Spørgsmål om mens...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. december 2008

Marco2

Hvordan er det med det der cyklus noget?

Hvor lang tid er der i snit mellem?
Og er det fra sidste dag i 1. mens til første dag i 2. mens?

Og er der en eller anden fessor der kan forklare mig HVORFOR man skal bløde?? Jeg er godt med på at æggene løsner og drager ned mod livmoderen, men hvorfor f*** skal det være ledsaget af så meget blod?? Er der nogen der kan forklare det biologiske i det?

Synes f*** jeg har det l*** hele tiden.

Og inden jeg fik Em tog jeg piller, og så kunne jeg jo regne ud at når den sidste pille var slugt kom mens...

AG - tvær på mens

Ja og p.s. Em er syg igggggennnnn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

Helle30

AG. Jeg mener, cyklusen er 28 dage fra 1. mens første dag til 2. mens 1. dag. Således passer det jo også med det antal p-piller, der er i en pakke (hvis man er på dem) - altså der er til 3 uger - derefter er der sat en uge af til blødning, og så starter du forfra.
At man overhovedet får mens skyldes jo, at kroppen gør sig klar til, en gang om måneden at kunne blive gravid. Livmoderen sættes op til, at der kan komme et befrugtet æg og sætte sig fast for at vokse. Hvis der så ikke gør det indenfor cyklus, så må blod osv. skiftes ud til hvis nu der kommer et befrugtet æg i næste måned. Jeg tænker, at det blod mv. der sidder på livmoderens vægge jo ikke indgår i et kredsløb, og derfor kan det ikke bare holde sig - altså må det skiftes ud, så der altid er "redt ordentligt op" til en evt. ny lille spire.
I øvrigt kan cyklus både være længere og kortere, hvis man ikke tager p-piller. De 28 dage er vist bare et snit, man har beregnet.

- Helle, som var "oppe i det" ved bio-eksamen i gymmeren for maaaange år siden.

Anmeld

5. december 2008

Rasmine

Ha ha, nice afledningsmanøvre, AG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.