Navn der "tilgodeser" mors og fars aner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Åh, Linn  Det gad jeg godt have med til vores datter, men så har hun fandme for mange navne ***** Linn Nicoline Topping ******. Den går nok ikke  

Hehe, kender det godt... Jeg VIL ha' sneget Vita ind (efter min mormor). Men du godeste

Er heller ikke liiige typen på de der "Anastazia Leonora Amalie"-navne.

For jeg ved bare at vores pige vil blive en rigtig lille tonser-unge ligesom jeg var, så det nytter ikke nogen steder med sådan et navn

(Og nu håber jeg self. ikke at jeg har fornærmet/såret nogen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

LinLin

Preghiera skriver:

Heeeeeeej kvinder-der-er-så-trænet-i-navngivning!

Min kæreste og jeg er ikke gået igang med PB endnu (ahem, han er ikke - jeg tænker konstant på det!)

Mit spørgsmål går på: Min kæreste er asiatisk men opvokset dansk og har et (meget) dansk navn, jeg selv er så lys og blond man kan blive og kommer fra Norge - også meget dansk/skandinavisk navn.

MEN: Jeg kan jo regne ud at vores børn får nogle af hans asiatiske træk og selvom, vi hedder noget meget dansk så tænker jeg tit på hvilke navne der ville passe godt til en dansk dreng/pige hvor man har "taget hensyn" til anerne.

Men det er lidt af en pickle!! Hehe scandinavisk/asiatisk navn, hmmm 

Any ideas? Eller skal jeg helt droppe at tænke i de baner? Det er også bare fordi min kæreste AAAALTID bliver spurgt om han er adopteret, for det går folk bare ud fra når han (obviously!) ikke er dansk, men hedder Niels fx

Kom med en masse idéer, tanker, erfaringer og meninger, folkens!!!

Jeg har kendt en del hel-asiatiske børn i DK der har haft helt danske navne, fx:

Marcus, David, Jakøb, Lucas, Oliver, Josef

Helena, Monica, Camilla, Maria, Maria-Linh (synes det er en sød sammensaætning )

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

DAs mor skriver:

Jeg har kendt en del hel-asiatiske børn i DK der har haft helt danske navne, fx:

Marcus, David, Jakøb, Lucas, Oliver, Josef

Helena, Monica, Camilla, Maria, Maria-Linh (synes det er en sød sammensaætning )

Min kæreste er også all-in på de katolske navne som Maria, men det er jeg desværre ikke... Hehe, så det er en udfordring at blive enige

Hvordan gik det egentlig jer andre i den "process"? Tog det ikke hundrede år!?

Anmeld

24. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Ah super... Synes det er lidt af en puzzle. Men IIIH hvor jeg glæder mig til at vi for alvor starter PB - det her er bare tortur: Manden snakker gerne med om navne og babyting, men når vi kommer til "produktions-delen" så er der liiige noget økonomi han vil ha' på plads. Damn you reasonable man! Haha

Jeg er i øvrigt VILDT spændt på at følge jer... Vi står jo meget i samme situation(-ish) Og er spændt på hvilket hemmelige navn i har valgt til hende

Er helt vild med Sigrid

MÆND! De skal bare over knæet skal de! Action NU, tænk SENERE! Haha! Ej, det er self. meget godt at planlægge, men for søren det er træls, hvis man bare gerne vil nu, nu, nu!

Ja, det er ret hyggeligt at se andre i samme 'situation', eller hvad man skal kalde det Kigger også selv spændt med hos "lignende" - Du ved hvad jeg mener, hehe Vi glæder os også til at offentliggøre hendes navn, når hun en gang drister sig til at komme ud på den anden side

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

MÆND! De skal bare over knæet skal de! Action NU, tænk SENERE! Haha! Ej, det er self. meget godt at planlægge, men for søren det er træls, hvis man bare gerne vil nu, nu, nu!

Ja, det er ret hyggeligt at se andre i samme 'situation', eller hvad man skal kalde det Kigger også selv spændt med hos "lignende" - Du ved hvad jeg mener, hehe Vi glæder os også til at offentliggøre hendes navn, når hun en gang drister sig til at komme ud på den anden side

Jah! Helt ærligt altså! Hvad er jeres situation egentlig? Du er 22 og studerende (ligesom mig!) og manden? Min kæreste er jo for pokker færdiguddannet og fastansat... altså gode Gud, hvad er problemet i en lillebitte baby?!

