Navn der "tilgodeser" mors og fars aner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Heeeeeeej kvinder-der-er-så-trænet-i-navngivning!

Min kæreste og jeg er ikke gået igang med PB endnu (ahem, han er ikke - jeg tænker konstant på det!)

Mit spørgsmål går på: Min kæreste er asiatisk men opvokset dansk og har et (meget) dansk navn, jeg selv er så lys og blond man kan blive og kommer fra Norge - også meget dansk/skandinavisk navn.

MEN: Jeg kan jo regne ud at vores børn får nogle af hans asiatiske træk og selvom, vi hedder noget meget dansk så tænker jeg tit på hvilke navne der ville passe godt til en dansk dreng/pige hvor man har "taget hensyn" til anerne.

Men det er lidt af en pickle!! Hehe scandinavisk/asiatisk navn, hmmm 

Any ideas? Eller skal jeg helt droppe at tænke i de baner? Det er også bare fordi min kæreste AAAALTID bliver spurgt om han er adopteret, for det går folk bare ud fra når han (obviously!) ikke er dansk, men hedder Niels fx

Kom med en masse idéer, tanker, erfaringer og meninger, folkens!!!

Uh, følger med her Da vi står i nøjagtig det samme. Vi har ganske vidst fundet et navn til vores pige (hemmeligt), men det kunne jo være der lige kom en fantastisk idé, som passede til hendes halv-koreanske udseende.

Min kæreste har også et helt ordinært navn. Da jeg var til første lægebesøg, og hun skulle have hans oplysninger, og jeg sagde han hed Lars, var hun også begyndt at skrive "dansk" under nationalitet, for "Nåh ja, jamen det er da et ganske almindeligt dansk navn" - Så måtte jeg jo lige rette hende  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Preghiera skriver:

Heeeeeeej kvinder-der-er-så-trænet-i-navngivning!

Min kæreste og jeg er ikke gået igang med PB endnu (ahem, han er ikke - jeg tænker konstant på det!)

Mit spørgsmål går på: Min kæreste er asiatisk men opvokset dansk og har et (meget) dansk navn, jeg selv er så lys og blond man kan blive og kommer fra Norge - også meget dansk/skandinavisk navn.

MEN: Jeg kan jo regne ud at vores børn får nogle af hans asiatiske træk og selvom, vi hedder noget meget dansk så tænker jeg tit på hvilke navne der ville passe godt til en dansk dreng/pige hvor man har "taget hensyn" til anerne.

Men det er lidt af en pickle!! Hehe scandinavisk/asiatisk navn, hmmm 

Any ideas? Eller skal jeg helt droppe at tænke i de baner? Det er også bare fordi min kæreste AAAALTID bliver spurgt om han er adopteret, for det går folk bare ud fra når han (obviously!) ikke er dansk, men hedder Niels fx

Kom med en masse idéer, tanker, erfaringer og meninger, folkens!!!

Mødte en asiatisk pige der hed Moon engang. Synes det er så smukt. Og ellers synes jeg mange asiatiske piger hedder, Fie, Mie, Mia, Ida, osv. 

Anmeld

24. juni 2011

nahoje

Personligt synes jeg ikke nødvendigvis det behøver at have asiatisk klang. Jeg synes sagtens det kunne være navne som Jacob, Noah, Miriam, Sofie m.m

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Uh, følger med her Da vi står i nøjagtig det samme. Vi har ganske vidst fundet et navn til vores pige (hemmeligt), men det kunne jo være der lige kom en fantastisk idé, som passede til hendes halv-koreanske udseende.

Min kæreste har også et helt ordinært navn. Da jeg var til første lægebesøg, og hun skulle have hans oplysninger, og jeg sagde han hed Lars, var hun også begyndt at skrive "dansk" under nationalitet, for "Nåh ja, jamen det er da et ganske almindeligt dansk navn" - Så måtte jeg jo lige rette hende  

Hehe, jaa tænkte nok du ville hoppe på banen på et tidspunkt Kan du så følge mig? Altså det er sværere at finde et navn der "giver mening" når børnene er både de ene og det andet?

Manden sagde igår Sigrid.... Den er jeg altså med på indtil videre FØRSTE navn vi er blevet enige om 

Anmeld

24. juni 2011

matryoshka

Kunne pigenavnet Linn være noget? Det er et populært navn i Sverige - skandinaviskt vist nok, men samtidig internationalt, smukt og tidsløst. Jeg synes det lyder lidt asiatiskt

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

matryoshka skriver:

Kunne pigenavnet Linn være noget? Det er et populært navn i Sverige - skandinaviskt vist nok, men samtidig internationalt, smukt og tidsløst. Jeg synes det lyder lidt asiatiskt

Haha ej hvor sjovt, det snakkede vi om igår også! Lige præcis sådan stavet

Anmeld

24. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Preghiera skriver:

Haha ej hvor sjovt, det snakkede vi om igår også! Lige præcis sådan stavet

Rosa Linn  

Anmeld

24. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Hehe, jaa tænkte nok du ville hoppe på banen på et tidspunkt Kan du så følge mig? Altså det er sværere at finde et navn der "giver mening" når børnene er både de ene og det andet?

Manden sagde igår Sigrid.... Den er jeg altså med på indtil videre FØRSTE navn vi er blevet enige om 

Jeg er for forudsigelig!

Men jo, jeg kan sagtens følge dig! Men jeg tror egentlig vores navn passer meget godt både på det asiatiske og det dansk/engelske. Det er godt nok ikke et asiatiskklingende navn, men det er heller ikke sådan ærkedansk så som Stine, Louise osv Så det kan man jo også. Finde et som hverken er vildt meget det ene eller det andet

Sigrid er SUPER sødt! 

Anmeld

24. juni 2011

Frøken J.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Rosa Linn  

Åh, Linn  Det gad jeg godt have med til vores datter, men så har hun fandme for mange navne ***** Linn Nicoline Topping ******. Den går nok ikke  

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Jeg er for forudsigelig!

Men jo, jeg kan sagtens følge dig! Men jeg tror egentlig vores navn passer meget godt både på det asiatiske og det dansk/engelske. Det er godt nok ikke et asiatiskklingende navn, men det er heller ikke sådan ærkedansk så som Stine, Louise osv Så det kan man jo også. Finde et som hverken er vildt meget det ene eller det andet

Sigrid er SUPER sødt! 

Ah super... Synes det er lidt af en puzzle. Men IIIH hvor jeg glæder mig til at vi for alvor starter PB - det her er bare tortur: Manden snakker gerne med om navne og babyting, men når vi kommer til "produktions-delen" så er der liiige noget økonomi han vil ha' på plads. Damn you reasonable man! Haha

Jeg er i øvrigt VILDT spændt på at følge jer... Vi står jo meget i samme situation(-ish) Og er spændt på hvilket hemmelige navn i har valgt til hende

Er helt vild med Sigrid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.