Øm kæbe?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.003 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Happiness

Hejsa

Nu bliver jeg nød til at spørge....

Jeg har de sidste 2 dage været træt / øm i kæben, som om jeg har spændt den i mange timer Prøver ihærdigt at slappe af i den når jeg tænker på det, men synes ikke det hjælper.

I dag er det rigtig slemt. Nogen der har en idé om hvad det kan være? Eller som har haft det på samme måde...?!

Har haft rigtig mange plukkeveer, og lillemanden er MEGET aktiv idag. Mon det har noget med hinanden at gøre?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Frejsmor

Happiness skriver:

Hejsa

Nu bliver jeg nød til at spørge....

Jeg har de sidste 2 dage været træt / øm i kæben, som om jeg har spændt den i mange timer Prøver ihærdigt at slappe af i den når jeg tænker på det, men synes ikke det hjælper.

I dag er det rigtig slemt. Nogen der har en idé om hvad det kan være? Eller som har haft det på samme måde...?!

Har haft rigtig mange plukkeveer, og lillemanden er MEGET aktiv idag. Mon det har noget med hinanden at gøre?!

Hej søde...

Det lyder da rigtig træls med ondt i kæben...

Umiddelbart tror jeg ikke der er sammenhæng til dine plukkeveer, kan ikke helt se hvordan det skulle være i hvert fald..

Du har ikke haft noget feber eller noget? For det kunne jo være en kæbehulebetændelse hvis det var? Eller noget med en tand der har gjort ondt og irriteret nerverne så meget at det har flyttet sig op i kæben?

Ellers ring til lægen og forhør dig søde, better to be safe than sorry, især hvis det fortsætter med at gøre ondt og være træls!!

Rigtig god bedring søde!!

Anmeld

25. juni 2011

Billemyre

Jeg får også ondt i kæben af og til. Simpelthen fordi den går af led...
Det sker primært om natten og er kun af led i et par sekunder. Som oftest vågner jeg ikke af det, men kan genkende smerten om morgenen fra de gange, det er sket "vågen tilstand" 

Smerten varer et par dage for mit vedkommende...

Måske sker det også for dig?

Anmeld

25. juni 2011

Happiness

BabyBambi skriver:

Hej søde...

Det lyder da rigtig træls med ondt i kæben...

Umiddelbart tror jeg ikke der er sammenhæng til dine plukkeveer, kan ikke helt se hvordan det skulle være i hvert fald..

Du har ikke haft noget feber eller noget? For det kunne jo være en kæbehulebetændelse hvis det var? Eller noget med en tand der har gjort ondt og irriteret nerverne så meget at det har flyttet sig op i kæben?

Ellers ring til lægen og forhør dig søde, better to be safe than sorry, især hvis det fortsætter med at gøre ondt og være træls!!

Rigtig god bedring søde!!

Kan heller ikke selv se sammenhængen, men man vil jo gerne kunne sætte en "diagnose".

Nej har ikke haft feber, men har haft det underligt... Må se om det ikke bliver bedre i løbet af weekenden. Den er ikke volsom øm, mere spændt i det. Så føles træt i hele hovedet. (nok også derfor jeg har det underligt )

Men tak for svar søde! Har du det ellers godt?

Anmeld

25. juni 2011

Happiness

Billemyre skriver:

Jeg får også ondt i kæben af og til. Simpelthen fordi den går af led...
Det sker primært om natten og er kun af led i et par sekunder. Som oftest vågner jeg ikke af det, men kan genkende smerten om morgenen fra de gange, det er sket "vågen tilstand" 

Smerten varer et par dage for mit vedkommende...

Måske sker det også for dig?

Ville det så ikke gøre mere ondt? Har hørt det skulle gøre ondt som bare ..... når kæben går af led. Er ikke volsom øm, den er mere træt. Som om den har været på overarbejde...

Meget underligt....

Anmeld

25. juni 2011

mortilflere

hvordan er dit blodtryk ???

er det "kun " øm kan det være en nerve der er i klemme , men er det en smerte og dit blodtryk er forhøjet skal du kigges på

Anmeld

25. juni 2011

Happiness

mortilflere skriver:

hvordan er dit blodtryk ???

er det "kun " øm kan det være en nerve der er i klemme , men er det en smerte og dit blodtryk er forhøjet skal du kigges på

Ved ikke hvordan mit blodtryk er. Nej det er ikke smerte. Er bare øm og træt i kæben. Så er som sådan ikke bekymret. Det er bare ubehageligt.

Anmeld

25. juni 2011

Mor010711

Det oplever jeg også! Det er ligesom at kæberne ikke "passer" sammen som de plejer. Havde ikke overvejet at det kunne have noget med graviditeten a gøre, men det kan da godt være...

Jeg satser på at det forsvinder igen. Og det er jo heldigvis ikke hele tiden...

Anmeld

25. juni 2011

mortilflere

Happiness skriver:

Ved ikke hvordan mit blodtryk er. Nej det er ikke smerte. Er bare øm og træt i kæben. Så er som sådan ikke bekymret. Det er bare ubehageligt.

Så er jeg heller ikke mere

prøv at undersøge dig selv ved bryst benet om du oxo er øm der , for det er der min smerte stammer fra når jeg har det

Anmeld

25. juni 2011

Happiness

Mor010711 skriver:

Det oplever jeg også! Det er ligesom at kæberne ikke "passer" sammen som de plejer. Havde ikke overvejet at det kunne have noget med graviditeten a gøre, men det kan da godt være...

Jeg satser på at det forsvinder igen. Og det er jo heldigvis ikke hele tiden...

Ved heller ikke om det har noget med graviditeten at gøre... Det var et sats at jeg oprettede den her... Men ja, det føles som de ikke rigitg passer sammen! Havde svært ved at sætte ord på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.