Hvorfor spiser han så ofte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

L-Mortil3

Åh hyl, ak og ve

Nu har jeg virklig holdt mig i skindet efter jeg fik at vide at ammebørn ofte spiser og spiser og spiser som det passer dem indtil de er ca. 2 mdr så skulle der gerne være være lidt mere styr på det (ca. hver 3. time) ...

Nu er Milan altså 3½ mdr, og spiser stadig super sporadisk, jeg har forsøgt at implementere spisetider, men hvis barnet er sulten, er han jo sulten... Han svinger mellem at spise hver 1½ - 2 time, DØGNET RUNDT, altså også om natten...

Jeg må indrømme jeg er ved at gå ud af mit gode skind, det er umuligt at opretholde et godt humør, når man er i konstant søvnunderskud, og jeg føler ikke jeg kan tage nogen steder, fordi han er sulten igen og igen...

Jeg har følelsen af jeg har masser af mælk, og kan også malke rigtig meget ud, så det tror jeg ikke er problemet...

Hvad gør jeg??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Mettemus

Line&Liam&Milan skriver:

Åh hyl, ak og ve

Nu har jeg virklig holdt mig i skindet efter jeg fik at vide at ammebørn ofte spiser og spiser og spiser som det passer dem indtil de er ca. 2 mdr så skulle der gerne være være lidt mere styr på det (ca. hver 3. time) ...

Nu er Milan altså 3½ mdr, og spiser stadig super sporadisk, jeg har forsøgt at implementere spisetider, men hvis barnet er sulten, er han jo sulten... Han svinger mellem at spise hver 1½ - 2 time, DØGNET RUNDT, altså også om natten...

Jeg må indrømme jeg er ved at gå ud af mit gode skind, det er umuligt at opretholde et godt humør, når man er i konstant søvnunderskud, og jeg føler ikke jeg kan tage nogen steder, fordi han er sulten igen og igen...

Jeg har følelsen af jeg har masser af mælk, og kan også malke rigtig meget ud, så det tror jeg ikke er problemet...

Hvad gør jeg??

Øv, det lyder træls (for at sige det på godt jysk)!

Hvad siger din SP? Tænker, at hvis han tager på som han skal, så er der nok ikke så meget at gøre, for som du siger - hvis han er sulten, så er han sulten. Hvis han tager på, så tror jeg ikke at "du får lov til" at gå i gang med fastere føde så længe han ikke er ældre.

Knus! 

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Det er en ringe trøst , men jeg havde også masser af mælk, og mine 3 børn spiste også sådan som du beskriver.

På et tidspunkt fik jeg bare nok, og valgte at amme ca. hvert 3. time, men nogle gange var det stadig hver 2. time, men på et tidspunkt går det over. Som alt andet med babyer: Det er bare en peridoe men en af dem man bliver vanvittig af

Anmeld

22. juni 2011

L-Mortil3

Øv, det lyder træls (for at sige det på godt jysk)!

Hvad siger din SP? Tænker, at hvis han tager på som han skal, så er der nok ikke så meget at gøre, for som du siger - hvis han er sulten, så er han sulten. Hvis han tager på, så tror jeg ikke at "du får lov til" at gå i gang med fastere føde så længe han ikke er ældre.

Knus! 

Han har nogle gode kinder, og virker egentlig til at tage godt på, da han er nummer 2 har vi sjældent SP besøg, så hun kommer først sidst i denne måned for 2. gang - Jeg har ikke fornemmelsen af at det er nødvendigt med fastere føde endnu, han viser i hvertfald sleeet ikke interesse for andet end babs...

Puha, det er bare strenge, og når amningen jo ellers fungerer, så vil jeg helst ikke over på flaske (det er jo så heller ikke sikkert det virker...) ... Sikke noget bøvl...

Anmeld

22. juni 2011

L-Mortil3

Puha, det ergodt nok en lang periode så da Alt taget i betragtning, går alderen da i det mindste den rigtige vej, mhp. at mors madkasser får lidt fred...

Anmeld

22. juni 2011

raca

det er helt nornalt... bare husk og sov sammen med ham, og am liggende i sengen.. og lad rod være rod.

det går helt sikkert over igen...

og ja det er hårdt hårdt ... men det er kun en periode.

Anmeld

22. juni 2011

raca

det er helt nornalt... bare husk og sov sammen med ham, og am liggende i sengen.. og lad rod være rod.

det går helt sikkert over igen...

og ja det er hårdt hårdt ... men det er kun en periode.

Anmeld

22. juni 2011

BinaMor

bruger han sut?

hvor længe spiser han af gangen? blir han distraheret og rækker  opmærksomheden væk så han ikke spiser sig helt mæt?

prøver du at putte med ham (eller gå rundt med ham i kærlighedsnuseri) uden at amme? det kan man godt glemme nr man ammer så tit men nogle gange så er det fordi baby har brug for MOAR tid og bryst forbinder baby med Moartid

Anmeld

22. juni 2011

BinaMor

altså ikke misforstå det der med moar tid. ikke ment at du glemmer dit barn men baby kan  blive meeget  ammeglad hvis det er en sensitivit barn eller måske HN baby.

Anmeld

22. juni 2011

Mi

Når han vil ammes så ofte, er det så sult, eller har han et stort suttebehov? Hvis det er suttebehov, så prøv at stille ham tilfreds med sutten, selvom det sikkert er MEGET mere hyggeligt at ligge ved mor

Da vi var indlagt med vores små piger skulle vi gøre alt for at holde dem vågen når de spiste, så de fik sig spist rigtig mætte. Når de begyndte at stoppe med at sutte, så aede vi dem på kinderne eller nussede deres fødder, så de blev holdt igang. Når det så ikke var nok, så skulle vi tage dem op og skifte dem, så de blev vågne igen, for så igen at tilbyde dem mad. På den måde blev de helt fyldte med mælk, så det nærmest stod ud af øjnene på dem  og spiste kun hver 4 time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.