Børneværelse. Hvornår står jeres klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.215 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Bettina1987

Nu er jeg jo gravid første gang og indrømmer at jeg glæder mig viiiiiildt meget til min baby kommer.. Nu er jeg i forvejen en utålmodig sjæl men prøver da at styre mig med henhold til babysager og det. Jeg kan så godt li at købe lidt ind hen af vejen, så man ikke ugen før skal indrette  et hele værelse.

Indtil nu er jeg igang med at male figure på væggene, vi har købt barnevogn og puslebord og lidt tøj. Der mangler selvfølgelig stadig meget endnu og det havde jeg tænkt på at købe løbende.. Jeg prøver at styre mig Jeg ved godt der er 4 mdr. til jeg skal føde men synes også det er hyggeligt at gå og pusle med det når jeg har tid og overskud. Jeg tænker værelset skal stå nogenlunde færdigt en måneds tid før.. hvis jeg nu føder for tidligt eller hvis jeg nu ikke har det ret fedt den sidste måned.

Hvor langt er I med jeres?? Er det mig der overdriver totalt eller?

Jeg synes bare det er hyggeligt at gå forbi værelset og smiler når jeg ser det forskellige derinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

mamiolvi

vi skulle renovere i vores hus så baby værelset blev malet og fik nyt gulv på for et par mdr siden, vi har så sat alle ting derind som har med baby at gøre, men nu er der efterhånden ret proppet, med seng, vugge, puslebord, legetøj osv.. så måske i weekenden ryger vores gæsteseng ud som står derinnde også kan vi begynde at indrette, regner med at min mor og jeg skal ud at købe stof til gardiner mm om nogle uger... jeg skal føde omkring første sept...

Anmeld

22. juni 2011

Aagaard

Bettina1987 skriver:

Nu er jeg jo gravid første gang og indrømmer at jeg glæder mig viiiiiildt meget til min baby kommer.. Nu er jeg i forvejen en utålmodig sjæl men prøver da at styre mig med henhold til babysager og det. Jeg kan så godt li at købe lidt ind hen af vejen, så man ikke ugen før skal indrette  et hele værelse.

Indtil nu er jeg igang med at male figure på væggene, vi har købt barnevogn og puslebord og lidt tøj. Der mangler selvfølgelig stadig meget endnu og det havde jeg tænkt på at købe løbende.. Jeg prøver at styre mig Jeg ved godt der er 4 mdr. til jeg skal føde men synes også det er hyggeligt at gå og pusle med det når jeg har tid og overskud. Jeg tænker værelset skal stå nogenlunde færdigt en måneds tid før.. hvis jeg nu føder for tidligt eller hvis jeg nu ikke har det ret fedt den sidste måned.

Jeg synes bare det er hyggeligt at gå forbi værelset og smiler når jeg ser det forskellige derinde.

Vi har slet ikke noget børneværelse :-) Det "pjat" har vi ikke plads til.
Vi har en vugge som i øjeblikket står på mine forælres loft som skal ind og stå ved siden af vores seng når baby kommer. Så har vi fået et chatol som i øjeblikket er mit skrivebord, som vi regner med at "konverterer" til pudslebord kort før baby bliver født sent i sep først i okt.
Ellers har vi købt barnevogn fordi vi var heldig at falde over lige præcis den vi ville have til halvpris, pga.en lille risse i håndtaget da den havde været udstillingsmodel

Anmeld

26. juli 2011

Stjernholm87

Hejsa piger...
Jeg er lige startet på børneværelset... Jeg har ikke haft så meget fritid til t starte før eller haft sådan 'lyst' , men nu hvor tiden alligevel nærmer sig ka jeg mærke det kribler...
Spcielt efter jeg fandt ud af jeg ville lave jungle figur på væggen af pap og mosgummi så nu ER jeg gået i gang, trods mit kontor stadig fylder det meste af børneværelset.. Hehe men det skal manden lige hjælpe med at flytte..

