange kan godt blive såret i den debat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2008

BellaT

Ja, det er ikke godt. Har læst den. Vi er så forskellige og vælger forskelligt, men vi vælger alle KUN et navn til vores guldklump, hvis vi virkelig godt kan lide det. Det er helt sikkert. Derfor er den debat lidt farlig. For vi vil jo det bedste for vores børn allesammen.
Børnemishandling er der en der skriver om navnet Anton... Uh, pas nu på. Det ender galt...

Anmeld

7. december 2008

linemus

Ja, synes også det er et farligt emne....

Anmeld

7. december 2008

Nadi

Det tænker jeg også. Belv faktisk selv helt underlig da jeg så Oliver's navn nævt som et af navnene. Jeg synes jo virkelig godt om, ellers ville han jo ikke hedde det og et eller andet sted troede jeg det var et navn alle kunne lide. Var faktisk helt overrasket over min reaktion, blev ikke sur. Men sådan helt "gud er der folk der ikke bryder sig om dét navn??!"

Læste lige dit indlæg, og jeg har det lige som dig. Der er flere navne jeg ikke kan lide end der er navne jeg kan lide (til mine egne børn).

Anmeld

7. december 2008

Plysbjørnen

Ja det er et meget farligt emne, og derfor synes jeg det er vigtigt at man vælger sine ord med omhu, når man svarer... synes ikke man kan tillade sig at skrive at det er børnemishandling at kalde sit barn for Anton eller nogen andre navne, men det er jo fair nok at man ikke selv kan lide navnet... synes jeg...

Betina

Anmeld

7. december 2008

Nadi

Helt fair og verden ville da også være temmelig kedelig hvis vi alle gik rundt og hed Mads Jensen og Lise Nielsen!!

Men man skal altså nogle gange lige tænke sig om før man taler/skriver.

Anmeld

8. december 2008

Ny mor

Ja, det kan hurtigt blive en trist debat, da vi alle har forskellige oplevelser med personer med div. navne som påvirker vores meninger om dem.

Men vi kan jo stadig nå at møde en masse dejlige personer med vores "hadenavne" i vores liv og så bliver de jo lige pludselig flotte navne alligevel, så tænk jer om før i udleverer jeres "hadenavne" offentligt!

Kh Birgitte

Anmeld

8. december 2008

Loggidut

jeg valgte at hoppe over det emne, for der er ingen grund til at såre nogle mennesker

Anmeld

8. december 2008

Loggidut

ja så svarede jeg alligevel...dumme mig!

Anmeld

8. december 2008

Marco2

Ja, man skal passe på hvordan man formulerer det.

Ag - som har et barn med åbenbart usmageligt navn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.