Hvor lang tid er nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Gravid2012

Mutti2B skriver:

Jeg er faktisk ikke sikker, men går ud fra at mandens sæd undersøges og at du får taget blodprøver og evt kommer til en scanning.

Men ½ år er ikke lang tid at prøve, selvom det føles sådan . Jeg er sikker på at det nok skal lykkedes inden der er gået et 1 år.

håber jeg virkelig! det føles bare som en evighed.

Troede ikke det ville være så svært at blive gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

-Sigrid-

stephanie1988 skriver:

..og hvordan undersøger de om jeg kan få børn? tak for dit svar

Min læge undersøgte min indvendigt, og sagde alt så fint ud  Så tror det er sådan?

Anmeld

22. juni 2011

Gravid2012

-Sigrid- skriver:

Min læge undersøgte min indvendigt, og sagde alt så fint ud  Så tror det er sådan?

Nu er jeg ret ung, så har faktisk kun haft to underlivs undersøgelser, hvor de sagde alt så fint ud. Betyder det så også at jeg kan få børn mener du ?

Anmeld

22. juni 2011

-Sigrid-

stephanie1988 skriver:

Nu er jeg ret ung, så har faktisk kun haft to underlivs undersøgelser, hvor de sagde alt så fint ud. Betyder det så også at jeg kan få børn mener du ?

Det tror jeg - hvis der var noget galt med din livmoder ville lægen have opdaget - ved ikke med dine æg, det skal du prøve lidt længere med Og så skannes! 

Anmeld

22. juni 2011

Chalala85

stephanie1988 skriver:

tak for dit svar Og held og lykke til dig også, kan se du også prøver ?

jeps vi er i behandling nu.. vi har dog pause frem til august

Anmeld

22. juni 2011

Rockertand

Nej, det kan man ikke konkludere udfra en almindelig gynækologisk undersøgelse.

Indledende udredning for barnløshed påbegyndes allertidligst efter 1 års uhonoreret graviditetsønske, og man starter med at tage blodprøver på kvinden, skanne hende for at se, om ægproduktionen er, som den skal være, og så skal manden have lavet en sædkvalitetstest (har dog aldrig selv været i behandling).

I dit tilfælde er det sikkert din tålmodighed, der fejler noget og ikke andet, det krydser vi fingre for

Anmeld

22. juni 2011

Gravid2012

Rockertand skriver:

Nej, det kan man ikke konkludere udfra en almindelig gynækologisk undersøgelse.

Indledende udredning for barnløshed påbegyndes allertidligst efter 1 års uhonoreret graviditetsønske, og man starter med at tage blodprøver på kvinden, skanne hende for at se, om ægproduktionen er, som den skal være, og så skal manden have lavet en sædkvalitetstest (har dog aldrig selv været i behandling).

I dit tilfælde er det sikkert din tålmodighed, der fejler noget og ikke andet, det krydser vi fingre for

Håber at du har ret! Jeg må gi det til år 2012, så tager vi til læge.. så er der nemlig gået et år! tak for din hjælp...

Anmeld

24. juni 2011

Masig

Vi har prøvet i ½ år og er lige gået igang med udredning nu.. Så det kan sagtens gøres inden der er gået et år...

Skal lige siges at jeg har haft klamydia, som jo kan gå ind og klistre æggelederne sammen sådan at der ikke er passage til livmoderen og ægget ikke kan befrugtes og derfor bliver jeg undersøgt nu. Mandens sæd bliver også tjekket.

Men i første omgang er det kun sæd og æggeledere der bliver undersøgt.

Jeg synes godt du kan snakke med din læge om mulighederne for at blive undersøgt. Det værste han/hun kan sige er jo at I skal vente ½ år mere inden de vil undersøge jer. Det er da værd at prøve.

Personligt vil jeg bare gerne have klar besked om jeg fejler noget siden det tager så lang tid eller om vi er sunde og raske og bare skal finde tålmodigheden frem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.