Hvordan gør jeg.. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Den lykkelige

Min datter sover perfekt om natten.. Men om dagen sover hun ca 5 gange af 45 min.. Tit når hun vågner græder hun og er rigtig ked..  Kan bare se hun er sindsyg træt og har brug for mere søvn.. Hvordan dælen gør jeg så hun kan sove mere af gangen og færre gange..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

serinasmor

hmm .. hvor gammel er din datter ?

måske skal du prøve at snakke med din sp om det ...

da serina lavede samme nr var hun omkring de 4 mdr .. vi strakte det lidt længere så hun nåede at blive lidt mere træt inden hun kom ud at sove ... tror også vi skar en lur af programmet ved samme lejlighed ...  det kræver at man væbner sig med tålmodighed og bliver god til at underholde

men grunden til jeg måske synes du skal snakke med din sp om det er, at der er et udviklingsspring (har glemt hvor det ca ligger) hvor de pludselig bliver mere bevidste og derfor vågner efter ca 45 min... det går over igen ... men i et stykke tid skal din datter måske have hjælp til at falde i søvn igen ... det er noget med at en normal søvnperiode er ca 45 min lang .. også ved dig ... du opdager det bare ikke for du sover let igennem det .. men  for din datter er det stadig nyt .. og hun skal derfor hjælpes ... gav det mening ??

Anmeld

22. juni 2011

Den lykkelige

serinasmor skriver:

hmm .. hvor gammel er din datter ?

måske skal du prøve at snakke med din sp om det ...

da serina lavede samme nr var hun omkring de 4 mdr .. vi strakte det lidt længere så hun nåede at blive lidt mere træt inden hun kom ud at sove ... tror også vi skar en lur af programmet ved samme lejlighed ...  det kræver at man væbner sig med tålmodighed og bliver god til at underholde

men grunden til jeg måske synes du skal snakke med din sp om det er, at der er et udviklingsspring (har glemt hvor det ca ligger) hvor de pludselig bliver mere bevidste og derfor vågner efter ca 45 min... det går over igen ... men i et stykke tid skal din datter måske have hjælp til at falde i søvn igen ... det er noget med at en normal søvnperiode er ca 45 min lang .. også ved dig ... du opdager det bare ikke for du sover let igennem det .. men  for din datter er det stadig nyt .. og hun skal derfor hjælpes ... gav det mening ??

Tak for dit svar..
men hun har gjort sådan i 3 måneder snart.. hun er 17 uger.. og det hjælper ikke at vugge eller vippe hende (for at hjælpe hende videre i søvnen).. Har vi prøvet..  Min sp siger bare "jamen alle børn er jo forskellige" siger hun næsten til alt.. hun er så dårlig  og jeg har prøvet at holde hende vågen så hun springer lur over.. men hun vågner stadig efter ca 45 min..

Anmeld

22. juni 2011

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Tak for dit svar..
men hun har gjort sådan i 3 måneder snart.. hun er 17 uger.. og det hjælper ikke at vugge eller vippe hende (for at hjælpe hende videre i søvnen).. Har vi prøvet..  Min sp siger bare "jamen alle børn er jo forskellige" siger hun næsten til alt.. hun er så dårlig  og jeg har prøvet at holde hende vågen så hun springer lur over.. men hun vågner stadig efter ca 45 min..

hmmm ...

bruger hun sut og er det den der stikker af ? ... er du der når hun falder i søvn og så pludselig ikke når hun vågner ?? ... har hun et puttedyr der kunne gøre hende tryg i dit fravær  (kan sagtens være mors gamle- og brugte t-shirt)

tjae ... det var lige hvad jeg kunne komme på lige på stående fod

Anmeld

22. juni 2011

fif

Hejsa

Vores pige på 7 måneder sover osse kun de 45min af gangen, og det hat hun gjort i meget lang tid nu! Vi troede måske det ville hjælpe da hun begyndte på grød, men ikke rigtigt!! Hun kan dog godt nuppe 1 time måske 1½time en gang imellem... Vi har sagt til os selv, at hun sover bare ikk længere af gangen, men ska som du siger ha flere lure i løbet af dagen!!

da hun var mindre lå hun i en slyngevugge, og der ku jeg godt hjælpe hende vidre i søvnen, men det gør hun jo ikk længere...

Håber snart at det vender for jer , for det jo ik meget søvn de får af gangen..

Anmeld

22. juni 2011

Den lykkelige

serinasmor skriver:

hmmm ...

bruger hun sut og er det den der stikker af ? ... er du der når hun falder i søvn og så pludselig ikke når hun vågner ?? ... har hun et puttedyr der kunne gøre hende tryg i dit fravær  (kan sagtens være mors gamle- og brugte t-shirt)

tjae ... det var lige hvad jeg kunne komme på lige på stående fod

Det også super sødt af dig at hjælpe og kommer med forslag.. men vi har prøvet alle tingene  hun har sut som hun ligger med og som jeg giver hvis hun taber den og græder over det.. hun har bamse un har haft siden dag 1 og hun har nusseklud..  det bare så frustrerende..for hun er jo død træt..

Anmeld

22. juni 2011

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Det også super sødt af dig at hjælpe og kommer med forslag.. men vi har prøvet alle tingene  hun har sut som hun ligger med og som jeg giver hvis hun taber den og græder over det.. hun har bamse un har haft siden dag 1 og hun har nusseklud..  det bare så frustrerende..for hun er jo død træt..

så har jeg desværre ikke flere gode idéer

men tråden kom da lidt op så kan det være der er andre der har geniale påfund

Anmeld

22. juni 2011

Den lykkelige

serinasmor skriver:

så har jeg desværre ikke flere gode idéer

men tråden kom da lidt op så kan det være der er andre der har geniale påfund

Tak skal du have..

Anmeld

22. juni 2011

Den lykkelige

fif skriver:

Hejsa

Vores pige på 7 måneder sover osse kun de 45min af gangen, og det hat hun gjort i meget lang tid nu! Vi troede måske det ville hjælpe da hun begyndte på grød, men ikke rigtigt!! Hun kan dog godt nuppe 1 time måske 1½time en gang imellem... Vi har sagt til os selv, at hun sover bare ikk længere af gangen, men ska som du siger ha flere lure i løbet af dagen!!

da hun var mindre lå hun i en slyngevugge, og der ku jeg godt hjælpe hende vidre i søvnen, men det gør hun jo ikk længere...

Håber snart at det vender for jer , for det jo ik meget søvn de får af gangen..

Lyder pæcis som vores.. måske jeg bare skal acceptere det bare er sådan.. men svært når hun virker træt jo  gør jeres også det..?

Anmeld

22. juni 2011

MLT

Jeg følger lige med, for jeg har samme problem! 
Emma kan godt sove en halvtimes tid, og måske lidt længere, hvis jeg går en tur med hende i barnevogn. Så snart turen er slut, så vågner hun, og så er hun bare ikke til, at få til at sove igen - selvom at man kan se, at hun er møg træt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.