update på Bianca uden nat-ble ...og lidt om Celina

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

JustAnotherName

Vingummien skriver:

Hun ved Bianca er stoppet med ble, så hun vil lige lave lidt ekstra

Hahaha, ja - Det er da DÈT!!   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Hvor er Bianca bare sej!!!! Det er altså bare det bedste når de selv siger til og det så faktisk lykkes.

Og lille søde Celina... EJ hvor har jeg bare ondt af hende. Jeg har selv haft en lille ked Carla i dag som havde lavet den hårdeste pølse ever! Hun græd også da den skulle ud! Det er bare så synd.

Jeg håber da snart at hendes mave stabiliserer sig igen. Men vi andre kan jo også have mærkelig mave nogle dage og så bliver det fint igen. Ellers så spørg din læge.

Ja, det er så flot af Bianca. Endelig kører det bare nemt!!

Åhh, stakkels Carla da også.
Celina's er jo ikke som sådan hårdt....
Men det virker som om, at hun selv går og holder tilbage på det.
Så derfor kommer der kun lidt. Og så går der ikke længe efter bleskift, så trykker hun lidt igen... Og numsen er så rød, så rød!

Her til morgen havde cremen heldigvis hjulpet noget på det.
Men det er stadig rødt og ømt. Så hvis hun fortsætter på at "små-klatte" dagen igennem idag også, så holder den lille ende da vist ikke til det.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor hun ikke bare trykker igennem éen gang for alle, og bliver færdig. Det skulle jo ikke være hårdt, når hun har fået sin movicol.
Men jeg tror måske, at hun har en forventning om det, eller sådan noget

Anmeld

22. juni 2011

Bondepigen

Hvor er det flot klaret af Bianca!!!!

Mht Celina, så lyder det som Emma i perioder... Nogle gange starter et med en lille hård klump, og så de efterfølgende er alm men mange og små portioner. I Emmas tilfælde er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at det handler om forstoppelsen på en eller anden måde...

Anmeld

22. juni 2011

JustAnotherName

Bondepigen skriver:

Hvor er det flot klaret af Bianca!!!!

Mht Celina, så lyder det som Emma i perioder... Nogle gange starter et med en lille hård klump, og så de efterfølgende er alm men mange og små portioner. I Emmas tilfælde er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at det handler om forstoppelsen på en eller anden måde...

Hvad gør du så? KAN man gøre noget for at afhjælpe det?? 

Anmeld

22. juni 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Hvad gør du så? KAN man gøre noget for at afhjælpe det?? 

Jeg giver hende et helt brev movicol og venter... Så kommer der som regel en stor blød/tynd omgang, og så er vi ovre det for en tid... Det sker heldigvis sjældnere og sjældnere. Og jeg tror det er rigtig god til hendes mave, at hun er startet i børnehaven, for det sidste stykke tid, har det været så fint så fint... Sikkert fordi hun er ekstremt meget i bevægelse dernede... 7,9,13...

Anmeld

22. juni 2011

JustAnotherName

Bondepigen skriver:

Jeg giver hende et helt brev movicol og venter... Så kommer der som regel en stor blød/tynd omgang, og så er vi ovre det for en tid... Det sker heldigvis sjældnere og sjældnere. Og jeg tror det er rigtig god til hendes mave, at hun er startet i børnehaven, for det sidste stykke tid, har det været så fint så fint... Sikkert fordi hun er ekstremt meget i bevægelse dernede... 7,9,13...

Bianca havde jo problemer altid som lille - Fra helt lille og gennem hele vuggestue-perioden også. Men den dag idag og siden hun kom i børnehave-alderen, har hun SLET IKKE haft maveproblemer eller behøvet hjælp fra movicol.

Men næsten som Bianca var ovre det, startede Celina's mave med bøvl.
Meget mærkeligt, for det første 1½ år af hendes liv, var der aldrig problemer.
Men det seneste halve års tid, har vi on-n-off oplevet bøvl med den.

Jge kan jo bare håbe på, ligesom med Bianca og med Emma, at det holder op, når hun skal i børnehave, og kommer endnu mere igang fysisk...... Selvom jeg nu nok syntes at hun er meget i bevægelse nu også - hun har krudt i måsen, for det meste

Jeg kunne måske bedre forstå det, hvis det, ligesom med Bianca, næsten altid havde været et problem. Men jeg forstår ikke, hvad der har ændret hendes mave indenfor det seneste halve års tid, så hun nu behøver hjælp fra aff-midler, for at maven kører optimalt

Anmeld

22. juni 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Bianca havde jo problemer altid som lille - Fra helt lille og gennem hele vuggestue-perioden også. Men den dag idag og siden hun kom i børnehave-alderen, har hun SLET IKKE haft maveproblemer eller behøvet hjælp fra movicol.

Men næsten som Bianca var ovre det, startede Celina's mave med bøvl.
Meget mærkeligt, for det første 1½ år af hendes liv, var der aldrig problemer.
Men det seneste halve års tid, har vi on-n-off oplevet bøvl med den.

Jge kan jo bare håbe på, ligesom med Bianca og med Emma, at det holder op, når hun skal i børnehave, og kommer endnu mere igang fysisk...... Selvom jeg nu nok syntes at hun er meget i bevægelse nu også - hun har krudt i måsen, for det meste

Jeg kunne måske bedre forstå det, hvis det, ligesom med Bianca, næsten altid havde været et problem. Men jeg forstår ikke, hvad der har ændret hendes mave indenfor det seneste halve års tid, så hun nu behøver hjælp fra aff-midler, for at maven kører optimalt

Jamen Emmas begyndte jo osse bare pludseligt efter hun kom af med gipsen, måske fordi hun ikke kunne røre sig så meget med gips...

Hvordan spiser hun, har det ændret sig efter hun går og småklatter... For Emma gider næsten intet at spise, når hun har forstoppelse... Men lige så snart det er kommet ud på een gang, så spiser hun igen... Emma har aldrig været en storspiser, men kan nu godt mærke forskel alligevel...

Anmeld

23. juni 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Ja, det er så flot af Bianca. Endelig kører det bare nemt!!

Åhh, stakkels Carla da også.
Celina's er jo ikke som sådan hårdt....
Men det virker som om, at hun selv går og holder tilbage på det.
Så derfor kommer der kun lidt. Og så går der ikke længe efter bleskift, så trykker hun lidt igen... Og numsen er så rød, så rød!

Her til morgen havde cremen heldigvis hjulpet noget på det.
Men det er stadig rødt og ømt. Så hvis hun fortsætter på at "små-klatte" dagen igennem idag også, så holder den lille ende da vist ikke til det.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor hun ikke bare trykker igennem éen gang for alle, og bliver færdig. Det skulle jo ikke være hårdt, når hun har fået sin movicol.
Men jeg tror måske, at hun har en forventning om det, eller sådan noget

Det er bare så synd for hende. Jeg holdt mig da jeg var lille. Jeg ved ikke hvorfor. Men jeg brød mig absolut ikke om at lave stort. Med det resultat at når jeg bare ikke kunne holde mig mere gjorde det afsindigt ondt jo. Jeg håber I kan få det vendt til at hun kan mærke at det ikke er smertefuldt når hun får lidt medcin. Stakkels pus....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.