til jer superløbere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Susan1978

hvorfor tager mine underben livet af mig når jeg løber? De er nu også begyndt at krampe om natten....  hilfe anyone

jeg føler at jeg har meget mere at give af fyssisk men mine underben stopper mig.. mine skinneben gør simpelthen ondt.

jeg er nødt til at stoppe mange gange under løbeturen og gå lidt også starte op igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

hvorfor tager mine underben livet af mig når jeg løber? De er nu også begyndt at krampe om natten....  hilfe anyone

jeg føler at jeg har meget mere at give af fyssisk men mine underben stopper mig.. mine skinneben gør simpelthen ondt.

jeg er nødt til at stoppe mange gange under løbeturen og gå lidt også starte op igen..

Det kan være du ikke får varmet ordentligt op eller har de forkerte sko. Men ellers er der mange som får kramper der nyder godt af at bruge kompressionsstrømper. 

Anmeld

24. juni 2011

Siber

Susan1978 skriver:

Det lyder som skinnebens betændelse???? Dette kan være forkerte sko. Det eneste som hjælper lige nu er hvile, så det kan komme væk!!

Krampe, ved jeg ikke, men et kællinge råd er at ligge et stykke sæbe i sengen, altså som i håndsæbe i fodenden. De siger det virker!! (nordmændene altså )

Knus Siber

Anmeld

25. juni 2011

Kloster

Susan1978 skriver:

Hej.

Jeg tænker hvad underlag, du løber på? Nogle løbere er meget følsomme overfor hvilket underlag, de løber på.

Jeg tænker også sko. Få de rigtige sko og få målt løbeteknikken ved sportsbutikken.

Tænker også komprissionsstrømper. Har ikke selv erfaring med dem, men nogle har stor fornøjelse af dem.

Tænker også om du snører dine sko for hårdt og evt for langt op af vristen? Tror det var ka-ri-na her på siden, der fortalte, at hendes bror læste til noget sportsterapeut (ell lign) og der skulle vist sidde en sene i  overfoden, der har forbindelse op i skinnebenet(???) Men værd at prøve da..

Strækker du ud før, evt under, og efter dit løb? Gør musklerne bløde og arbejdsomme. Læg evt frosne grøntsagsposer på og omkring dine læg, når du kommer hjem fra løbeturen. Du kan evt også bruse dine underben med skiftevis varmt og koldt vand, samtidig med at du forsigtig massere dem.

Held og lykke med det....

Anmeld

25. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Susan1978 skriver:

Ville også skyde på skine bens betændelse, det er lige som om der kommer stød op gennem knoglen for hvert skridt man tager...?

Mit er dog laang tid siden det har været der sidst, men løber heller ikke mere, da mine hofter går afled efter få km og som gør at jeg går meget mystisk mange dage efter. Fordi de ved hvert skridt hopper ud/ind..

Anmeld

25. juni 2011

mknirke

Jeg havde helt vildt ondt pga skinnebensbetændelse, da jeg løb, før jeg blev for fed (gravid-fed, altså). Nu har jeg så efterhånden holdt et halvt års pause og det er altså det eneste der virker, hvis du vil have smerten til at gå væk. Hold en lang pause! Prøv en crosstrainer i fitnesscenter i stedet for, så du holder træningen ved lige. Hvor længe der skal til er svært at sige, men du vil sikkert mærke at det bryder op igen, lige så snart du får brug for at løbe efter bussen eller lignende, og så skal der jo altså mere pause til.

Når du så er klar til at løbe igen så start meget meget forsigtigt op. Det er meget vigtigt at du ikke irriterer vævet før styrken i muskler osv. er med også. Det vil sige at du måske kun kan løbe 1-2 km per tur og måske kun 2 gange om ugen i laaang tid. Tålmodighed, er kodeordet.

Og sørg selvfølgelig, som alle de andre har foreslået, for at have det rette fodtøj og evt. støttestrømer. Det kan kun hjælpe. Du gør også dig selv en tjeneste ved at starte op i blødt terræn, og ikke på asfalt og hårde grusstier.

Anmeld

25. juni 2011

Carl-Emil's mor

Susan1978 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget du dyrker løb, inden min ulykke dyrkede jeg det rigtig meget.. både i terræn og på bånd i fitness..

Jeg valgte at købe 2 forskellige par sko til formålene og jeg prøvede dem af i en sports butik.. Ved ikke lige hvor du bor men det burde være til at finde en ordentlig sportsbutik hvor du kan løbetesteskoene og hvor folk er uddannet til at hjælpe dig..

UNDGÅ sportsmaster mm. hvis du virkelig vil dyrke løb medmindre du ved præcis hvilken sko det er du skal have (de fåes dog som regel ikke i de butikker)

Men som de andre siger så en god gang skindebensbetændelse vil jeg også skyde på

Anmeld

25. juni 2011

Susan1978

Jeg har i dag fået taget en løbetest i sportsmaster og der fik jeg at vide at de sko jeg løb i, de var døde..

jeg så filmen af mine fødder løbe med de sko og jeg faldt helt  vildt meget ind af.. uden sko, faldt jeg også ind af.. så fik jeg et par Assics på med hold i og jeg faldt kun meget lidt ind på højre ben..

så nu er der købt nye løbesko.

er meget spændt på at prøve dem, men tror lige mine skínneben skal hvile lidt mere.. 

Anmeld

25. juni 2011

Susan1978

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det kan være du ikke får varmet ordentligt op eller har de forkerte sko. Men ellers er der mange som får kramper der nyder godt af at bruge kompressionsstrømper. 

det med de strømper har jeg hørt før faktisk..   nu må vi se om skoene skal hjælpe mig..

Anmeld

25. juni 2011

Susan1978

Siber skriver:

Det lyder som skinnebens betændelse???? Dette kan være forkerte sko. Det eneste som hjælper lige nu er hvile, så det kan komme væk!!

Krampe, ved jeg ikke, men et kællinge råd er at ligge et stykke sæbe i sengen, altså som i håndsæbe i fodenden. De siger det virker!! (nordmændene altså )

Knus Siber

sæbe i sengen..  hihi Siber - hvordan skulle det kunne afhjælpe.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.