Alberte har faktisk fra start sovet godt om natten og efter at være blevet ammet i søvn, blevet lagt i sin egen lift i vores soveværelse. Så nåede jeg at få 4-5 timers sammenhængende søvn indtil første amning, hvor hun kom over i dobbeltsengen (og så sover mor her ikke rigtig godt). Guld værd!
Hun nægtede at sove mere end 10-15 min i sin barnevogn om dagen og powernappede sig igennem indtil natten, hvor hun igen kunne sove. Om dagen mht. amning, så blev hun lagt til samme bryst, hvis hun meldte sig igen indenfor 1-1½ time. Derved fik hun den fede mælk og kunne holde til lidt mere. Så fik det andet bryst også lov til at "fylde op". Men hun har jo haft nogle appetitspring, hvor hun bare har spist nærmest non-stop og der hang jeg noget i bremsen.
Da hun blev 4 måneder ændrede det med barnevognen sig - jeg har ikke gjort noget, så aner ikke hvorfor hun pludselig vil sove både til formiddag og eftermiddag i sin barnevogn. Alt imellem 1-3 timer af gangen
Den dag det ændrede sig var jeg til baby-bio med en fra mødregruppen...sammenhæng??? Tror det ikke.
Der er ikke nogen tidsmæssig rytme om dagen, så planlægning af noget på bestemte tidspunkter er et no go. Men vi følger hende og når hun begynder at gnide sig i øjnene eller gaber, så tilbyder jeg hende bryst og så puttes hun i barnevognen, hvor vi går indtil hun er faldet i søvn. Ellers tilbydes hun mad efter hver lur.
Synes ikke jeg decideret har nogle råd, men håber du selv kan hente lidt inspiration udfra vores dagsbeskrivelse. Ellers er en snak med SP for nogen en god ting (for andre spild af tid)
Håber du snart får noget søvn. Lige en tanke: Kan han være moden til at sove for sig selv?
Alberte begyndte at sove dårligere hos mig efter hun rundede de 3 måneder (tror det var en plads-ting) og sover nu fint i tremmesing på eget værelse. Fra 3-4 måneder blev hun ammet i søvn, men nu er det bare amning, godnatsang og falde i søvn af sig selv i sengen efter lidt legen/pludren for sig selv.
Kit, der synes det blev et noget rodet svar. Sorry!
Anmeld