Har i haft bøvl med amningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

315 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

L-Mortil3

Hej mine dejlige kvartals tøser!

Postede denne tråd tidligere:

https://www.baby.dk/debat/117219pi1/boern-01-aar/hvorfor-spiser-han-saa-ofte.aspx

----

Men tænkte jeg nok kunne få lidt hjælp af jer

Hvordan var amningen for jer de første 3-4 mdr? Kunne i få indarbejdet en rytme mhp spisning og sovning?

- Jeg spørger fordi Milan nu er knap 4 mdr, og stadig spiser hver 1½-2 time, ikke kan sove i barnevogn, og kun vil MIG MIG MIG. - Han sover kun VED mig eller MED mig... og jeg er simpelthen så træt jeg kan gøre alt i søvne... + madkasserne er enormt ømme hele tiden...

(Han leger rigtig fint for sig selv i løbet af dagen, og er 110% med udviklingsmæssigt, men mad og søvn BAAAH!)

Har i nogle gode fif?

Et lille billede får i også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Kit

Alberte har faktisk fra start sovet godt om natten og efter at være blevet ammet i søvn, blevet lagt i sin egen lift i vores soveværelse. Så nåede jeg at få 4-5 timers sammenhængende søvn indtil første amning, hvor hun kom over i dobbeltsengen (og så sover mor her ikke rigtig godt). Guld værd!
Hun nægtede at sove mere end 10-15 min i sin barnevogn om dagen og powernappede sig igennem indtil natten, hvor hun igen kunne sove. Om dagen mht. amning, så blev hun lagt til samme bryst, hvis hun meldte sig igen indenfor 1-1½ time. Derved fik hun den fede mælk og kunne holde til lidt mere. Så fik det andet bryst også lov til at "fylde op". Men hun har jo haft nogle appetitspring, hvor hun bare har spist nærmest non-stop og der hang jeg noget i bremsen.

Da hun blev 4 måneder ændrede det med barnevognen sig - jeg har ikke gjort noget, så aner ikke hvorfor hun pludselig vil sove både til formiddag og eftermiddag i sin barnevogn. Alt imellem 1-3 timer af gangen Den dag det ændrede sig var jeg til baby-bio med en fra mødregruppen...sammenhæng??? Tror det ikke.

Der er ikke nogen tidsmæssig rytme om dagen, så planlægning af noget på bestemte tidspunkter er et no go. Men vi følger hende og når hun begynder at gnide sig i øjnene eller gaber, så tilbyder jeg hende bryst og så puttes hun i barnevognen, hvor vi går indtil hun er faldet i søvn. Ellers tilbydes hun mad efter hver lur.

Synes ikke jeg decideret har nogle råd, men håber du selv kan hente lidt inspiration udfra vores dagsbeskrivelse. Ellers er en snak med SP for nogen en god ting (for andre spild af tid)

Håber du snart får noget søvn. Lige en tanke: Kan han være moden til at sove for sig selv?

Alberte begyndte at sove dårligere hos mig efter hun rundede de 3 måneder (tror det var en plads-ting) og sover nu fint i tremmesing på eget værelse. Fra 3-4 måneder blev hun ammet i søvn, men nu er det bare amning, godnatsang og falde i søvn af sig selv i sengen efter lidt legen/pludren for sig selv.

Kit, der synes det blev et noget rodet svar. Sorry!

Anmeld

22. juni 2011

Kit

OG sikke et dejligt billede

Anmeld

22. juni 2011

CA

Øv øv! Det lyder godt nok hårdt! Har ikke lige læst den anden tråd du henviser til, og når det heller ikke lige nu.

Har du prøvet at introducere en rytme for ham? Vi gik i gang da Johannes var ca. 4 mdr. ikke at vi følger den slavisk på klokkeslet, men rækkefølgen på tingene. Det fungerer ret godt!

Amningen gik i vasken da han begyndte at glemme at tage på også omkring de 4 mdr. så vi supplerer med flaskex3 og 2xgrød om dagen. Jeg ammer om natten, om morgenen, om formiddagen og om eftermiddagen altså er vi nede på 4 gange i døgnet. Det duede simpelthen ikke, at han ikke tog på. 

Hvad med sut? Bruger han det? For det er ikke fordi han søger tryghed hos dig og måske kunne bruge sutten ind i mellem i stedet for? 

Har du snakket med din sp?

Ja, du har sikkert overvejet det hele og prøvet alt, men det var lige hvad vi gjorde her Håber snart du får noget søvn! 

Anmeld

24. juni 2011

Missi

uh jeg kender det alt for godt, da Sonny som til det punkt omkring 3 mrd. alderen, blev jeg enig med mig selv om at jeg gik over på flasken - kunne simpelhen ikke mere, og havde ikke nok mælk til ham, tog min beslutning, uden om SP'en - og ærligt så er det det bedste jeg har kunne gøre for os begge to - han er frisk og vågen, og kan sove selv nu - Dog ammer jeg om natten hvis han vågner, og så de gange han sover i løbet af dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.