Så skal væggene lige hurtig gåes over med lidt hvid maling..
Gad godt at smide to billeder op af min Giraf og Løve hvis man kan det og folk er interesseret??
Er ikke ret kreativ normalt så er blevet Så tilfreds med dem.. hæ hæ ..
Ellers er der skaffet en seng, to barnevogne autostol og lidt forskelligt tøj og en voksipose... Mangler eller rigtig meget kan I nok høre, men som manden siger... "orrrk det skal vi nok nå vi mangler ikke så meget" ....

hehehe...   Han bliver overrasket den dag vi skal  købe det sidste :-)

Anmeld

27. juli 2011

cdk29

Hej alle samme

Dette er mit første indlæg, jeg har indtil videre bare læst diverse indlæg, men eftersom at man nu bliver større og større, bliver man mere opmærksom på at tiden er ved at nærme sig.

Vi flyttede ind i vores nye hus for 2 måneder siden, så selve værelset er klar til at få flyttet en masse ind i. MEN er jeg den eneste som ikke rigtig føler for at gøre alting klar til man skal føde? Den første tid skal bebsen alligevel sove i en vugge inden i soveværelset.

Planlægningen er nok ikke særlig stor hjemme hos os, vi har lavet en liste med de ting vi SKAL have og så resten kan vi købe/ønske os henad vejen.

Hvad er jeres mening?

Anmeld

27. juli 2011

Frøken J.

Stjernholm87 skriver:

Hejsa piger...
Jeg er lige startet på børneværelset... Jeg har ikke haft så meget fritid til t starte før eller haft sådan 'lyst' , men nu hvor tiden alligevel nærmer sig ka jeg mærke det kribler...
Spcielt efter jeg fandt ud af jeg ville lave jungle figur på væggen af pap og mosgummi så nu ER jeg gået i gang, trods mit kontor stadig fylder det meste af børneværelset.. Hehe men det skal manden lige hjælpe med at flytte..

Så skal væggene lige hurtig gåes over med lidt hvid maling..
Gad godt at smide to billeder op af min Giraf og Løve hvis man kan det og folk er interesseret??
Er ikke ret kreativ normalt så er blevet Så tilfreds med dem.. hæ hæ ..
Ellers er der skaffet en seng, to barnevogne autostol og lidt forskelligt tøj og en voksipose... Mangler eller rigtig meget kan I nok høre, men som manden siger... "orrrk det skal vi nok nå vi mangler ikke så meget" ....

hehehe...   Han bliver overrasket den dag vi skal  købe det sidste :-)

Smid endelig billede op! Vil vildt gerne se Det lyder super kreativt!

Til spørgsmålet:

Her er vi ret godt med Jeg tror stort set ikke vi mangler at købe noget ud over nogle småting. Men det hele står i flyttekasser lige nu, for vi er lige flyttet. Og tremmesengen og puslebordet står i Randers hos min mor - tremmesengen skal have en gang hvid maling for at blive frisket op, og skal spraymale nogle udtrækskurve på puslebordet Tror det bliver super!

Vi er som sagt lige flyttet, og de sidste to dage er børneværelset blevet malet. Alle vægge er hvide pånær den ene langvæg, som er lilla. Og så får vi wallstickers af min far og bonusmor - Det bliver med safaridyr

Mangler at købe en billig kommode og reol til hendes værelse, så hendes ting kan være der. Men ellers ser det sådan her ud i mit hoved:

Op af den lilla langvæg: Hvid tremmeseng med hvid sengehimmel. For enden af sengen skal der stå en af vores lænestole (som skal bruges som ammestol), og der skal lige smides et hvidt tæppe over, så det passer ind. Så skal der står et lille LACK-bord fra Ikea, som vi ikke ved hvor ellers skal stå. Med en hvid dug Så mor kan have nogle drikkevarer og sådan, når hun ammer

Langs den hvide langvæg skal der så stå puslebordet, hvor der skal være safaridyr omkring. Ved siden af skal kommode og reol stå. Og så har vi fået sådan en centimetermåler-wallsticker, også med safaridyr, som skal hænge et sted.

Så bliver det noget med lyserød puslepude og sengetøj. Tror det bliver super! Glæder mig til at komme videre

Anmeld

27. juli 2011

Glad Giraf

Bettina1987 skriver:

Jeg synes ikke du overdriver OVERHOVEDET!