Jeg leder stadig efter flere, jeg kan relatere til, men er så kræsen med venner (Ved egentlig ikke hvorfor ) - men som vi skrev om i en anden tråd, så skal der jo ikke mange dumme stavefejl til at gøre mig helt: Så det er nok bare min "thing" der står mig i vejen, hehe. Det er faktisk lidt pinligt at indrømme.

Jeg følger dig i spænding! Er forresten også helt vild med Nellie!

Anmeld

24. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Jah! Helt ærligt altså! Hvad er jeres situation egentlig? Du er 22 og studerende (ligesom mig!) og manden? Min kæreste er jo for pokker færdiguddannet og fastansat... altså gode Gud, hvad er problemet i en lillebitte baby?!

Jeg leder stadig efter flere, jeg kan relatere til, men er så kræsen med venner (Ved egentlig ikke hvorfor ) - men som vi skrev om i en anden tråd, så skal der jo ikke mange dumme stavefejl til at gøre mig helt: Så det er nok bare min "thing" der står mig i vejen, hehe. Det er faktisk lidt pinligt at indrømme.

Jeg følger dig i spænding! Er forresten også helt vild med Nellie!

Ej for søren, du skal da sparke til ham! Med den position han sidder i, kunne det da ikke være bedre! Vi er nemlig begge studerende og på SU, så for jer er der da ingen ko på isen, skal du sige til ham MIn kæreste skal godt nok i lønnet praktik i 1½ år nu her fra august, men det bliver man jo ikke ligefrem milliardær på.

Det er skam ikke pinligt, jeg har det på samme måde! Sådan har vi jo alle vores preferencer Men jeg har også ret svært ved det med venskaber, synes sku alligevel altid folk skuffer. Det er næsten en skam du bor på fyn så

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Ej for søren, du skal da sparke til ham! Med den position han sidder i, kunne det da ikke være bedre! Vi er nemlig begge studerende og på SU, så for jer er der da ingen ko på isen, skal du sige til ham MIn kæreste skal godt nok i lønnet praktik i 1½ år nu her fra august, men det bliver man jo ikke ligefrem milliardær på.

Det er skam ikke pinligt, jeg har det på samme måde! Sådan har vi jo alle vores preferencer Men jeg har også ret svært ved det med venskaber, synes sku alligevel altid folk skuffer. Det er næsten en skam du bor på fyn så

Ja, det synes jeg også! Altså, han har godt nok et lån fra et par år tilbage som han ønsker at betale ud først. Kan jo godt forstå ham, men ha n siger, det tager 2 år at betale ud... WUAH! Jeg kan da ikke vente 2 år?!? - Og vi har bil og jeg skylder ikke en klink... TSK, siger jeg bare

Tror også sagtens i kan klare jer... Har en formodning om at SU'en er beregnet sådan, at man (m. forsøgertillæg etc) kan klare sig. Omend uden luksus, men jeg er godt trænet i at få SU'en til at række. Jeg er i hvert fald ikke nervøs!

Hehe, ih hvor godt... synes hurtigt det kan lyde frygteligt snobbet! Men ja, hver sin force - jeg kan jo ikke regne fx!

Det er faktisk lidt ærgerligt at DU ikke bor på fyn!

Anmeld

24. juni 2011

Aagaard

Preghiera skriver:

Det behøver ikke kun være til drenge

Men taak

Jeg havde nu egentlig også tænkt dem som pigenavne....
Men kan godt se at min besked kunne læses som om jeg mente at det var drenge navne jeg var kommet op med

Anmeld

1. juli 2011

Ciss

Mit forslag ville være at finde det skandinaviske navn I bedst kan lide og det asiatiske navn I bedst kan lide, og så se om det er muligt evn at få dem til at passe sammen/give barnet to fornavne eller finde et helt tredje navn som ligner de to.....

Lykke til med projektet!

Anmeld

9. juli 2011

Billemyre

Min mands onkel har en lille kinesisk pige... Hun hedder Xia 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.