1.ste og 2 gangs gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gik du over tid, eller fødte du før tid, eller på terminen som 2 gangs gravid ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.336 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Anonym trådstarter

I kender kommentaren.

NÅ!!! Du er 1.ste gangs gravid. Så SKAL du forvente at gå 1-2 uger over tid. Gud hvor jeg hadet den kommentar!!  Og det irriterede mig da grusomt at de fik ret, og at jeg gik 1 uge over tid.

Nå men her til mit spørgsmål. Hvad er så mønsteret for 2 gangs gravide. Er der nogen skrøner omkring hvad man skal forvente sig, mth at gå over eller under tid ved den graviditet ?? Og hvad er virkeligheden

Knus

Begrund gerne :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Christine

Jeg fik AKS i uge 38 pga. moderkageløsning, så jeg har stemt andet. Men det er noget vrøvl tror jeg, for det er bestemt ikke alle 1. gangs gravide der går 2 uger over tid.
Jeg var også ved at blive sindssyg over den kommentar. Men jeg tror ikke man kan forudsige det...

Anmeld

24. juni 2011

Tullebobs

Jeg fødte 40+2 første gang  og 42+0 anden gang

Til gengæld var fødsel nummer to en fantastisk oplevelse - hvor jeg var med både fysisk og mentalt  hele vejen (første gang var også en fin fødsel men med vedrop og målere her og der osv.). Så det var værd at vente på

Anmeld

24. juni 2011

Hansen97

Anonym skriver:

I kender kommentaren.

NÅ!!! Du er 1.ste gangs gravid. Så SKAL du forvente at gå 1-2 uger over tid. Gud hvor jeg hadet den kommentar!!  Og det irriterede mig da grusomt at de fik ret, og at jeg gik 1 uge over tid.

Nå men her til mit spørgsmål. Hvad er så mønsteret for 2 gangs gravide. Er der nogen skrøner omkring hvad man skal forvente sig, mth at gå over eller under tid ved den graviditet ?? Og hvad er virkeligheden

Knus

Begrund gerne :-)

Altså første gang var jeg sat til 03.03.03 og fødte 21.02.03...

2. gang var jeg sat til 09.11.07 og fødte 11.11.07.

Anmeld

24. juni 2011

Sara.

Første gang: termin d.6 okt. førdte den 13 okt, 41+0
Anden gang: termin 26 marts fødte den 7 april, 41+5

Anmeld

24. juni 2011

Nessie

Jeg har stemt 40+, selvom jeg blev sat i gang på terminsdagen, ig fik Daniel dagen efter, men hvis ikke jeg var blevet sat i gang, tror jeg ikke han havde de store planer om at komme ud i den uge

Anmeld

24. juni 2011

Trunte<3

fik PKS 14 dage før-

ved 1. graviditet fik jeg AKS 16 dage EFTER termin ( - der var tiden meget laaaang)

denne gang skal jeg også have PKS

Anmeld

24. juni 2011

Bryndis

Jeg gik 8 dage over tid med den første og 10 dage over med den næste

Anmeld

24. juni 2011

Kaufie

1. fødsel 41+0

2. fødsel 40+6

Helt naturlige og udramatiske fødsler, der dog gik fhv hurtigt - 4,5 time fra første ve til den store var ude og 2,5 time fra jeg vidste der var tale om veer (og ikke bare de evindelige plukveer) til bettepigen var ude - og hun var endda stjernekigger, så det tog faktisk lidt ekstra tid (heldigvis da!)

Jeg tror det eneste man kan sige om 2.gangs fødsler i fht 1. gang er, at de ofte går hurtigere, hvis der ellers ikke er nogen komplikationer.

Anmeld

24. juni 2011

JustAnotherName

1 gang - ramte jeg terminen

2 gang - fødte jeg i uge 40+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.