Jeg er selv meget utålmodig, jeg er nu 29+2 og har langt om længe fundet tid til at kæresten kan male værelset... det skal bare friskes op med lidt hvid maling...

Alt er købt, og indrettet inde i mit hovede... Det eneste vi mangler er nogle wall stickers... Hos os bliver det sådan lidt sommer fugle tema, med en fin blomster lampe, sommer fugleuro og sommerfugle på væggen, sådan lidt natur agtigt

Glæder mig så meget til næste uge hvor jeg kan samle reol og ligge tøj osv på plads

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

Har malet børneværelset med farven "solstrejf" fra Flügger og lyserøde elefanter og ugler på væggene. Har købt tremmeseng, vugge, tøj 0-12 mdr., Emmaljunga barnevogn, syet sækkestol, malet brugt kommode og puslebord hvidt mm. Det hele undt. nogle madrasser, stoffer, lidt tøj og autostol er købt brugt. Vi har vel brugt i alt 6 - 7.000 kr. Jeg har ikke indrettet værelset endnu, men har overstået slibe-, male- og indkøbsarbejde.

Jeg har ikke haft så travlt de andre gange, men havde bækkenløsen fra 4. måned sidste gang - så derfor ville jeg have det hele på plads.

Nu er jeg heldigvis nået til uge 27+2 uden problemer. Ved besøg hos fysioterapeut hver anden uge, yoga og daglige gå- og cykelture.

Jeg synes det er rart at have styr på, men tænker da også "hvad nu hvis der sker noget med barnet". Jeg bliver bare nødt til at være optimist

Anmeld

1. august 2011

Tullemuzz

Vi har ikke disideret et børneværelse til vores lille ny, da vi bor i en tre værelses lejlighed, og har en søn på 2 i forvejen han har så sit eget værelse endnu  Babyen sover alligevel inde ved os til Han/hun sover igennem og så regner vi med og lade børnene få det store værelse og vi snupper så det lille, Hvis ikke vi når og flytte til noget andet.

har lige i dag købt en komode til babyen som er magen til storebrors så den er sat ind ved siden af hans, vi tror nok baby er en pige taminen er ikke sikker først var det den 26 okt. men til den sidste scanning vi var til sagde de at det kunne blive tidligere, så vi venter spændt pusle tasken er pakket, og ammeplanen er lagt (vi kunne ikke få det til og funke med sønnike) Kan næsten ikke vente længere

Anmeld

2. august 2011

Heidi lisborg

Hej kommende mødre..

Jeg har termin d. 21 okt.. Det er vores første barn.. Jeg har prinesses værelse færdigt.. Alt er købt ind.. Barnevogn, tremmeseng, kravlegård, tøj, autostol, puslebord,badekar+stativ, løbevogn.. Nu går jeg bare og pusler derinde, og vasker alt tøjet, og lægger det i skabet og i kommoden.. Men faktisk alt hvad vi har er købt brugt, noget af tøjet har jeg dog købt nyt, men på udsalg.. Eller fået af familie eller vennerne.. Så det har været en meget stor hjælp.. Samlet har vi nok selv brugt max. 3.000kr..

Mangler kun at pakke pusletasken.. Og at få tiden til at gå..  Får at tiden til at gå, har jeg syet en del, bl.a en pusletaske, med tæppe til og er nu i gang med at sy 3 lidt større tæpper, et til hver af mine svigerinde..

Min brorś kone skal føde d. 1 sep. Min forlovet søster skal føde d. 23 sep. og jeg d. 21 okt. Så vores børn kommer til at få meget med hinanden at gøre..

Men jeg er en person som gerne vil have styr på tingene, nogle siger at jeg er meget hurtigt.. Jamen siger jeg, fra nu af og frem til termin kan man jo føde når som helst.. Håber selvfølig først at hun kommer d. 21 okt.

Vores tremmeseng, har vi malet i 3 farver lyserød, og vi har sat wallstickers op på vægene omkring puslebordet og der hvor sengen står, og på skabet.. Hvor vi valgte at købe et stort hvidt skab, som hun kan bruge i mange år.. Også har vi også noget mere plads til opbevaring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.