Spejlreflekskameraspørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Marco2

Jeg har købt et spejlreflekskamera, men kan ikke få motivet frem i skærmen inden jeg tager billedet … Det kan godt være man slet ikke kan det på det kamera jeg har købt, men det synes jeg er bundærgerligt. MEn det skulle jeg jo ha' undersøgt inden jeg købte det, men kunne slet ikke i min vildeste fantasi tro at det ikke kunne være en mulighed, så derfor var det andre ting jeg undersøgt mht. kameraet...

Så jeg skal kigge ind i det "lille hul" hver gang jeg skal tage billedet og det synes jeg begrænser brugen enormt. 

Kan jeres vise motivet på skærmen inden?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

JonTri

Jeg kan heller ik få motivet på skærmen inden... Har vænnet mig til at være old sssschool igen.

Anmeld

23. juni 2011

Kit

Mærke og model på dit kamera?

Jeg har lige købt et Nikon D3100 og det fungerer fint med live view.

Kit

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Har lige googlet det og der er ikke live-view 

Anmeld

23. juni 2011

Kit

Det er så lidt ærgerligt, men det tager vel stadig gode billeder, når det er spejlrefleks. Men en øv funktion at mangle.

Anmeld

23. juni 2011

DK

Det er oldschool!! Sådan er "mit" også! Men man vænner sig til det, og billederne bliver faktisk lidt bedre af at man kun ser motivet, og ikke både kamera, omgivelser og den lille skærm med motiv!

Anmeld

23. juni 2011

Kit

Bliver altså lige nødt til at smide en kommentar til dit profilbillede. Det er bare so cute...nøj et lækkert billede. Er det opstillet eller er de faldet i søvn sammen sådan?

Og en sidebemærkning. Jeg bruger faktisk mest søgeren og ikke live-view, når jeg fotograferer med spejlrefleks. 

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Mærke og model på dit kamera?

Jeg har lige købt et Nikon D3100 og det fungerer fint med live view.

Kit

Det er et Nikon D3000.

Skal lige ha' læst nogle test og anmeldelser af dit kamera for så tror jeg altså jeg vil ha' det byttet …

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Det er så lidt ærgerligt, men det tager vel stadig gode billeder, når det er spejlrefleks. Men en øv funktion at mangle.

Jo det tager gode billeder. Har lige fået det, så har ikke prøvet så meget, men synes virkelig det er en funktion der er totalt øv at mangle...

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Bliver altså lige nødt til at smide en kommentar til dit profilbillede. Det er bare so cute...nøj et lækkert billede. Er det opstillet eller er de faldet i søvn sammen sådan?

Og en sidebemærkning. Jeg bruger faktisk mest søgeren og ikke live-view, når jeg fotograferer med spejlrefleks. 

Tak skal du ha'. 

Nej det er ikke opstillet. Det er fra for-sommeren med godt vejr.

Emily ville gerne gynge med Smilla, og inden vi fik os set om, var de begge faldet i søvn i hængekøjen 

Og billedet er bare taget med min iPhone 

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.