Spejlreflekskameraspørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Marco2

DK skriver:

Det er oldschool!! Sådan er "mit" også! Men man vænner sig til det, og billederne bliver faktisk lidt bedre af at man kun ser motivet, og ikke både kamera, omgivelser og den lille skærm med motiv!

Totalt old-school, og synes man "gratter" når man skal ha' sit øje helt derind. Jeg bruger ofte briller så synes virkelig det er "trælst" på godt jysk …

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Kit

Marco2 skriver:

Det er et Nikon D3000.

Skal lige ha' læst nogle test og anmeldelser af dit kamera for så tror jeg altså jeg vil ha' det byttet …

Vores valg stod mellem D3000 og D3100 (Begge på tilbud i hhv. Føtex og Bilka i denne uge) og besluttede os efter at have læst en del anmeldelser for D3100, da det er den model som afløser D3000. (Selvom vi skulle give 800 kr mere)

Må indrømme at jeg slet ikke have set, at D3000 ikke havde live-view. Det kommer bag på mig. Troede faktisk det var standard efterhånden.

Men jeg er rigtig glad for vores nye cam og der følger et 2½ times kursus med, så man skulle kunne udnytte funktionerne bedre. Så må jeg se, hvornår jeg har tid til det for vil rigtig gerne.

Super godt billede - det ville også være svært at opstille. Er VILD VILD VILD med det.

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Vores valg stod mellem D3000 og D3100 (Begge på tilbud i hhv. Føtex og Bilka i denne uge) og besluttede os efter at have læst en del anmeldelser for D3100, da det er den model som afløser D3000. (Selvom vi skulle give 800 kr mere)

Må indrømme at jeg slet ikke have set, at D3000 ikke havde live-view. Det kommer bag på mig. Troede faktisk det var standard efterhånden.

Men jeg er rigtig glad for vores nye cam og der følger et 2½ times kursus med, så man skulle kunne udnytte funktionerne bedre. Så må jeg se, hvornår jeg har tid til det for vil rigtig gerne.

Super godt billede - det ville også være svært at opstille. Er VILD VILD VILD med det.

Ja, troede også det var standard, så det kom totalt bag på mig at der ikke var det. Og så tænker jeg jo lidt at jeg er en spasser at jeg ikke havde undersøgt, men troede virkelig at det var standard, så det tænkte jeg slet ikke over at det var en mulighed at der ikke var det...

Tror jeg vil forsøge at få det byttet til D3100...

For tror virkelig det kommer til at irritere mig at der ikke er live-view.

AG 

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Har taget det her idag … blandt flere … og prøvet at lave det sort/hvid også

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juni 2011

Kit

Dejligt billede af Smilla...ja, gode billeder kan det da tage. Men forstår udemærket, at det vil blive et irritationsmoment - det ville det også være for mig.

Er det taget op af en hvid væg eller har du noget fancy stof/papir foto halløj (meget tekniske fotograf-termer I know)

Det er i hvert fald super godt. Og sikke en hårpragt hun har.

Hvilket program har du brugt til sort/hvid?

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Dejligt billede af Smilla...ja, gode billeder kan det da tage. Men forstår udemærket, at det vil blive et irritationsmoment - det ville det også være for mig.

Er det taget op af en hvid væg eller har du noget fancy stof/papir foto halløj (meget tekniske fotograf-termer I know)

Det er i hvert fald super godt. Og sikke en hårpragt hun har.

Hvilket program har du brugt til sort/hvid?

Tak. Det er taget op af en delvist hvid væg, men så har jeg efterfølgende retoucheret baggrunden

Jeg er grafisk designer så jeg har Adobe Photoshop, og det har jeg også anvendt til at gøre billedet sort/hvidt, men det er der også en funktion i kameraet der kan … _Det kan dit helt sikkert også

Anmeld

23. juni 2011

Kit

Adope Photoshop er rimeligt dyrt, hvis man skal ud og investere i det ikke?

Jeg har kun haft kameraet siden mandag, så har ikke styr på alle funktioner endnu Men arbejder kraftigt på at få skudt nogle billeder af, når Bertemusen er vågen...hi hi.

Men et super godt billede og Smilla er bare virkelig opmærksom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.